I början av Januari 2014 låstes Whoa. Du kan fortfarande logga in i några månader. Forumen kommer vara tillgängliga på obestämd framtid. Läs Mer »

Nozinan 25mg.

Övrigt - Blandat

2011-08-11 15:48

Nozinan 25mg.

Hej bullen!
Det är så att jag precis fick inskrivet Nozinan 25mg/kväll för sömnen.
Jag har läst runt lite på flashback och sett lite olika uppfattningar kring detta!

Är det någon här som ätit Nozinan? Funkar den bra? Sover man bra? Gått upp i vikt?
Ja... har en hel del frågor som ni ser så hjälp mig gärna!

mvh em.

If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.

2011-08-11 15:55
funkar helt klart! tjock glad och sömnig blir man!
 graffiti är som bäst, olagligt.. på en snutbil.

2011-08-11 15:56
jag vill inte bli tjockare! :( fan.
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2011-08-11 16:29
vet inte om man blir tjock ville bara retas:(
 graffiti är som bäst, olagligt.. på en snutbil.

2011-08-12 01:15
funkade att sova på tre nätter sen va det som sockerpiller. man går upp i vikt av dom flesta antipsykotiska. be om imovane istället
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2011-08-12 01:17
ehrgeiz, hon har inte kvar sina imovane.

em, meeen räckte inte det som stod på flashback? hojta imorgon om effekten! eller senare idag blir det ju
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?

2011-08-12 09:35
har redan haft imovane, men dom tog bort den nu när dom satte in nozinan.
funkade inte ett piss tycker jag, tog mig 3 timmar att somna, dock sov jag som en gud när jag väl sov! det är dock inte värt med bakruset, yr som fan, trött som fan och deppig. deppig är jag väl kanske för att jag just är deppig i allmänhet just nu.

2011-08-13 16:20
Hur kommer det sig att du har fått neuroleptika för sömnen? Det fungerar väl inte i sömnets syfte direkt?

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19590602000051&DocTypeID=7&UserTypeID=2
 http://www.myspace.com/murderdem

2011-08-13 16:55
Jag fick Heminevrin (kapslar, flytande smakar... ja, låt oss säga att det är det värsta jag någonsin smakat på i hela mitt liv, borstade tänderna tre gånger efteråt) och dom fungerar bra. Nackdelen är, i alla fall för mig sen beror det ju på från person till person, att det började svida i näsan och så fick jag huvudvärk första veckan. Efter det gick det över. Dom är rätt så jävla starka, sov som en stock på dom. Vad jag minns, upplevde jag inte någon baksmälla av dom heller.

Info på Fass
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2011-08-13 17:40
NateW
Don't know om jag ska vara helt ärlig! :/
jag sa att jag ville ha nått som höll mig sovandes under natten och då föreslog hon Nozinan.. men vi får se hur länge jag håller mig kvar med dom. imovanen är den som funkat bäst, men jag vaknar nu flera gånger under natten,.

2011-08-13 21:58
*..emelie..* F15: är det för själva insomningen eller för att bibehålla en natts sömn?
Be om zolpidem/stilnoct om det är insomning.. annars typ propavan? Äter du några andra psykofarmaka?
boat sluts looking for work in borlänge, sweden

2011-08-13 22:02
det är för sömen på natten, har imovane också för insomningen! :)
jag äter massa andra mediciner t ex abilify, fluoxetin, lergigan, oxacand..

2011-08-13 22:10
Jag tror propavan skulle funka bra. Det är givetvis individuellt men jag personligen tycker det fungerar bra för sömnen. Är inte heller beroendeframkallande så kör på!(om du får möjligheten att välja det såklart)

2011-08-13 22:13
har redan ätit propavan och jag får sjuka myrkrypningar av dom, så det är inte ett alternativ.

2011-08-13 22:17
nitrazepam då kanske? dock ingen vidare långtidslösning

2011-08-14 19:15
soduku knappast om det är bensopreparat.

emelie du har sjukt många mediciner, är det en psykos du åkt på eller nåt annat? Antipsykotika som krockar med massa andra mediciner verkar ju inte alls så optimalt faktiskt :S

2011-08-14 21:15
Jag har inte äkt på en psykos! Jag får alla dessa mediciner för att hantera min borderline, mitt liv ovh för att kunna leva så drägligt som möjligt. Men håller med dig om att det är en hel del mediciner! Hoppas jag slipper få massa mera mediciner, dock skulle något mot ångesten sitta fint och då menar jag självklart inte benso utan någon annan icke beroende medicin som typ lyrica eller liknande. .)

