I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

50-miljonerskampanj ska stoppa knarket

Övrigt - Blandat

2011-07-17 20:48

50-miljonerskampanj ska stoppa knarket

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13336092.ab

tragiskt, vad tycker ni själva ?

Moderator

2011-07-17 20:53
vilka jävla dårar..............................

Långsiktiga risker:

Sannolikheten att utveckla psykiatriska diagnoser som till exempel schizofreni och kortvariga psykoser tros öka.

Gillar just den där delen.

STOPPA DÖDSKNARKET! idioter
//TW
Producent

2011-07-17 20:56
ÄNTLIGEN ska vi få stopp på det här tramset.

2011-07-17 20:57
Samma tråd finns redan i "politik", där den hör hemma.
Copy pastear vad jag skrev där utifall att dom tar bort den istället för den här.

En läkare som skriver ut tjack åt min bästa vän fick sin nya "medicin" beskriven som väldigt lik det tjack man köper på gatan.
Jävla hycklande, är definitivt för mer information om de dåliga egenskaper som cannabis har på oss människor, men då ska man fan snacka om läkemedelsindustrin och om alkohol också!
Moderator

2011-07-17 20:58
är det någon som tror att denna kampanj kommer göra någon märkbar skillnad bland rökare? Kanske bland småkids, men inte bland dom som redan vet om "riskerna"
//TW

2011-07-17 20:59
min kompis blev för övrigt frågad om han testat gatu tjack, han svarade ja... "då vet du hur det här påverkar dig" blev svaret.

2011-07-18 01:03
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-07-18 03:44
ett jävla skämt...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-07-18 10:08

http://www.dn.se/nyheter/sverige/jim-glommer-nycklarna-och-mobilen-varje-dag

I guess att det är samma artikel som länkades av TS.. men DN och en fin bild på ehh den nya "jag talar ut" snubben
 -? ? ? ? ? ?- {@[email protected]} -? ? ? ? ? ?-

2011-07-18 10:19
Det räcker att röka två gånger i veckan för att ständigt vara påverkad.

Jaså? :)
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.
Admin

2011-07-18 10:30
Det räcker att röka två gånger i veckan för att ständigt vara påverkad.

Jäklar, de måste ha fått tag på något riktigt raketgräs! ;P
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2011-07-18 11:44
Riskerna som står i artikeln är ju faktiskt sanna, till skillnad från vad Aftonbladet brukar skriva typ mest trams. Sannolikheten för psykoser är till exempel jävligt stora vid cannabismissbruk i lägre åldrar så ja, dom borde faktiskt satsa på att få 12 åringar att inte röka ner sig det är helt enkelt inte hälsosamt för deras psyke.

Att Jim idioten glömmer nycklar varje dag är bara skrattretande.
 http://www.myspace.com/murderdem

2011-07-18 13:47
NateW

För det lär vara jätte många 12 åringar som gör det... Har väl alltid funnits. Men att använda det som någonslags propaganda pryl för att spendera skattepengar är inte okej.

Däremot kankse man ska bedriva kampanjer om skillnaden på vad missbruka och bruka något är ( måttfullhet aka lagom)... Att kankse ha syn som inte är svart eller vit, röd eller blå. Utan ta olika personer i olika miljöer(arbeten) och åldrar och kolla hur det påverkar dem.

2011-07-18 14:33
CRIBBE
Jag snackar inte om 12 åringar bara utan om allt under 18, åldern är dock inte statisk och en 25 åring kan vara lika mycket i farozonen för en psykos (eller scizofreni) som en 15 åring, allt handlar om stress och sårbarhet samt anlag och personlig mognad.

Ungdomar ska inte ens bruka skiten varför ska det vara nåt alternativ? Hade du gett holk och alkohol till din 15 åring också?

