I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Viljan att vara bäst

Övrigt - Blandat

Poet

2011-08-09 19:42

Viljan att vara bäst

Jag är en person som sysslar med relativt många olika sorters estetiska saker. Studerar teater, spelar lite olika instrument, ritar och skriver texter.

Men en sak som stör mig är att jag har ett sånt behov av att hela tiden vara bäst på det jag ska göra. Jag kan helt plötsligt få för mig att jag vill börja spela te.x banjo, då sitter jag och kollar på internet hur bra dom absolut bästa är och funderar över om jag någonsin kommer kunna bli så bra. Ofta slutar det bara i ett stirrande på instrument på internet, tack gode gud.

Någon annan som känner sig vid av detta behov? Att vilja ha allt och vara bäst på dem.

2011-08-09 23:18
yesyes, fast jag vill inte vara bäst på allt på det sättet. utan bara när någonting verkligen intresserar mig eller om jag tror att det verkligen intresserar mig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-08-20 10:04
absolut jag vill kunna allt.
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."

2011-08-20 17:47
nej men bor med en sådan person och det är jobbigt, Jag är helt tvärtom, Jag är den jag är och jag vet att jag inte kan vara bäst på allt, och det nöjer jag mig med . Dock blir de diskutioner med han jag bor med ofta. för han r så jävla irreterande!
Surfar runt med min Mac !

2011-08-20 18:13
I skolan när man pluggar och får tillbaka proven och är bäst så känner man ju sig jävligt stolt

minns en gång då jag har en till kille i min klass som älskar att vara bäst och han frågade alla hur mycket de fick och var så stolt för att han fick bäst. Sen kollade han på mig och frågade hur mycket jag hade fått, och då jag visste att jag hade slagit han med bara 1 poäng så flinade jag stort och sa mina poäng varav han blev skitsur.

I skolan vill jag gärna ha så bra poäng som möjligt oavsett tävling eller inte.

annars älskar jag även att lära mig vilket gör att jag kan mycket men inte allt
Vi växte upp tillsammans för att sedan splittras för alltid

2011-08-20 18:39
Jag är nog ganska ödmjuk och behöver inte vara bäst.
Men är det något område jag tror mig vara duktig inom och så får jag stryk då blir jag jävligt pissed och känner mig totalt förnedrad.

Förlorade i Airhockey på fyllan och jag gick nästan genom taket.
Aldrig förlorat och spelat i flera år mot massa olika motståndare. Det var förödande och nu vill jag inte ens se spelet. Barnsligt? Mjo..
Äger dig som staten

2011-08-20 19:13
Jag vill inte bli bäst på allt, men jag vill kunna nästan allt och vara medelmåttig på det... Sen är det ju klart att det finns vissa grejer som jag vill vara bäst på men långtifrån allt.

låter jobbigt
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2011-08-21 02:30
Intresserad av allt, inte engagerad i något.

2011-08-22 00:49

2011-08-22 01:19

spot on
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Groupie

2011-08-22 11:39
jag är ocks¨å en sån som vill va bäst på verkligen allt... Jag kommer på massa nya saker att göra hela tiden och förväntar mig att jag ska va jaa..typ bäst på en gång. Vilket ju är helt omöjligt. Fast det där om att vara bäst handlar inte om att jag vill att andra ska vara sämre än mig, e nog mer en tävling med mig själv hehe. Finns väl både fördelar och nackdelar med det, en av nackdelarna är väl att om jag märker att det inte går som jag vill i början med någon ny aktivitet så lägger jag av istället...
Gillar inte paj alls egentligen. Speciellt inte hallonpaj. Blåbärspaj går bra ibland. Men med mycket vaniljsås till. Och helst mer vaniljsås än paj.

2011-08-22 15:26
Säger som Vikktorius

Intresserad av allt, inte engegared i något! Vilket jag ibland känne rär jävligt tråkigt. Vill ha typ 1-2 grejjer som jag är riktigt bra på:).... Ibland alltså!
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"