2011-08-14 23:12
man mår ju fan värre dan efter inte värt att äta dom för man mår så äkligt dagen efter, Eller de är väl individuellt, Men för mig är de för dålig effekt för att ta dom och må som jag gör dagen efter,
Imovanen är ju då ett bättre altenativ och hjärnsmaken man har hela tiden försvinner om man käkar dem regelbundet (medecinskt syfte)

Dock käkade jag Zyprexa tillsammans med nozinan, Så kan ju vart Zyprexan som gjorde att jag gick upp 40kg på 3månader och måde som jag gjorde,

Propavan får jag obehagliga känslor av så dem funkar inte .

Dock har jag insätt att behandling funkar bättre än medecin i mitt mående och så, Så jag har vart nollad från benso , anitpsykotiska läkemedel och allt jag hade nu i över 1år och det känns bättre än vad jag själv önskade. Så att vi här på whoa sitter och diskuterar vad som är bättre för dig är helt fel för de är du själv som ska känna efter och diskutera med läkaren om vad som passar dig osv. Dock så hoppas jag inte du har Zyprexa eller har funderingar på sättas in på den. Då råder jag dig att kolla upp biefekterna på fass först, Tex finns en biefekt : Plötsligt oförklarligt död, Och de vill man ju inte.
Surfar runt med min Mac !

2011-08-14 23:14
*emelie* Måste bara säga också att Lyrica hjälpte mig , Det är nog den bästa medecinen jag har haft, En RIKTIGT bra medecin som kan byta ut många onödiga medeciner mot. Istället för ta 4a andra så kan man ta En lyrica som fungerar bättre än alla andra man får .

Lyrica är en av dom få medecinerna jag talar för/ har bra egenskaper av.

2011-08-14 23:16
Nozinan får för många för sömnsyfte,

när man pratar och har ätit den så låter de ju som man håller för näsan och pratar. Helt ill !

2011-08-15 23:37
Zombie-piller enligt mig :P Usch...
-"Right when i thought i was out.....they pull me right back in!"

2011-08-16 09:18
adamduvet
jag fick inte lyrica utskrivet, hon sa att det var för beroendeframkallande. Jag som trodde att Lyrica inte var det! jaja, istället så satte hon in Nozinan 25mg 3ggr per dag vilket jag känner sådär för. Jag blir alldeles snurrig och yr och trött, sen hjälper den inte mot ångesten som dom sa.

2011-08-17 14:22
Emielie : Okej segt, Nej det är ju det de inte är, Lyrica går på samma reseptorer som bensodiazipinerna eller hur man stavar det "benso" Går på dock innehåller det inte benso. Och jag har inte hört att den är beroende framkallande dock äter jag den inte längre, Men det vart jobbigt att sluta äta den jag trappade ner. Men det var inte så jag vill kalla den beronedeframkallande.

Nozinan : De fick jag bara mot sömn och har inte hört att den ska vara mot ångest ens?

2011-08-17 20:21
Rök en joppe innan läggdags...

2011-08-17 20:57
Nu har jag slutat med Nozinan och börjat med Haldol mot ångesten istället.
får se om det gör någon skillnad! :)

2011-08-17 23:20
Din lever måste gråta.....

2011-08-18 06:41
Haldol mot ångest? Får jag fråga vad du har för sköna läkare? Inte för jag har något med det att göra. Och jag är absolut ingen läkare, Men haldol var lite att ta i och varför inte ge något som är till För Ångest än en medecin med antipsykotisk effekt. Som att ge pencelin till en som är depprimerad.

2011-08-18 09:00
Jag förstår inte heller varför hon ger mig Haldol mot ångesten.. Den hjälper ju ändå inte. jag måste se min journal, dom ger mig bara såna skruvade mediciner.

2011-08-18 12:37
Ja det känns lite som ett frågetecken att höra när någon får Haldol mot sin ångest, Jag hade blivit tokig om jag inte fick en medecin mot Ångest om jag behövde det, Att dom bara sätter in massa olika andra medeciner. Dock har inte jag en anning vem du är och dom är läkare som säkert har dina jornaler och allt men men det är tråkigt att höra sånt.

hoppas du Får någon förståelse eller något i vad som händer och att du får den hjälp du behöver, jag önskar dig lycka till eller vad jag ska göra? Vet inte riktigt vad jag ska säga? .

