I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Flyg Stockholm-Neapel

Övrigt - Blandat

2011-08-31 21:06

Flyg Stockholm-Neapel

Jag undrar om det är någon som har tips på hur man åker billigast från stockholm till Neapel ( Italien). Det får ha alla möjliga kombinationer förutom övernattning i någon av stoppen.
Jag tänkte åka i slutet av september. Tacksam för all tips!

2011-08-31 21:30
Ryan Air till London först antar jag och sen Ryan Air till Neapel (dock inte om planet då landar på någon av Ryan Air's alla låtsas-flygplatser där man måste åka svindyr buss ifrån för att ta sig vidare..)
Skyscanner

Boka tidigt också. Det där med sista minuten är väl numera bara en myt?
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö
Hangaround

2011-09-06 05:17
hittar flyg från skavsta flygplats för 70kr, den 29e september, dock inte till neapel utan lamezia ca 20mil söder om neapel..returflyg går på 350kr.

har inte lyckats hitta nåt vettigt sätt att ta sig till neapel, sidan för italiens höghastighetståg vill inte funka för mig=/, men kolla tåg, buss och inrikesflyg lär du hitta nåt billigt till slut.
Admin

2011-09-06 12:09
Beror väl lite på hur länge du tänkt vara borta. Om det handlar om en kortare resa så vill du kanske inte behöva åka nån annanstans, men annars kan tåg vara ganska värt att kolla upp. I sådana fall kan du flyga till bl a Schweiz, Frankrike eller nån annan italiensk stad och därifrån ta ett tåg om det blir billigare.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2011-09-07 12:26
Nu kan jag visserligen inte öppna wizzair - om du inte är kräsen kan du säkert byta i BP eller Polen... vet dock inte om det funkar utan övernattning.
Ett annat alternativ är att flyga till Rom eller Bologna/Forli (alternativt Florens, men flygplatsen är inte direkt omfattande där) .

Norwegian vet jag flyger till venedig marco polo, där kan du antingen ta alitalia eller tåg som går ganska många gånger dagligen (freccia argente/rossa venezia - Napoli. närmaste tågstation från flygplatsen är Ve. Mestre på fastlandet, men det är ett stenkast).

Kolbász for you, the Hungarian crew

2011-09-07 12:29
förresten, trenitalia har en välstrukturerad hemsida som är bra om du överväger alternativet att ta tåg nånstans (http://www.trenitalia.com/).
Kolbász for you, the Hungarian crew

2011-09-10 22:53
Ett tack til alla för eran tips, Jag har nu lyckats få tag i ganska billiga flygbiljetter till Rom därefter kommer jag att ta tåg från Rom till napels:). Det ska tydligen vara smidigt att ta tågen dessutom går de ganska ofta.