Man ska hålla informationen clean från propaganda och belysa alla dåliga faktorer bruket kan ge, nu pratar jag inte 50 åringar som tar en kvällsjolle för att koppla av efter dan utan om ungdomar som står och röker bakom skolan.
 http://www.myspace.com/murderdem

2011-07-18 14:39
Watakushi

är definitivt för mer information om de dåliga egenskaper som cannabis har på oss människor, men då ska man fan snacka om läkemedelsindustrin och om alkohol också!

Jävligt bra sagt. Det här samhället är så motsägelsefullt. Knark är dåligt när de florerar på gatan, men om en läkare skriver ut det, då är det helt plötsligt okej. Som till exempel alla amfetamin-liknande medicin man ger till barn med bokstavs-diagnoser. De kommer aldrig lyckas med att bekämpa människors behov av droger så länge vissa droger är tillåtna men andra inte.
Who made me like this? Was it me and god in co-production?
Moderator

2011-07-18 14:57
Men alkohol kan väl lika gärna utlösa en psykos, om brukaren är instabil psykiskt? Precis som hasch. Den senaste atrikeln som länkades är ju bara ren bull.
Vaddå röka 2 ggr i veckan för att vara ständigt påverkad?
Dom svartmålar cannabis mer och mer hela tiden.

Låt mig säga att ungefär 70% av dom jag umgås med röker mer eller mindre. Inga wannabe ghetto kids, utan helt vanliga människor som förstått att man kan röka ibland på helgerna istället för att dricka alkohol och hitta på dumheter.

Visst har röka varit en språngbräda för en del jag känner mot tyngre droger, men då va alkoholen den första språngbrädan i det hela också.

Jag har gjort jääävligt mycket jag har ångrat och fått skit för i tonnåren, inte fan va det när jag hade rökt iaf, självklart när jag hade druckit^^

Idag så dricker jag inte ofta alls och har inte råkat ut för/utfört något riktigt idiotiskt på ett par år =) Life's great
//TW

2011-07-18 15:24
Vid regelbundet bruk:

Cannabisrökaren får svårt att koncentrera sig.

Skjuter upp saker.

Fortfarande inkörsportsargument...

Skämt åsido så är det efterblivet att lägga mer pengar på ogenomtänkt narkotikapolitik. Ingen under 18 borde dricka sprit eller röka gräs enligt mig, tyvärr så händer det. Däremot tror jag att det är ett större problem att ungdomar DRICKER än röker. Så om 50 miljoner läggs på att få ungdomar att låta bli rusmedel (kom igen, folk borde klara sig nyktra till 18e födelsedagen tycker jag) är jag inte skeptisk, men nu ska det få ungdomar att sluta röka gräs (som sagt, inte största problemet), och jag fattar inte ens hur.

Utbildning är det enda rätta, information som faktiskt stämmer om alla droger.

2011-07-18 16:52
Anenkefali

Du vet väl att alkohol konsumtionen har minskat med 30-40 % bland ungdommar under 18 år.. tror inte alls att det är lika många som kickar droger nu som förr.. Det är endast mer accepterat att tala högt om det..
--------

NateW

Nej men det är inte något nytt att 12 åringar kickar.. Självklart är det inte ett bra tecken att vilja bruka någon form av drog. Men nu är det så att nästan alla gör det och då är det bättre att skapa en dialog och en funktion rather then chase the devil outta earth. Nu när det faktiskt är accepterat och har fler brukare än någonsin och sverige är självförsörjande av cannabis. Så kanske det skulle vara på tiden att förändra och förädla bilden. Exempelvis att det inte är så bra att röka hela veckorna.. Precis som det är att inte äta på macdonalds hela veckorna heller..

Men att ha en vettig dialog med högstadie elever om hur det påverkar inlärningsförmågan, och hur det påverkar ämnesomsättningen eller hur det påverkar din kvicktänkthet. Precis lika mycket som om du skulle ha druckit dagen innan. Så därför har vi 18 årsgränser. Dels för att uppfattningsförmågan,kroppen, hjärnan inte vuxit klart. Lär ut att självrespekt och självtjänsla och hur man hanterar grupptryck.

