I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Polisman dömd — bröt armen på kvinna

Övrigt - Blandat

2011-05-29 14:47

Polisman dömd — bröt armen på kvinna

http://www.dn.se/sthlm/polisman-domd--brot-armen-pa-kvinna

En 37-årig polis från Stockholm dömdes på fredagen av Svea hovrätt för att ha misshandlat en då 19-årig kvinna och brutit hennes arm.

I tingsrätten friades polismannen helt. Nu döms han för vållande till kroppsskada, tjänstefel och dataintrång till 100 dagsböter à 470 kronor. Han ska också betala drygt 20.000 kronor i skadestånd till kvinnan, varav hälften för kränkning.

Polismannen grep kvinnan på tunnelbanestationen T-centralen i december 2009 och förde henne till en av lokaltrafikbolaget SL:s lokaler.

Därinne knuffade han ned henne på en stol, sparkade henne på benet och drog henne i håret. Därefter tryckte han ned kvinnan på golvet och vred upp hennes vänstra arm bakom ryggen så att den gick av.

Skälet till att kvinnan greps påstod polismannen vara att hon försökt överlämna sitt SL-kort till pojkvännen så att båda kunde åka på samma kort.

Polismannen döms också för två fall av dataintrång, som bestått i att han gått in i polisens datasystem och läst de anmälningar som bland annat kvinnan gjort mot honom.

Att polismannen döms att betala skadestånd för kränkning till kvinnan beror på att omständigheterna vid brottet är så allvarliga och att hon måste ha upplevt situationen som oerhört trängd.

Polismannen, som förnekar brott, får behålla jobbet.

Hur fan kan denna polis få behålla jobbet? Vad tycker ni om sådant uppförande? Detta är väl ändå det som skapar hatet mot polisen bland ungdomsamhället eller vad man ska säga?

"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2011-05-29 14:58
Självklart är det absurt att han får behålla jobbet, grovt våld i en situation där man max hade behövt dela ut en bot(kanske bara en tillsägelse).

Detta föder ju ett större hat gentemot polisen också, spelar ingen roll om 99% av poliskåren sköter sig snyggt om 1% beter sig som svin..
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2011-05-29 15:24
tjejer e som tjejer e
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-05-29 15:46
fuck the police!!!!!!!

:S
Young gunna married to the streets no wedding ring

2011-05-29 17:11
Alla gillar brudar.

Alla utom snutar.
Intressepenisen hårdnar!
Rappare

2011-05-29 17:22
HAHaha wasteapa01!!!
www.soundcloud.com/slackerlifecrew

2011-05-29 17:30
Detta är väl ändå det som skapar hatet mot polisen bland ungdomsamhället eller vad man ska säga?

Tveksamt. Det främsta skälet till att vissa ungdomar hatar polisen är att de går runt och hela tiden tänker att polisen är dålig, ond, elak och så vidare. Riktigt larvigt och inte särskilt intelligent. Lite sinnesslött, faktiskt...
The most important single central fact about a free market is that no exchange takes place unless both parties benefit.
Redaktionen

2011-05-29 17:57
att säga att alla poliser är rötägg är faktiskt jävligt dumt.

..men det borde inte finnas utrymme för ens ett enda! dom borde faktiskt inte ha rätt att behandla oss hur dom vill utan kännbara repressalier.
det är faktiskt vi som är folket.

en till(!):

http://www.dn.se/nyheter/sverige/polis-brot-armen-pa-15-arig-flicka

sen kan vi se på firandet av barcas CL-finalvinst:

20 minutos kontra aftonbladet

sättet poliserna rensar upp är helt sinnessjuk.
namaste
Rappare

2011-05-29 18:16
Ja du.....
Wurrup?

2011-05-29 19:27
Åderpåleone

Aftonbladetfilmen är från fotbollskravaller senare på natten efter matchen och den andra filmen är från innan matchen när polisen attackerar fredliga demonstranter som har haft ett tältläger sen innan valet för att protestera mot arbetslöshet mm.
Politikerna ville rensa upp innan matchen så att det skulle vara fint för turister och media så dom iscensatte ett litet blodbad på demonstranterna...
Redaktionen

2011-05-29 20:12
jaha! då har jag kopplat det fel, det var två vänner som hade länkat filmerna och jag satte väl ihop 1 och 1 lite för snabbt.

men ändock finns det två saker man bör ha i åtanke och kanske till och med ifrågasätta och det är AB's infallsvinkel och polisens metoder.
namaste

2011-05-29 21:06
äh va fan, sluta ursäkta svinen.. alla snutar är rötägg.

