I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

yrken som funkar utomlands?

Övrigt - Blandat

2011-07-28 00:59

yrken som funkar utomlands?

Vad finns det för yrken som nästan 100% funkar utomlands, inklusive den extra ansträngning man givetvis måste lägga för att behärska språket? (bortsett från de mest uppenbara typ läkare, tandläkare, och civilingenjör)

tack

2011-07-28 01:08
För att vara lite mer seriös: hantverksyrken i almänhet? Frisör, byggarbetare, etc.
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."

2011-07-28 06:50
Hantverksyrken, som sagt. Murare, golvläggare, plattsättare, betongare, snickare o.s.v. Det är åtminstone vad jag hört och mina öron har aldrig fel.
Vi blir aldrig som dom från stan!

2011-07-28 06:51
Fiskeribranschen och sjöfarten brukar ju ha rätt så blandad bemanning också.
Vi blir aldrig som dom från stan!

2011-08-01 02:27
Bartender?
Groupie

2011-08-01 12:40
Frisör - alla behöver klippa sig. Sen de andra hantverkararbetena typ snickare, golvläggare...:)
Gillar inte paj alls egentligen. Speciellt inte hallonpaj. Blåbärspaj går bra ibland. Men med mycket vaniljsås till. Och helst mer vaniljsås än paj.

2011-08-01 18:08
alla yrken "funkar" väl? kan någom ge ett exempel på ett yrke som inte fungerar samt förklara varför?

//Yde - :S
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2011-08-01 18:17
Bjäär

Yrken såsom läkare, lärare etc. funkar inte alltid utomlands, inte utan att komplettera sin utbildning i landet man vill jobba i iaf.
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2011-08-01 20:01
Juristutbildningar (och saker i stil med genusvetenskap, där all efterfrågan är skapad på statlig väg) tror jag är förhållandevis värdelöst i utlandet. Allt annat borde fungera, så länge man kan bortse från språkbegränsningar. Men om man tar hänsyn till att det är knepigt att lära sig ett nytt språk, bör yrken som kräver låg social interaktion vara de mest internationellt gångbara.
Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful. - Lao Tzu

Producent

2011-08-01 21:30
Bästa tråden på länge!
Mitt bidrag: Bonde.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2011-08-02 05:05
Att vara bonde kan nog bli mer gångbart i framtiden än vad det är i dagsläget, men just nu dödar alla biderag från USA och EU alla bönder i omvärlden genom prisdumpning...

Sen kan det nog ofta vara svårt att skaffa mark och skaffa kunskap om vad som kan odlas där i främmande länder.
Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful. - Lao Tzu

2011-08-02 13:13
Jobb inom IT.
The most important single central fact about a free market is that no exchange takes place unless both parties benefit.
Groupie

2011-08-02 16:42
löneslav
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2011-08-04 01:31
Restaurangbranchen måste nog ändå vara det säkraste kortet?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.