Tror det skulle vara till mer nytta inom drogbruk

2011-07-18 17:49
–?Mitt minne är inte vad det brukade vara. Jag går ifrån mina nycklar, snusdosan och telefonen flera gånger om dagen, säger Jim som är helt övertygad om att cannabis är en inkörsport till tyngre droger.

Om han nu är så övertygad om att cannabis är en inkörsport, är det kanske för att just han gick över till tyngre droger, och därav har fuckat upp hans minne.

Derka derp.

2011-07-18 21:18
För det lär vara jätte många 12 åringar som gör det.

tro det eller ej men runt omkring där ja bor är det faktiskt jävligt vanligt... standard är väl att man börjar testa röka på runt 13-14 men vissa testar redan som 9-10 år.

fyfan vilken jävla satsning, 50 mille, undrar vad dom har satsat på hemlösa under de senaste 10 åren???? i förorterna kommer snuten bara trakesera ungdomarna och personligen tror ja de ger motvänd effekt....

vet själv, när man va i den åldern hade ett bra gäng polare som fick åka till olika behandlingshem, ALLA av dom som fick åka på hemmen kkom tillbaka mer förstörda än vi som satt o "punda på"... dom där jävla soc-hemmen ja svär ja hatar dom av hela mitt liv, dom förstör ungdomars liv, finns helt ärligt mer droger på dom där hemmen än på gatan (då snackar vi Subutex o massa äckliga tabletter o sån skit).

Rappare

2011-07-18 23:16
Ser det faktiskt mer som ett problem av gräsrökande att de som gillar gräs idag tvingas att knyta kontakter med kriminella för att få tag på röka.
Nog för att säljare och distributörer varierar i grad av kriminalitet så är risken större att du hamnar i dåligt sällskap högre än om det skulle vara lika samhällsenligt accepterat som det är socialt.

2011-07-18 23:38
Cribbe

För det lär vara jätte många 12 åringar som gör det... Har väl alltid funnits. Men att använda det som någonslags propaganda pryl för att spendera skattepengar är inte okej.

Du kan ju inte mena att du tycker det är okej för 12 åringar att röka? Det är väl bara bra om dom får höra propagandan och jag ser gärna att mina skattepengar används till något sådant.
När man är 12 är man fortfarande barn och man ska inte gå runt och försöka få tag på röka.
Tycker förövrigt att hela "röka-på" grejen är jävligt töntig. Likadant, att dricka alcohol i mängd och kubik.

Va-Ra

Jävligt bra sagt. Det här samhället är så motsägelsefullt. Knark är dåligt när de florerar på gatan, men om en läkare skriver ut det, då är det helt plötsligt okej.

Klart att det är mer okej när en läkare skriver ut de starka medicinerna. Då är det under mer kontrollerade former. Och de medicinerna har då något syfte att hjälpa personen. Men har du ingen sjukdom som kräver de drogerna vafan ska du bruka det?
Tycker inte ens det går att jämföra.

"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"

2011-07-18 23:57
Lacroix

Vad är töntigt med "röka-på"?

2011-07-19 00:27
Lacroix -håller med dig, barn som är 12 år ska fan inte hålla på med cannabis och eftersom cannabis är olagligt så kommer man i kontakt som 12 åring med langare så kommer du sitta i skiten när du e 15, och fortsätter man på de spåret går livet åt helvete. har VÄLDIGT svårt att se en ljus framtid för någon som är 12 år och börjar röka hasch.

sen håller jag med dig vad gäller "röka på grejen töntig" hahaha tycker vissa personer är så larviga när de kommer till det, men orka ens gå in på de.... cannabis för mig är fan inte mycket mer än en ciggarett (däremot måste man ju tänka vart du tänder din cigratett och med vilka.)

