I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Anmäla polisen!

Övrigt - Blandat

Konsertbesökare

2011-05-28 14:28

Anmäla polisen!

Hej, jag har blivit anmäld av polisen för något som jag inte ens gjort, De hade bildbevis och påstod att det var jag på bilden fasst det inte var jag.
Jag känner mig kränkt och mår dåligt över att jag blivit anklagad. plus att de ljugit för mig i förhöret.

Så jag funderar på att anmäla dem, finns dett någon mening i det eller kommer det ändå inte bli något utav det?

Peace

2011-05-28 14:39
Du kan nog anmäla dem för ärekränkning och förtal. I värsta fall blir det inte så mycket tyvärr, däremot kommer det hamna i en fil mot dessa korrupterade poliser ändå så om de begår mer skit i framtiden så kommer ditt fall synas med. Tyvärr tror jag inte dessa korrupterade skithögar får sparken, däremot kan de få löneavdrag, skriftlig varning etc.

I samband med en polisanmälan mot dem (kräv även få ett kopia) så skicka din story tillsammans med kopia av anmälan till aftonbladet, expressen, dn. Har du tur blir fallet även uppmärksammad i media.

Sätt dit fascistsvinen!
rawr

2011-05-28 14:41
En sak till, har lite dålig koll hur det är med juridisk rådgivning i sverige, har för mig det är gratis så checka det. Ta och släng detta även upp på rasistba... flashback menar jag i juridikforumet, finns en del juridiskt insatta personer där som hatar polisen mer än adolf hatade sin egen morsa.
rawr
Konsertbesökare

2011-05-28 15:03
Alright, det där lät bra. blir jag kallad till ett till förhör gör jag anmälan

2011-05-28 15:27
Det Gojira säger är tyvärr lite så det fungerar. men men ibland kan man faktiskt ha tur.

Jag har en vän som bor i en av de större städerna i Sverige som ofta råkar ut för polisen(ibland är han skyldig, ibland är han oskyldig). i alla fall: en kväll blir han misshandlad av polisen utanför en krog, då han enligt polisen ska försökt smita från en brottsplats(typ). i alla fall, han blir nerbrottad och en polisman bryter hans arm, så det blir först->arresten->SEN akuten.

min vän gjorde en motanmälan mot dom. det hela gick till rättegång. dock var polismannen som misshandlade inte närvarande under rättegången, han var på "semester". och det slutade med att min vän fick betala några tusenlappar för otrevligt och våldsamt motstånd typ mot poliskåren som grep honom och samtidigt fick han själv ett par tusenlappar i skadestånd för bruten arm och de. han gick plus minus noll fastän han bara borde gått plus om man tänker på omständigheterna och oavsett om man är på polisens sida eller den andra sidan är ju rättvisa det vi ska ha!!!

hur som helst .. det går en tid.. aftonbladet uppmärksammar detta, en till tidning, sen SR sveriges radio. han har intervju med alla mediakällor. det är DOM som kontaktar HONOM och inte tvärtom. han blev glad att få UPPRÄTTELSE liksom! det kan vara viktgit för ens välbefinnande och integritet .

2011-05-28 15:28
Kan försöka hitta artiklarna om ni är intresserade.

Konsertbesökare

2011-05-28 15:39
Okej detdär var på lite högre grad än detta, eftersom det var ren våld. Jag är mest deppig över att jag ska behöva genomgå detta när jag INTE gjort något?!?!? Och de använde sig av termer såsom "vi vet ju att det är du, vi har ju bildbevis på det!" lite spydigt sådär. känner mig kränkt! sen har jag även en vän som sagt till dem att jag gick hem med honom(det var så de fick reda på mig och ville se bild på mig) sen när jag sitter på förhöret så säger jag att jag gick hem med min vän. Då påstod polisen som förhörde mig att min vän inte hade berättat något om att vi gick tillsammans (tontalet var som om jag ljög). när det i själv verket var så de fick tag på mig, att de hörde om mig från min vän!!!

