I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag behöver någonstans att bo! (Göteborg)

Övrigt - Blandat

2011-07-26 14:54

Jag behöver någonstans att bo! (Göteborg)

Efter att ha sökt x antal lägenheter och rum på blocket och boplats utan något vidare resultat så vänder jag mig till whoa.

Jag börjar plugga i Göteborg snart, den 22a augusti, så det börjar bli lite bråttom. Jag söker ett rum eller en liten lägenhet att hyra, i två terminer.
Jag har inte så höga krav på boendet då jag hamnar i kategorin "Fattig student". Jag kan flytta in from. 1a augusti och min inkomst kommer att vara csn.

Det spelar ingen större roll vart rummet/lägenheten ligger, bara det inte ligger alltför långt utanför Göteborg. Jag ska plugga på Domen konstskola som ligger i slottsskogen (Björngårdsvillan)

Jag är en enkel person, allmänt lugn, tar alltid hand om efter mig men jag är inte pedant. Jag skriver inte ner allt om mig här, vill ni veta mer om mig så är det bara att kontakta mig. Jag är 21 år gammal, kvinna, vegetarian.

Har du eller någon du känner ett rum eller en lägenhet att hyra ut så skicka ett meddelande!

Fred och kärlek.

2011-07-26 14:59
Kolla in sgs! Skoj med Dômen, har ett gäng vänner som pluggat där.. :)
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2011-07-26 15:07
sgs har jag redan kollat in och det verkar som att man måste studera på universitet för att söka hos dom. Står även så på boplats.se att man måste studera på chalmers eller universitet för att ha rätt att söka studentlägenheter =/

2011-07-26 17:32
En kompis vill hyra ut sin etta i ett år. Ligger i Guldheden (centralt och dessutom nära slottskogen) men den är rätt dyr, 5000/mån för 40 ynka kvm.

Intressant?
www.fucksolar.com

FUCK SOLAR

2011-07-26 17:48
hehe då har hon 3000 kvar på hela månaden. surt.

2011-07-26 17:52
Ja det är snålt... Får väl sälja tavlor eller ta in en roomie?
www.fucksolar.com

FUCK SOLAR

2011-07-26 19:07
Kan kanske funka, känns lite väl dyrt tyvärr. Ska iväg och kolla på ett rum imorgon, var ganska billigt, får jag det rummet så tar jag nog det. Annars hör jag av mig till dig Bagheera!
Jag har för mig att man har rätt till bostadsbidrag om man pluggar i Göteborg. Rätt eller fel?

2011-07-26 19:23
NääNuJävlar. Det har du, tjänar du inget så blir det 1100 per månad, fast är beroende på hur mycket du har i hyra. Bor du inneboende utan giltigt kontrakt kan det nog bli lite svårt, man måste skicka in kopia på kontraktet.
Jag har 4700 för min tvåa och pluggar, det funkar rätt fint, man slipper vara materialist när man är pank.. och det är ju gött!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-07-26 21:10
haha! skönt att du kan se det positiva i det negativa!

2011-07-26 21:43
booom-shakalakk

inga konstigheter, haha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Groupie

2011-07-26 22:40
Kolla vid Frölunda torg. Det brukar annonseras efter folk för inneboende där.. Eller det gjorde åtminstone det när jag bodde där. Lycka till.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2011-07-27 18:17
Boende fixat! Tråden kan tas bort
:)