DÄREMOT

Klart att det är mer okej när en läkare skriver ut de starka medicinerna. Då är det under mer kontrollerade former. Och de medicinerna har då något syfte att hjälpa personen. Men har du ingen sjukdom som kräver de drogerna vafan ska du bruka det?

det där är så fel de bara kan bli, dom där "medicinerna" du snackar om är samma skit som majoriteten av KNARKARE går på, dvs typ pundare på plattan.
va ja snackar om e Benzon (habbar roppar va du vill kalla de) vilket skrivs ut på löpande band till alla möjliga.

har själv som ung plundrat med polare hos deras föräldrar dom har haft fullt med "knark-tabletter" , dom där medicinerna suger livet ur en...
samma med SSSRI mediciner, hade en kompis som hade gått på de sen han va 14 eller nåt, han va 24 innan ja bröt me han men ialfall. han va defenition av TOM MÄNNISKA, han åt max 1 mål om dagen och de va typ en skål nudlar, han va grovt deprimerad o höll på me all möjlig skit.....

fyfan dessa lagliga tabletter förstör mer än vad cannabis har gjort, kommer göra o nånsin GJORT!

Moderator

2011-07-19 03:17
benzo, tradd osv är ett mkt större problem än röka.
//TW

2011-07-19 10:37
knatcha

Ja det är verkligen töntigt! Speciellt dom som skryter om att "igår tog jag en spliff efter middagen, var så jävla nice".. Som att jag bryr mig. Hör ytterst sällan någon säga att "igår tog jag en cigg efter middagen, var så jävla nice"
Orkar inte gå in på det där, blir bara irriterad!

MEN!

har själv som ung plundrat med polare hos deras föräldrar dom har haft fullt med "knark-tabletter" , dom där medicinerna suger livet ur en...

Är det på det viset så ligger ju fortfarande inte problemet om läkaren skriver ut det eller inte. Då ligger ju problemet hos personerna som "plundrar" hos föräldrarna för att få tag på det.
Min pappa hade svinmycket mediciner när jag var ung, men inte fan gick jag och mina polare och snodde dom för det. Var ju inte mitt.

2011-07-19 11:54
suck

2011-07-19 12:38
Jag vet inte ens var jag ska börja, så jag skiter i det helt och hållet.

Skäms över att kalla mig svensk när jag läser saker som detta.
Redaktionen

2011-07-19 12:49
lacroix

jag håller med dig om att det är töntigt, men är det nån sorts argument åt nåt håll tycker du? eller vart vill du komma?

jag tror att denna pubertala hype som finns över att röka spliff beror till stor del på vårt rådande synsätt, politik och stigmatisering av och på cannabis och dess brukare.

i länder där det är vanligare att röka spliff, kan ta spanien som exempel eftersom det är stället jag har mest uppfattning om, där garanterar jag dig att ingen kommer störa dig med att påpeka att han tog en spliff efter maten. varför skulle man? så låt folk röka om dom vill så blir alla glada! (och ingen argumenterar för att ungdomar ska röka. det säger sig självt) - och med en legalisering behöver vi ingen 50miljonerskampanj som berättar detta för oss! istället har vi det reglerat och med en skatteintäkt som skulle kunna förgylla gatorna från sundsvall till smygehuk.

och din blåögda syn på doktorer och receptbelagda "läkemedel" (dom läker inte ett shit! för vi pratar väl om benzo osv. nu?) gör mig lite förtvivlad.

och förövrigt bladantmoderatorer! vad fan håller ni på med? min tråd i politik ligger där den ska! bort med blandattramset! jag syftar främst på dig, squirtle.
namaste
Rappare

2011-07-19 12:56
Vadå töntigt.. Byt umgängeskrets om du störs av det.. Vik hädan..
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed
i wanna live but its hard 2 breathe
Admin

2011-07-19 13:21
Den ena tråden ska behandla de politiska aspekterna av det hela, den här behöver inte hålla samma standard. Jag ser verkligen ingen fara med att ha två trådar om samma ämne, tvärtom tycker jag att det kan vara konstruktivt. Då kan man ventilera lite humor och allmänna aspekter här i Blandat och försöka hålla diskussionen i Politik på en högre nivå.