2011-05-29 22:00
Jo, alla poliser är rötägg. De få som inte är det är undantaget ärligt talat.

Snart är det väl dags att tänka om och inse att det inte går att ge vissa människor större rättigheter än andra. Som det ser ut nu har de våldsmonopol och det är i stort sett omöjligt att de blir straffade om de går utanför lagens ramar. Det här fallet råkade bara vara så grovt att det gick att bevisa i en rättssal.
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986
Battlerappare

2011-05-29 23:46
Om ändå graffitin hörde till pop eller dansband så alla trevliga hiphoppare kunde gå fridfullt på gatan och inte känna sig så iakttagna och förföljda så fort en polis är i närheten, då skulle nog världen vara en bättre plats.

2011-05-30 00:02
Om ändå graffitin hörde till pop eller dansband så alla trevliga hiphoppare kunde gå fridfullt på gatan och inte känna sig så iakttagna och förföljda så fort en polis är i närheten, då skulle nog världen vara en bättre plats.

Jo, alla poliser är rötägg. De få som inte är det är undantaget ärligt talat.

"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2011-05-30 00:04
Empire, haha låter fantastiskt! Kan se det framför mig, dansbandsgangsters med luva, röda kavajer sjungandes "Leende guldbruna ögon, har jag förälskat mig" i samtidigt som de målar upp en fet målning med texten "Sven-Ingvars for lajf maffakas!"
är du rädd för ditt eget barn, lilla mamma?

2011-06-01 12:16
^ +1 !

2011-06-06 14:42
..är inte detta typ vardagsmat?

sist jag läste tidningen satt de och runkade till bilder av döda våldtäkts offer.

innan dess var det något om polischefen som våldtagit 14 åringar kan nämna 400 andra incidenter läser inte tidningen ofta men varje gång jag gör det så står det något om dom här jävla grisarna...när ska någon misshandla eller våldta en snut?..

now thats some good reading
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-06-06 14:44
han fick säkert props av grabbarna på stationen för det...
Poet

2011-06-06 14:57
Stryk ska hon ha!

I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-06-07 11:08
Eller hur.... Jävla Hora!

2011-06-07 16:53
Såhär är det: Folk som inte har haft så jätte mycket kontakt med polisen ur ett gripet perspektiv så att säga tror oftast att folk inte gillar polisen för att det är tröga eller av någon annan påhittad anledning.

Medans folk som har blivit utsatta av polisens bullshit har lite bättre koll.
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2011-06-07 18:51
Jepp, snutar har två lägen som en strömbrytare.

Tror dom du är oskyldig så är de hur trevliga som helst.
Direkt de tror du har gjort något går de på med så mycket de kan.

Redaktionen

2011-06-07 19:14
sen kan man ju faktiskt gå in med inställningen att behandla dom med en uns av respekt, som brukar resultera i att det blir en ömsesidig sådan.. ungefär som man behandlar alla andra människor. ett litet tips bara, det underlättar!

sen kan man lugnt gå därifrån, svära lågmält och fortsätta knarka, slåss och/eller förstöra vad man nu höll på med.
namaste

2011-06-08 16:42
ZoO-Man P24
mycket riktigt sagt...

finns många här som verkar tro att folk hatar poliser för att det skulle vara "coolt".

typ allt man gör är för att försöka vara cool i deras ögon, man får knappt andas.

2011-06-08 23:11
ÅderpåleOne:

Det har jag också prövat! Tänka sig att det funkar...

Har t.o.m. blivit bemött trevligt när jag var misstänkt för brott och under bilfärden till stationen samt under förhör!(Skyldig). Alla snutar är inte idioter och de som är det går oftast (!) att komma ifrån genom att vara väl förbered.

2011-06-09 01:38
Och vem fan har förtroende på det svenska rättsväsendet?? Detta är ju då ändå inget nytt att det uppmärksammats i medierna om att lilla polisgrisen misshandlat någon och fått lite böter och sen blir fri från rättvisan. Vi har ju då ett exempel på poliser har hållit ett grep då gärningsmannen fått syrebrist PGA en polisman haft knät på ryggen på gärningsmannen.

Jävla fitt samhälle vi lever i. Hade han varit i t,ex i iran hade dom dödsstraffat han till döden.
Varför Ska man älska när man inte blir älskad tillbaka??

2011-06-09 01:39
Nej vi lever i ett väldig snällt och mildsamt samhälle.

