I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ett fall värt att uppmärksammas.. LÄS

Övrigt - Blandat

2011-08-22 02:51

Ett fall värt att uppmärksammas.. LÄS

http://https://www.flashback.org/t1627606p5

Detta är en berättelse om en pojke och hans syster och hur myndigheter har mörklagt den sanna historian om hur dessa barns liv verkligen såg ut, och stått bakom förövarna.

Kan vara det sjukaste jag läst någonsin.. vet som inte vad jag ska säga.

Vet inte om fallet än har uppmärksammats i media ännu, bara att en massa personer på flashback har mailat diverse tidningar. Men jag tänker då delta i att få SVT Uppdrag Granskning, DN, SvD att skriva om det.

Jag har väl läst drygt en 30 sidor av tråden och ja... jag vet inte, läs själva.

En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2011-08-22 03:05
Din länk funkade inte.

Denna funkar:
http://www.flashback.org/t1627606

2011-08-22 03:10
Oj, dåligt av mig! Om någon mod läser så fixa länken! :) tack

2011-08-22 03:42
http://www.corren.se/ostergotland/linkoping/?articleId=4225546

en artikel som förstärker det han säger.

2011-08-22 04:52
http://https://www.flashback.org/t1627606p46

läs 3e inlägget från någon person som förstärker det han säger..

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=33874&a=910004

ännu en artikel från 2007 som tar upp fallet..

Sedan dess har det stått rätt så stilla. Jag har skrivit ett omfattande inlägg till SvD, DN och uppdrag granskning om detta. Får hoppas att media tar och dyker ned i det hela, och att det finns någon rättvisa här i världen.

2011-08-22 05:29
Mot bakgrund av att det inträffade synes ha berott på ett enstaka misstag finner jag inte tillräckliga skäl att gå vidare i saken. Jag vill dock rent allmänt framhålla vikten av att beslut dokumenteras i nära anslutning till att beslutet har fattats och att dokumentationen sker på ett tydligt sätt.

Ur JOs granskning. http://www.jo.se/Page.aspx?MenuId=106&MainMenuId=106&Language=sv&ObjectClass=DynamX_SFS_Decision&Id=3128

Jag antar att denna utredning påbörjades efter den anmälan pojken skickade in till JO, jag är uppriktigt upprörd över att en milslång rapport avslutas med det stycket.

2011-08-22 05:40
Jag skrev också ett tips till UG, länkade JOs rapport. Hoppas det händer något

2011-08-22 16:39
Den där tråden är en jävla soppa. Vet inte vad man ska tro. Rättshaveristnivån = max.
Walking the street of dreams

2011-08-22 16:44
Naizo, du får ju tro exakt vad du vill.. varför fallet inte har granskats noggrant/anare när det finns nog mycket som talar för att grabben talar sanningen slår mig..

Oavsett om bara en tredje del eller mindre av det han säger skulle stämma finns det fortfarande nog mycket att gå på för att göra en utredning.

Bara det att han påstår att detta har hänt, och att han har en syster som kan intyga det.. Även att Göran Grauss kan intyga delar av historian, och att corren.se kan stå för en del av historian. Helt sinnessjukt och det borde definitivt granskas och utredas, för har detta hänt(vilket är möjligt.. varför skulle han vilja bli granskad om han ljuger) så kan det vara det mest absurda fallet i Sverige på bra länge.

2011-08-22 17:37
Det är ju omöjligt spekulera utan att ha alla fakta på bordet, men den spontana känslan över att ha läst materialet är väl att det känns mer logiskt att man borde valt placera barnen i en fosterfamilj före en institution.

Det är väl dock bra att saken kommer till allmän kännedom och kan granskas.

2011-08-22 21:17
stört
I choose my own destiny, hiphop way to heaven!

2011-08-23 19:08
Jeeezes people.. lite kritiskt läsande nu va.
Poliser som försöker mörda, incestuösa föräldrar, mutade politiker,
mörkläggande soc tanter & våldtäktslärare.. really?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-08-23 19:32
Thematt, läs ovan..