2011-08-18 16:24
Man blir seg utav helvete. Zombie är ett bra ord. Man går upp rejält i vikt också.
Käkade 25mg under en period för några år sedan.. Kommer inte ihåg så mycket, har fått höra i efterhand att man blev och såg rätt så slirig ut.

Effekten avtar efter en period, slutar bara med att man trycker i sig en massa. Fy fan. Nozinan undanbedes.

2011-08-18 17:19
Dom har ju som sagt satt ut Nozinan och satt in Haldol istället.

Någon som har nått att säga om Haldol?

2011-08-19 01:26
Emelie. Förfan. Ryck upp dig. du behöver inga tabletter öht. även om du har "diganoser" som någon kom på ett namn för... du behöver någonting annat.. men psyk och tabletter är inte svaret.. ju längre du stoppat i dig det och röker massa cigaretter så kommer du aldrig bli bättre... börja träna kampsport.. det är det bästa man kan göra för självkänsla och fysisk aktivitet. tabletter är inget svar. snacka med någon kan ju vara jätte bra.. SLUTA MED TABS! och ta aktivt övertag över ditt psyke.. det är inte det som styr dig utan ntvärtom.

2011-08-19 02:42
Scientist
Bieffekterna varierar, vissa går upp andra ner osv.

Emelie
Haldol är ännu ett antipsykotika, jäkligt skumt att du får det som variant mot ångest. Du är nekad benso av alla slag va?

2011-08-19 08:51
NateW
Jag får Oxascand mot stark ångest, men bara under ett tag nu. Annars är jag nekad all medicin som är beroendeframkallande!

booom-shakalakk
Vem är du att berätta vad jag behöver och inte behöver? :s
Jag går redan i terapi, både individuell och grupp, så jag har allt folk att prata med om mina problem.. Det gör dock inte så att allt jag har varit med om inte har hänt.
Säg inte till mig att rycka upp mig, för det är bara sjukt okunnigt, det är inte så jävla lätt att "bara rycka upp sig"..

2011-08-19 11:08
Jag vet att det inte är lätt.. men sluta med tabletter och skaffa en fysisk aktivitet. Samt terapi.

Det är mitt råd.

2011-08-19 11:16
Är det inte viktigare att få sömn än att tänka på om du blir fet?
Påstår du att weed inte är farligt så har du motbevisat dig själv

2011-08-19 12:00
BRÅNKX : jag kan säga att man går upp mycket om man går upp, Jag gick upp 40kg på 3-4månader från 69-106kg av just den här skitmedecinen , Och det är inte ens hälsosamt att gå upp så mycket på så kort tid, Det är på gränsen till farligt, Jag blev nojjig över att jag skulle få hjärtattacker osv.

2011-08-19 13:33
Nej, sömnen är inte viktigare än att jag går upp i vikt.
Som adamduvet säger så är det inte lite man går upp, utan massor och det är inte hälsosamt.
Jag har även haft ätstörningar så att gå upp i vikt är inget som är bra för mig och mitt psyke.

Men visst, en aktivitet och terapi tror jag också på, men just nu när det är som värst tror jag på terapi + medicin för att orka mig igenom allt.

2011-08-19 14:16
Så okej.

Ät inte medicinen då? Sömnlöshet beror oftast på något.

Red ut det. Och om det geniala tipset redan är utdelat, så yey.

2011-08-19 14:17
Ätstörningar är också något du får ta kontroll över, det är ingenting som är medfött.

2011-08-19 14:19
BRÅNX
Det är jag väl medveten om. Jag äter inte Nozinan längre, men du kanske har missat dom andra inläggen?

2011-08-19 14:57
Skrev att jag inte har läst. Läste din fråga, svarade. Läste ditt svar, gav dig svar.

2011-08-19 15:00
BRÅNX
okej, missade det.

Ni kan ta bort tråden nu eftersom jag inte äter nozinan längre!

2011-08-19 15:29
jag käkade 10 nozinan en gång och drack 2 7,3er.... jag kom inte upp för trappan till lägenheten... fick dra mig upp i räcket 2 våningar haha det tog flera timmar... fyfan alltså va trött man blir på de där skiten...

2011-08-19 15:45
Tråden kan väl likväl va kvar? Eller? Kanske finns någon annan med samma frågor.

2011-08-19 16:12
BRÅNX
jajo, iofs kan den ju vara kvar.
spelar inte mig nån större roll.