Men det är bara min åsikt som mod i Politik, om Blandat modsen ogillar att ha den här tråden här får de ta tag i det.

2011-07-19 13:22
Heavy Indo

Jag umgås inte med folk som röker på av den enkla anledningen att jag tycker det är töntigt!

åderpåleone

När jag var yngre dvs under 18 så var de som rökte på osv, idioter och grymt töntiga, ingen ville hänga med dom för det var liksom smutsigt. Jag har aldrig prövat och kommer aldrig göra det heller.
Jag tror inte på att en legalisering skulle göra det mer reglerat. Då kommer de människor som inte vågat pröva innan göra det när det inte är olagligt och då kommer fler röka!

Och min blåögda syn på receptbelagda läkemedel behöver du inte vara förtvivlad över.
Angående benzo osv så finns det faktiskt människor som behöver det för att inte ta livet av sig, som till exempel min pappa. utan de medicinerna så skulle han inte finnas kvar. Ibland hjälper det inte att "rycka upp sig" eller snacka med en psykolog.
Och jag tycker att det är mer okej när en läkare skriver ut mediciner än att köpa det som florerar på gatan.
För har du inte någon anledning att ta det så ge fan i det! Jag må vara blåögd men that's the way it is. Jag kan inte för min värld förstå varför man ska trycka i sig starka piller om man inte behöver det!
Och som någon skrev att han plundrade föräldrars medicinförråd med sina polare är ju faktiskt löjligt. Dom behövde inte göra det. Och som jag skrev förut så hade/har min pappa starka mediciner hemma, men inte rör jag eller mina bröder dom för det, för vi BEHÖVER inte. Ärligt talat så vet jag inte ens vad jag gör på det här forumet för att mångas syn på röka på och piller är bara vidrig här!

Rappare

2011-07-19 13:32
Din syn är vidrig om du ser ner på folk..

2011-07-19 13:42
Lacroix F22

Tycker inte ens det går att jämföra.

Jag tycker inte alls det är någon skillnad. En läkare skriver till exempel ut ångestdämpande mediciner för att dämpa lidandet, folk gör likadant med droger utanför sjukvården. Jag tycker det är dubbelmoraliskt att kalla de ena sättet bättre än det andra. Det ultimata är ju om man kan känna lära sig vara lycklig utan någon form av medicin eller drog, men folk verkar inte ha förstått att de faktiskt går.
Who made me like this? Was it me and god in co-production?
Redaktionen

2011-07-19 13:47
lacroix

När jag var yngre dvs under 18 så var de som rökte på osv, idioter och grymt töntiga, ingen ville hänga med dom för det var liksom smutsigt. Jag har aldrig prövat och kommer aldrig göra det heller.
Jag tror inte på att en legalisering skulle göra det mer reglerat. Då kommer de människor som inte vågat pröva innan göra det när det inte är olagligt och då kommer fler röka!

hur diskuterar man med någon som säger "jag må vara blåögd men that's the way it is"?

fast okej, men med den logiken så borde ju både alkohol och tobak vara olagligt?
för om saker är olagliga så håller ju folk sig borta från dom............. (väldigt sarkastiska punkter in effect)

droger är garanterat den största kassakon för kriminella.
ska det fortsätta så tycker du? eller tycker du kriget mot knark ger resultat?
folk har alltid o kommer alltid vilja berusa sig, det är inget man kan sticka under stolen med. då är det väl bättre att dom gör det med cannabis än alkohol.. och piller också för den delen.. eftersom cannabis har aldrig dödat någon och man blir lugn, avslappnad, eftertänksam och man skrattar..
namaste

2011-07-19 14:12
jag tycker det är skitbra så vi slipper alla dom här jävla knarkarna, fy fan. hasch är dödsdrogen nr 1

2011-07-19 14:30
åderpåleone

eftersom cannabis har aldrig dödat någon

Cannabis i sig har kanske inte dödat någon. Men det är en inkörsport till tyngre droger och det har dödat.