2011-08-23 19:54
Vad ska jag läsa, corren.se?

Pallar inte 750 sidor fb, men de 8 sista sidorna jag pallade med
får mig ju inte att maila janne josefsson direkt.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-08-23 20:23
Orkar man inte ta sig tid till att sätta sig in i röran är det väl lika bra att bara hålla tyst? :)

menade mitt inlägg, fast det var väl för mycket begärt att läsa det
Moderator

2011-08-23 20:31
Trodde också stenhårt på allt som sades när tråden startades, men sen efter någon enstaka dag blev det ju en familjefejd och båda föräldrarna var med i diskussionerna. Sen blev det ännu mer röra, och dom snackade om att det är farsan som skapat tråden och spelat sonen, och ännu mer. Allt är bara en jävla mess där, går inte att utläsa någonting längre.

Som sagt, utan all fakta är det omöjligt att spekulera i någonting nästan.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2011-08-23 21:02
Jag läste corren, o jag tror fortf stenhårt på att ungen o hans farsa är fulla med skit.
eller snarare, pappan är en psykotisk rättshaverist som manipulerat dretôn ur sina stackars barn. men men, folk får tro va de vill. I'm out.
Moderator

2011-08-23 21:10
Sen svarar TS inte på någon utav frågorna som spelar roll längre, utan häver enbart ur sig skit på morsan. Mängder av betydande frågor ställs hela tiden, han gör inlägg, men utelämnar varje gång.

Jag säger inte att allt är påhitt, har bara väldigt svårt att tro på det, så det är klart att man är skeptisk.

2011-08-23 21:15
ramuz, absolut just nu är det en enda röra men bara av det som kom fram i början av tråden (fram till sida 50-70) så finns det fortfarande nog mycket för att göra en utredning av det. Även om det vore farsan som lagt upp det på flashback(låter ännu mer otroligt) så har killen och hans syster fått gå igenom allt för mycket. Som jag sa tidigare, om så ens 1/3 del eller mindre av det som sagts stämmer så finns det nog mycket material för att göra en utredning.

Sedan stämmer det ju att dom blivit inlåsta bland unga kriminella som 11 samt 14(?) år av ingen anledning alls. Bara det kräver en undersökning och om det finns någon rättvisa så borde dom få skadestånd som bara helvete av det.

Om deras morsa är aggressiv, farsan är pscyho spelar fan ingen roll.. Fallet (som fanns) har inte utretts noggrant.

För helvete, det handlar om att en 14 samt 11 åring har blivit inlåsta på ett ställe som dom absolut inte borde varit på.. sedan kan resten vara skitsnack för all del, spelar fan ingen roll.
Moderator

2011-08-23 23:01
Håller med om det du säger, absolut. Helt sjukt om något utav det som sagts stämmer. Enda jag ville få fram var väl att jag vill tona ner det hela lite bara, tills man kan få fram någon klarhet i fallet över huvud taget.

2011-08-24 00:45
Trodde också stenhårt på TS i början, men efter ha läst 150 sidor (någon stans där slutar han svara) så kändes det ganska uppenbart att han inte är den personen han utger sig vara.

En jävla soppa helt enkelt, från alla håll och kanter och det går bara spekulera. Jag hoppas verkligen det finns några duktiga journalister som kan göra ett seriöst reportage så någon slags sanning kommer fram. De absolut bästa hade varit att få höra Daniel eller Melindas egna ord direkt, men inte ens där lär sanningen komma fram med tanke på allt de gått igenom och den enorma pressen de måste ha på sig.

Förstår inte varför de inte fått mer uppmärksamhet i media, tråden på flashback har snart 1500000 views.
Poet

2011-08-24 17:49
Som många säger, jag har svårt att tro på det här, men skulle det visa sig att det stämmer så hoppas jag innerligt att Sverige inför dödsstraff.
Jag har ätit pannkaka!