2011-06-19 10:16
duktigidiot

Jävla fitt samhälle vi lever i. Hade han varit i t,ex i iran hade dom dödsstraffat han till döden

missuppfattar jag dig nu eller tycler du att det hade varit bättre med dödsstraff?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2011-06-19 13:58
Misery

Nej det gör du inte men tycker vi bor i ett fittigt land som Sverige. Polisen fick ju behålla sitt jobb ju eller hur? Dom kunde väl i alla fall avskedat honom eller? Eller är det också för mycket begärt?

2011-06-19 15:10
men hur får du in avrättningar i det hela?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2011-06-19 17:07
Misery_chick

men hur får du in avrättningar i det hela?

Jag ville jämföra Hur snällt Sverige är jämfört med vad iran är. Det är ju inte så att jag är för avrättningar. Men dom kunde väl sparka honom från jobbet i alla fall eller??

2011-06-19 17:09
Viisst han ska ju inte avrättas han måste ju få en chans som alla vi andra får. Men liksom dom kunde väl ge honom sparken tycker man väl.

2011-06-19 17:22
vad hade hänt med den lilla kvinnan om det hade varit iran och hon bråkade med en polis...??
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2011-06-19 17:27
Blweria

Men nu är det väl för fan inte kvinnan vi pratade om eller? Du vet mycket väl vad som skulle ha hänt i den situationen om det hade varit i Iran. Så fattar inte varför du skrev överhuvudtaget egentligen.

2011-06-19 17:32
säkert av samma anledning som du började skriva om dödsstraff kanske...?

-Mark Twain

2011-06-19 17:34
Blweria

Jaha men ok är du blost i skallen eller?? Förklarade tydligt i mina inlägg om hur jag menade så ta och läs igenom det är du busig.

2011-06-19 17:40
fick ont i huvet av ditt överdrivna resonemang så jag avstår. tack ändå för ditt erbjudande!

-Mark Twain

2011-06-19 17:42
Blweria

Varsågod

2011-06-19 17:47
och nej, jag är inte blÅst.
jag tycker däremot att du reagerar för starkt. dödsstraff. visst du menade inte så hårt. men tänk ändå att dom ska varje dag fysiskt gripa och brottas med folk. dom kan inte få sparken för en grej. det skulle inte fungera. straff ska dom ha. skrivbordstjänst och liknande men sparken direkt är inte så bra när det kommer till poliser.

visst är det jävligt äckligt när en person med ett jätteansvar trampar fel och skadar i onödan. jag hatar sånt. men vi skulle inte ha en polis kvar om dom rykte på en gång och jag vill ha poliser som utreder brott. jag tycker att det är en rätt ok samhällsfunktion. dom får gärna vara mer granskade dock.

-Mark Twain

2011-06-19 17:53
Blweria

Jaha men då när det var 5 polismän som höll ett grepp på en person för några år sedan då som dog PGA SYREBRIST? Du tycker det inte är allvarligt och bör lämna sitt jobb?

2011-06-19 17:55
Det är ofta inte gärningsmannen skadar sig när polisen ingreper. Så jag tycker att poliser som göt sådana tjänstefel bör avskedas.

2011-06-19 17:56
Så det är ju inte så att vi skulle få brist på poliser i samhället om vi avskedade dom som gör tjänstefel. För det är ju som sagt inte så vanligt att gärningsmän skadas i polisingrepp.

2011-06-19 21:23
beror på vad en skada är...

det är ju ett irrelevant fall. men det är en händelse som gjorde stor inverkan på utbildningen hos polis, väktare och ordningsvakter.

-Mark Twain

2011-06-20 00:03
Lagen gäller inte för poliser, tycker det börjar bli så uppenbart att det är läskigt.

2011-06-22 10:26
Ut med packet!

Polismannen ska INTE fa vara kvar i tjanst. Poliserna hittar alltid ett (stod)paragraf som hjalper dem ur sitt (hansynslosa) agerande, svinigt. Sen ska man inte domma alla over en och samma kam, undantag finns.

Har du svart pa vitt att en polis- man/kvinna har agerat fel, sa ska denne avskedas. Sa enkelt ar det, polisen ar till for att SKYDDA invanarna och inte satta skrack i dem. Vilket dem gor (per automatik) nar liknande kommer upp pa lopsedlarna. Att tappa tron pa "the long arm of the law" ar enkelt, man far latt forutfattade meningar om just rattsvasendet nar dylika handelser sker.

-ò_ó-