30 års present - vad vill ni killar ha?
Vad hade ni velat ha i 30 års present? Min kärlek fyller om en månad å jag vill gärna ge honom något riktigt bra :) Han brukar träna på gym, umgås me sina polare å mig, kolla på film..han har inget speciellt intresse som tar upp halva hans liv direkt, men han är intresserad av rymden å planeter, typ astronomi.. å han gillar saker som ger honom kickar..han har pratat om att hoppa fallskärm tex. Allra gladast hade han nog blivit om jag sa att han å jag skulle besöka en planet i yttre rymden, men d kan va lite svårt å fixa. Besöka rymdlab. å göra nått kul där finns säkert... för skolbarn? Hoppa fallskärm känns så litet, det är ju bara ett hopp..säkert fet känsla men den tar ju slut så fort? Sen så e jag rädd att nåt ska gå fel å de hela istället slutar me att jag blir orsaken till hans död. Nått riktigt fint smycke kan jag också tänka mig att ge honom, men är det inte mest tjejer som blir glada över det? Bjuda honom på restuarang..? han gillar god mat å sånt..men känns också som en brudgrej? Dra iväg på SPA..? nog mest en present jag själv hade uppskattat..tjejgrej..? Tatuering låter som en bra present annars..han har en del.. men han gör dom hos nån hells angels tatuerare å jag känner inte dom :P (nej, han e inte me i nått gäng) så han kanske inte uppskattar om jag bokar in han nån annanstans..? ...... vad tror/tycker ni? HIT ME!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
thaimassage med happyending.. jag vet ett bra ställe.
booom-shakalakk: Det sistnämnda sköter jag väldigt fint själv ;) men han gillar inte massage...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hahaha.. han verkar vara en lyckligt lottad man ;)
boom-shakk: Absolut :) Ingen som har nåra vettiga åsikter?
schyst plånbok,sedelklämma,dyr special-sydd stjorta,klippning samt rakning hos stockholms bästa barberare(prinsar och prinsessor på eastmangatan) sen ta en lunch på melanders som har dom bästa råvarorna i sverige.. nått sånt kanske?
Jadu, beror lite på hur mycket kalaset får kosta? Men jag personligen hade blivit väldigt glad, av en fotbollsresa, d.v.s. att ni kanske åker till London exempelvis och så köper du matchbiljetter... Men han kanske inte är fotbolls intresserad? I sådana fall så får du la skita i fotbollen, och istället gå på någon musikal..
Gucci's nya skor-kollektion släpptes nyss! Perfekt present, vem skulle liksom inte bli glad över ett par feta skor :)
kasstro: har inte bestämt vad de får kosta..är inte miljonär men vill ge han nått bra såklart. fotbollsresa e inget för han, absolut inte musikal heller haha ingen kulturtönt jag e tillsammans med :) Von-Simon: har redan köpt ett par feta skor till honom nyss, inte Gucci visserligen, Lacoste va d, men han är inte så märkeskåt av sig.
Det handlar inte om själva märket, man behöver inte vara märkeskåt! Det handlar om klass och stil :)
men han gillar ju dom skorna han fick nyligen.. känns lite väl kefft å komma med ett par till skor...haha men jag fatta va du mena
Vet inte hur mycket cash du vill lägga, men om han är intresserad av rymden så skulle ju ett schysst teleskop vara nice kanske?
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Jag som själv är intresserad av t.ex. havet, (marin biologi osv) uppskattar faktaböcker, filmer(alternativt dokumentärer om det). Främst böcker dock, ge han en mängd olika småsaker som han tycker om. Visa att du vet vad han gillar, stort som litet uppskattas.
Don't!
teleskop va bra idé.. rymdbasen i Kiruna också kanske..fast verkar lite oklart vad man får göra där. Känns ovärt å dra enda till Kiruna (vi bor i Göteborg) om det liksom inte är nått jättespännande man får se/göra/pröva där på rymdbasen.
en polare till mig fick en resa till LA och plåtar till rock the bells. de e ju inte helt trist
----------------------------------------------------------------------------
En resa på tu man hand. New york, Berlin, Amsterdam, Paris, Tokyo. Va du nu har råd med.