Redaktionen

2011-07-19 14:43
men snälla nån. om man aldrig blir utsatt för tyngre droger så tror jag bestämt att benägenheten att testa dom minskar kolossalt.
o vart blir man utsatt för tyngre droger? hos knarkhandlare! som också handlar med cannabis!

vi kan väl jämföra lite?

Effekter på hälsan, alkohol kontra cannabis:

Alla delar av kroppen påverkas av alkohol. Mer än 60 sjukdomar har samband med alkoholkonsumtion.

Hjärnan – alla hjärnfunktioner kan påverkas negativt av alkohol:
Tänkande, känslor, omdöme, minne, aggressivitet, liksom balansen och förmågan att samordna muskelrörelser. Särskilt tydligt syns dessa effekter då man dricker sig full, men dessa effekter uppträder redan vid små mängder alkohol och blir mer uttalade ju mer man dricker. I grava fall kan kroniska skador uppstå.

Cannabisruset medför att man känner sig avslappnad och upprymd och pratar och skrattar mer än vanligt. Upplevelsen av tid påverkas så att ett par minuter kan verka som timmar eller tvärtom. I ett senare stadium blir man ofta tyst, fundersam och sömnig. Ruset är i regel över på 2-3 timmar, ibland följt av ett långdraget bakrus med trötthet.
http://
www.can.se

vilken drog tror du är en inkörsport till tyngre droger?
namaste

2011-07-19 15:07
Jag tycker att dom som vill knarka knark ska få knarka knark, men får ta konsekvenserna också.

Alla ar väl ansvar för sitt eget liv.

Med det sagt tycker jag att det är värdelöst att röka.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2011-07-19 15:17
lacroix: det där är bland det sämsta jävla argumentet som finns. för det första, jag känner mååånga som bara röker och aldrig testat nåt annat. jag själv har rökt i ett antal år, visst har man testat en del grejer, men aldrig att jag fastnat för nåt. dessutom börjar dom flesta röka cigg och dricka alkohol innan dom kickar en fet, borde inte då det vara inkörsporten? det håller inte. och att man kommer i kontakt med andra droger genom cannabis handlar inte om växten i sig, utan vilka kretsar man ofta befinner sig i när man skaffar rökat. det kan man göra en förändring på, men det här trångsynta landet vägrar se lösningar, bara problem. skapar problem för att sen skylla ifrån sig på andra.
Admin

2011-07-19 15:26

–?Mitt minne är inte vad det brukade vara. Jag går ifrån mina nycklar, snusdosan och telefonen flera gånger om dagen, säger Jim som är helt övertygad om att cannabis är en inkörsport till tyngre droger.

Buhu...

Japp... don't do weed!

2011-07-19 15:28
well, minnet blir ju inte bättre av att röka, men vem som helst kan glömma saker hemma

2011-07-19 15:47

Är det på det viset så ligger ju fortfarande inte problemet om läkaren skriver ut det eller inte. Då ligger ju problemet hos personerna som "plundrar" hos föräldrarna för att få tag på det.
Min pappa hade svinmycket mediciner när jag var ung, men inte fan gick jag och mina polare och snodde dom för det. Var ju inte mitt.

förmulera mig väl dåligt men du förstog inte vad ja mena..... de ja menar va att samma "knark" som man fått tag på på gatan, fick man också tag på hos massa föräldrar, som hade fått det utskrivet av läkare.... och vad spelar det för roll om du äter det i medicin syfte eller drog-syfte . det är fortfarande samma drog, du kommer ABSOLUT inte bli frisk utav att äta dem, du kommer bara bli sjukare och tillslut bli en tom människa.

många läkare skriver ut utan att riktigt bry sig, när ja va 15-16 lurade jag till mig endel grejer hos doktorn själv, är du 19-20 är det pissenkelt att få ut saker bara man säger att man är deprimerad och går på ett gäng möten. och benzo e som sagt i mina ögon i samma kategori som tjack-pundare och hårsare, skulle det va okej om doktorn skrev ut heroin till självmordsbenägna t.ex ???

