I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

LP skivor i sthlm?

Övrigt - Blandat

2011-07-26 15:13

LP skivor i sthlm?

Var går jag om jag vill köpa lp skivor i stockholm? Hip Hop, inte sven ingvars.

DJ

2011-07-28 16:14
Standardställena är väl Recordmania, Snickars, Mickes (inte den vanliga utan den på samma sida gatan som tunnelbanan - det är där hiphopen finns) samt Mosebacke Records/Vintage Room. Finns lite på Nostalgipalatset och 55:an också. T.o.m. Bengans eller vad den heter vid Drottninggatan har börjat ta in lite nypressar, sjuka priser dock.

Hojta om du behöver adresser/vägbeskrivningar.

Peace

2011-07-28 16:21
Utöver dom SSII nämnde så kan jag också flinka in med att man kan försöka vara uppmärksam när det vankas skivmässa i Stockholmsområdet, senaste gången jag var där fann jag en del guldkorn i hiphopväg, så; det är att rekommendera!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
DJ

2011-07-28 17:56
skivmässa

Nästa i Solnahallen är i slutet på september, 24 el 25 tror jag det var.

2011-07-28 19:52
DoktorDöd P23: vilka mässor finns det förutom den i solna?
sist jag var i solna fick jag enbart med mig en pete rock 12:a .. ända hiphopen som fanns var typ sugarhill gang
http://www.myspace.com/loosecannonbv

2011-07-28 20:47
Ja, det brukar vara väldigt dåligt med hip hop på skivmässor, men det händer väl att man har tur. Jag vet nog ingen som går på skivmässor för att leta hip hop.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
DJ

2011-07-28 21:10
De hade en på Strand i våras, vet inte om de planerar fortsätta där. Fanns väl 2-3 säljare som hade en del nice hiphop. Brukar vara likadant i Solnahallen för mig. Finns alltid ett par säljare som har trevligt hiphopurval, men oftast kommer man ju hem med mer jazz, funk osv. Men när man väl gör de riktiga fynden är det ju oftast hos nån rockgubbe som har en grym hiphopplatta som han inte vet vad det är som man kan få för billigt pris...

2011-07-28 21:16
LooseCannon
Jag önskar jag var mer insatt, men den som brukar husera i Solna är ett alternativ, samt på Älvsjömässan, men man bör dock ha i åtanke att man måste ha ögonen med sig och en hel del tur för att faktiskt finna dom där skivorna man letar efter (och sen som SSII skrev: kolla även hos "rockgubbarna", det är ofta dom som har någon enstaka skiva som sticker ut som dom själva inte har en aning om vad det är och vill "bli av med skiten för en tjuga"). :)
DJ

2011-07-29 09:22
Hehe typiskt scenario. När de körtde skivmässor på Åsö kring 2000. Man ser Wild Style Sdtrk LPn för 200 i nån hiphopback. Sen hittar man den i bättre skick i "övrigt"-backen hos metal-nisse utan price tag. "Vad tar du för den här?" "Vet inte. Vad kan den vara värd?" "Eeeh...50-lapp kanske?" "Ta den för 40". Osv... straight jackin!

2011-07-31 21:56
Haha, precis! :)