I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vill du bli hypnotiserad?

Övrigt - Blandat

   

2011-07-12 02:20

Vill du bli hypnotiserad?

taget från flashback. det fungerade på mig : )

Innan du hamnar i trans tänkte jag berätta lite om ett land som jag tycker väldigt mycket om, inte minst på grund av deras gästvänlighet utan också på grund av dess kultur och historia. Jag talar om Frankrike. Jag var där för inte allt för länge sedan och minns att jag och mycket god vän till mig gick längs stranden precis då solen var i full färd att stiga upp och spegla vattnet i tre olika nyanser. Gult, rosa och i ett knastrande starkt rött sken. Jag kunde förnimma en doft bara genom att tänka på den, en väldigt speciell doft som väldigt exakt kunde urskiljas genom att bara se ut mot vattnet. Det doftade Lavender...

Nu vill jag att du blundar i cirka tio minuter och känner hur du färdas bort till ett underbart minne som du själv har erfarit. Känn också hur du kan röra dig fritt i din omgivning. Gör detta ungefär 10 minuter, och låt ingenting störa dig. Sitt eller ligg bekvämt. Efteråt fortsätter du att läsa mina beskrivningar.

--

Såja, visst var det underbart? Nu vill jag att du andas djupt in i lungorna med munnen 10-20 gånger och andas ut genom näsan, för nu blir det kanske en aning läskigare...

Det jag vill att du ska göra nu, är att sluta dina ögon och framför dig visualisera det mest otäckaste du tror att du kan uppleva, eller det mest otäckaste du någonsin upplevt. Gör detta, 5-10 minuter. Samtidigt som du har en klar bild i huvudet, vill jag att du tänker på ett valfritt positivt ord.

--

Bra. Nu när du har gjort det så vill jag att du spänner hela din kropp, så mycket och så länge som möjligt, för att sedan slappna av helt och hållet och inte tänker på någonting överhuvudtaget. Ju mer du försöka undvika att tänka, ju klarare dyker en bild upp i huvudet på dig.

Kan du berätta vad det är du ser?

(Jag vill inte berätta just nu, vad de flesta människor vanligtvis brukar se efter denna övning eftersom ett svar på det kan påverka resultatet på de personer som vill prova detta).

Det är inte 100% säkert att detta fungerar första gången, men vad jag tror så kommer många av de som försökt sig på detta att skriva samma sak som svar.

Så, vad såg du?

pistol