En fet klocka?
"Visst är det vackert.."
Eller isället för New york kanske ni kan åka till kambodja och titta på ruiner och koncentrationsläger ( och käka "happy pizza" på stranden).
Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful. - Lao Tzu
Tur att vi äntligen kan komma till insikt, tack vare dig!
Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful. - Lao Tzu
Satsa på att ge honom en riktigt "manlig" dag: Se om du kan boka in ett privat träningspass med någon lokal atlet han gillar; beror ju lite på vad han gillar för typ av träning, men om han gymmar och är tatuerad så säger mina fördomar att han borde vara inne på kampsport ;) Nu menar jag inte det stereotypiska "få spö av en elitidrottare" som många åker på på sin svensexa, utan det ska faktiskt vara en kul upplevelse för honom att få träna något han gillar med någon han tycker är "tuff". Fallskärmshoppning efter det. Sen middag på texas longhorn eller något annat ställe som serverar kvalitetskött. Om du föredrar materiella grejer så är en kvalitetsklocka aldrig fel, men det kan bli JÄVLIGT dyrt. Årgångswhisky (30årig såklart) är aldrig fel om inte personen är nykterist, men det kan bli jävligt opersonligt om han inte är whiskykännare.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
köp något som han och en polare kan göra tillsammans...alla behöver lite kompistime! sist jag fyllde så fick jag följande: 11.00 Köra folkrace med 1 polare (vi bokade och körde 10 pers men är din pöjk ensam så får han väl köra med dig ;) ) 13.00 lurre 14.00 Paintball (fick även välja laserdome om jag ville) 15.00 vila 18.00 maaat 20.00 kröka = WIN fan lätt en utav dom bästa dagarna ever! :)
tut!
aah ni bor ju i götet också...elfsborgs fästning med mottagande "stora paketet" eller vad fan det nu heter...man anländer och så står det ett gäng knäppgökar där iförda korrekt kostym med musköter och kanoner...dom skjuter som dårar ett tag och sedan får man vandra upp till fästningen för att sedan käka i deras grymt mysiga restaurang. vi körde först ett besök på universeum och höll på att leka med alla "mindgames m.m.) sen var det besök på M/S Gotheborg med guide (riktigt intressant) Sen tog vi färjan över till elfsborgs fästning. sen var det Avalon för övernattning (som för övrigt har monstersjysst frulle, jag har bott där både i jobbet och privat över helger etc...grymme hotell)
tut!
"It is the prohibition that makes anything precious" -Mark Twain
De finns väl såna där upplevelsepresenter, om han aldrig har åkt helikopter eller något skulle han ju säkert tycka de va skit kul att åka helikopter eller segelflyga själv...
All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix
om du är inne pü att ge honom en tatuering men inte känner tatueraren kan du göra ett presentkort till en tatuering. om du vet vilken studio han gür till men inte vilken tatuerare kan du ju gü dit och kolla om de har presentkort i studion, det är inte heeelt ovanligt.. ja? nej? det är en extra bra present om han nyligen pratat om en ny tatueringsidé.
vegan power
sleepysmile: han går till nån tatuerare som jag inte har en aning om hur man får tag på. Han har en tatuering som inte är färdig som han ofta säger att han vill göra klart.. men är det så kul att få i 30 års present..göra klart en redan påbörjad tatuering? Ni som föreslår resor runt halva jorden...pass på d... jag är inte gjord av pengar :) teleskop kostar också en miljard om man ska ha bra..finns nybörjareteleskop för rimliga priser men hur kul är dom om dom kanske inte ens e bra? Och tackar så mycket för era tips :)
Designa din egen kostym. Annars tycker jag fallskärmandet var en bra idé. Det där om att han skulle dö lär ju inte vara mer troligt än om han får något helt annat i present. Kicken lär ju knappast vara liten heller, man lever nog på den ett tag. Dessutom har han ju pratat om det själv, det kan ju vara en liten pik.