Ja gärna leta upp dem :)

2011-05-28 16:49
Ärekränkning tror jag inte, men en rimlig rubricering vore:

http://www.ne.se/falsk-tillvitelse

Naturligtvis kommer ingen bli dömd, dock.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2011-05-28 18:08
Inte stor chans att någon polis blir dömd nej, men gör en anmälan. Som Gojira säger kommer det att synas i framtiden om polisen/poliserna fortsätter att göra misstag.

Anmälde en konstapel en gång, självklart hände ingenting och det tog ungefär 2 år att få hem ett brev där det stod att fallet var nedlagt. Men en anmälan är nog inte kul att få på sig som polis även om människan i fråga inte blir dömd.
Rappare

2011-05-28 18:11
just do it
www.soundcloud.com/slackerlifecrew

2011-05-28 18:54
Om dom har bild på dig borde dom också kunna se att det inte är du och kort därpå kunna lägga ner utredningen utan att du behöver oroa dig, om du nu verkligen är oskyldig, eller har jag missat något nu?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-05-28 21:29
Skit i det bara. Du kan inte hjälpa dig själv på något sätt.

Konsertbesökare

2011-05-29 11:23
asså doktordöd de säger att de redan vet att det är jag som var på bilden, fasst inte var inte jag! haha jag sa även att de kan ju inte bara utgå från dendär bilden, då hade de tydligen mer saker som tyder på att jag vistat där :S men det fick de tyligen inte säga :S?

2011-05-29 15:25
ring de tidningen å häng ut kuksugarna hårt som tusan!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-05-30 00:26
De psykar dig bara för att "få dig att erkänna".
Det är inget att göra en grej av även om man känner sig kränkt.

De ljuger garanterat bara om att de har andra bevis, när de kör den där psyk grejen.
Var bara cool och du ska se att allt ordnar upp sig.

Sedan kan du Skratta åt snutarnas patetiska försök att sätta dit när allt är över.

2011-06-01 12:12
Har blivit mutad av poliser men de kallade det før "Beløning før arbete". Gick så långt att jag kontaktade polischefen i mitt læn men han skruvade bara lite på sig och kørde samma historia.
Har lite bakgrund hos polisen så tyckte det var bæst att inte dra det længre æn så.

Men detta har jag gått och gnagt på mig i flera år nu. Polisen får mig att vilja bli kriminell på riktigt.
Konsertbesökare

2011-06-16 23:55
Blev kallad igen, och dem säger att jag ska få se videofilmen där händelsen skedde.. och jag undrar om jag har som skyldighet att kolla på videon?

2011-06-17 01:28
Varför vill du inte se filmen? Om det inte var du så borde du vilja se den eller?

2011-06-17 09:40
tror grabben börjar tycka hela grejen är lång tråkig då han antagligen inte har gjot något sen är han väll kanske rädd om sitt rykte hos sina polare...
Vi växte upp tillsammans för att sedan splittras för alltid
Konsertbesökare

2011-06-17 15:23
Jag känner att jag inte har någon anledning att se filmen eftersom jag vet att jag inte vistat mig på en buss där en misshandel skett.. sen som du sa så har jag tröttnat på dehär tjafset.. soc har även blandat sig in i skiten och sånt.. Har varit hos soc förut och nu när de slut så ska dem komma igen för att dem här snutarna blandar in mig i saker jag inte har att göra med!

2011-06-17 15:42
Vart befann du dig när detta hände då? Om du nu inte var där detta hände (bussen under den turen) borde du väl kanske kunna fixa fram ett alibi på något vänster?

Konsertbesökare

2011-06-17 19:39
Jag har alibi, min kompis. De hade redan pratat med honom och under förra förhöret påstod dem att min kompis inte nämnt att han har gått med mig. Men i själva verket så fick dem tag på mig genom att dem pratat med honom och han nämnde då att han varit med mig, då blev dem intresserade i vem jag var... så dem sitter även och ljuger under förhöret.
Producent

2011-06-22 13:40
hur går det?