Cannabis i sig har kanske inte dödat någon. Men det är en inkörsport till tyngre droger och det har dödat.

det där en myt, den verkliga inkörsporten till tyngre kriminalitet/droger är ju umgänget, och sociala struktuer i hemmet etc... det e som att säga att alkoholen e inkörsport till cannabis

2011-07-19 16:32

Snälla någon ge mig källhänvisning som visar till fakta som backas upp av en vetenskaplig undersökning. Fram tills dess sluta producera skitsnack.
rawr

2011-07-19 18:09
Det stora felet i folks tänk är att de personer som inte gillar cannabis tror att det just därför är BRA att det är olagligt. Samma mentalitet som folk som vill förbjuda kampsport eller bergsklättring eller införa hjälmtvång på cykel och liknande kristdemokratiska supermamma åt folket värderingar.

Hör och häpna, även om superknark och dunderhonung blir spritt språngande lagligt så kommer ingen tvinga dig att börja använda det. Rimligtvis kommer du fortfarande skippa det, och det gäller alla andra som ogillar det.

Annars kan vi börja lagstifta mot annat vidrigt som heavy metal musik, dreadlocks på vita människor, feministiska åsiker, potatismos i pulverform och färgen rosa.

Eller så låter vi folk göra vad fan de vill så länge de inte skadar någon annan.

2011-07-19 18:18
håller me dig... men däremot finns det ju en del droger som oavsett hur du vrider och vänder på det, så kommer det skada andra. som tur e är inte cannabis en sån.. så ja e på ditt spår helt klart.....

i o med att de e olagligt så blir man ju intvingad i socialen o polisen.... där har vi en sak som är MYCKET farligare än cannabisproblemet i sverige. SOCIALEN.

dom borde ha satt 50 mille på att resna bort alla jävla socc kärringar som INTE VET ETT SKIT om de dom ska arbeta med....

handen på hjärtat nu, många ungdomar som har dött pga soc....o alla liv dom har försvårat....
dreadlocks på vita människor

HA HA HA HA

Rappare

2011-07-19 18:20
dom borde ha satt 50 mille på att resna bort alla jävla socc kärringar som INTE VET ETT SKIT om de dom ska arbeta med....
Tror fan du är något på spåret där.

2011-07-19 19:35
haha vadfan deras källa är "dagens nyheter"... det låter ju som en jävligt stabil källa att ta sin information från
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.
Rappare

2011-07-19 20:18
Skönt att det kom in lite mer folk o argumenterade emot tramset! Tack

2011-07-20 10:26
Lacroix F22

Vart fick du det till att jag tyckte det var okej att 12 åringar röker? det ända jag tangenterade är att det har alltid funnits, men nu hypar dem det som om det var något nytt! Och använder det som ettt argument till varför man ska spendera skattepengar på proaganda. Istället för att möta problemet varför en 12 åring gör det! Satsa 50 miljoner på att få kidsen till en bättre självkännedom och inrestyrka istället.

Det är inte töntigt att röka.. Det är en del av livet som många missar helt enkelt. Där emot behöver man juh inte röka ner sig hela dagar.. Skaffa distans.

2011-07-20 11:15
Kan slå av vadbenet på att denna 12 åring som röker denna DÖDSKNARK sög av spritflaskor långt innan dess.

wackcent2.0
införa hjälmtvång på cykel

Detta är väl något bra eller har jag missat någonting?
rawr