Jag skulle bli helt psyched på Fallskärmshoppning. Lär va galet fett. När min farsa fyllde femti fick han flyga flygplan, givetvis med en instruktör. Han tyckte det var ballt.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Varför frågar du honom bara inte vad han vill ha? :P Jag tycker de e lite halv-löjligt att man måste överaska med presenter, mycket trevligare när de får bli som man själv vill, eller är det bara jag?
Who made me like this? Was it me and god in co-production?
Du kan ge honom något han inte visste att han ville ha. Alltså något han inte behöver eller egentligen skulle få för sig att lägga pengar på. Upplevelser är en sån sak men det kan vara vad som helst. Teleskop är lite åt det hållet. Han är intresserad av universum men det låter som att han aldrig haft en tanke på ett teleskop. Alltså har han egentligen ingen användning av teleskopet men börjar han leka med det kanske ett nytt intresse föds. Har du mycket pengar kan du alltid ge honom ett par minuters viktlöshet. Vet inte riktigt var man kan göra det men det går ut på att åka upp i ett stort plan som sedan faller i stort sett fritt i ett par minuter och man blir viktlös. Men det landar nog på 50-60k :) Eller så frågar du bara. Födelsedagspresenter är onödigt svårt. Ge honom en tårta och sen ger du honom födelsedagspresenten någon annan dag när du känner att du hittar nåt du vill ge. Det blir garanterat en större överraskning.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Va-Ra: Om jag frågar kommer han bara säga att han inte vill ha något :) Han vill absolut inte ha nån fest eller gå ut å festa på sin födelsedag, enligt honom så ska han spendera dagen med en kudde över huvudet.. han har nån slags åldersångest haha :PEvolution: Jag brukar ge honom överraskningar i vanliga fall också..ibland. Men jo jag vill ge honom en överraskningspresent inget kul annars ju :) Mmm alltså jag tror han e intresserad av universum iaf..eftersom han sagt att han skulle jobba gratis som astronom om han bara fick för att han tycker d e så intressant me allt sånt. Gjord av pengar är jag som sagt inte.. men funderar på att fråga hans brorsa om han vill va me på nån större present.. kanske. Borde förmodligen fixa nån överraskningsfest också.. ? Men man behöver ju inte överdriva kanske..
Om han inte vill ha nån fest eller gå ut kanske du inte ska ordna en överraskningsfest, hehe. Ålderskrisar han så var snäll :)
Om jag utgår från mig själv föredrar jag det lugnt och stilla. Tycker inte födelsedagar är särskilt stort. Vill heller aldrig ha något, vilket jag förstår är en pina för dem som vill ge nåt. Å andra sidan öppnas möjligheterna för den som ska ge något att ge precis vad som helst. Det är klyschigt, men en klyscha som aldrig blir omodern: det är tanken som räknas. Hellre att jag får något billigt med omtanke än något dyrt som framför allt är dyrt än har en tanke.
Men jag tycker nog att alla dina förslag i första inlägget låter rätt bra (kanske lite tveksam till tatueringen iofs, även smycke om han sällan använder sånt). Speciellt ett spa. Just för att det är väldigt otippat, det låter som något han själv inte skulle dra iväg på, det är ingen "tjejgrej" och dessutom får du vara med om du vill. Har hört att
http://www.yasuragi.se/ i Stockholm ska vara riktigt skönt. Nu verkar du inte bo här men det kanske inte är fel att åka iväg över en helg? Såg iofs nu att det kan bli rätt dyrt med övernattning där för två personer. Men om du känner att du har råd ser det ut att kunna bli klockrent.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
vill han bli viktlös och komma högt upp så är kanske nya frittfall på liseberg en bra idé? lol... Du kan också köpa en stjärna och döpa den efter honom men de kanske är lite för tjejigt? Kolla på google om de inte finns någon rymdvärldscenter eller något man kan besöka här i sverige
Vi växte upp tillsammans för att sedan splittras för alltid