I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad skulle du vilja döpa dina barn till?

Övrigt - Blandat

Groupie

2011-10-09 00:58

Vad skulle du vilja döpa dina barn till?

Precis som det står, har ni något speciellt namn som ni fastnat extra mycket för och skulle vilja döpa era barn till? Eller har döpt för all del..
Det är ganska spännande tycker jag..

Själv har jag väldigt svårt att hitta tjejnamn som jag tycker är fina, killnamn är däremot inget problem.. Men jag har förälskat mig i allt för konstiga namn,

Mina favoriter är Quintus och Xerxes. Men gillar även Texas, Samy, Maximiliam, Theodor osv..

En kille i staden jag kommer ifrån heter Tetris, och jag tycker att det är skitcoolt. Dock är han den enda i sverige, men hur som helst.. Kul idé. Man kanske skulle döpa sitt barn till Yatzy eller något liknande..

Toastare

2011-10-09 01:15
Mina favoriter är Quintus och Xerxes. Men gillar även Texas, Samy, Maximiliam, Theodor osv..

Jag tänker bara en sak. Whitetrash...
Jag skyller allt på Emma!
Moderator

2011-10-09 02:00
Får jag barn(hahahhaahhaha) så ska de döpas till: Rårrå, Sebasstijan och Cindddie. Allt för att krångla till så mycket som möjligt(:
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?
Toastare

2011-10-09 02:10
Varför krångla till det. Barnet, skulle det heta.
Jag skyller allt på Emma!
Groupie

2011-10-09 02:59
BB

*tummen upp*
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2011-10-09 06:11
Leia & Luke
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Rappare

2011-10-09 08:30
Simpelt! Knatte, Fnatte och Tjatte!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2011-10-09 12:39
junior

jr mitch

jr mitchell

jr boogy

jr mitcheal

osv
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2011-10-09 12:45
Orvar
Torkel
Urban

OJ Da Juiceman
Gucci Mannen
DJ Quiksilver Jr.
Barnet
DJ 'Quiksilver' Quik is in tha motherfuckin' house! Straight outta Fonky city of Compton. Yeah I got that funky Jheri curl perm and House shoes on cuz. N thats real.

2011-10-09 13:23
Petter-Niklas

är det en flicka får hon det finska namnet: Mari-Jaana
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-10-09 13:25
Sune & Lisbeth. James-Erik är också fint
pistol

2011-10-09 16:15
BountyBoo skrev:
Barnet, skulle det heta.

haha så sjukt skönt å döpa sin unge till Barnet!

//Yde - :D
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Moderator

2011-10-09 16:25
Metastrof, hahahaha, hade en klasskompis i eskilstuna som hette Marijana, hon var inte finsk dock.
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?
Admin

2011-10-09 16:39
Raul. Finns inte många namn som rullar över tungan så skönt, som också ger samma kraft i uttalet. Rrrrrraauuuul! Eller Raoul om man vill bara lite speciell.

Det enda jag stör mig på är väl dumma stavningar. Såg en barnvagn nyligen med de där töntiga namnskyltarna, och ungen hette Kacper.

Men så ska jag ju inte ha barn heller, hade jag tänkt, så jag kanske inte fattar vad som är viktigt i den där världen :)
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2011-10-09 16:45
Lars-Åke såklart, sveriges bästa namn.
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2011-10-09 17:54
Vette fan om jag skulle våga mig på att skaffa barn, tänk om dom blir som mig. Eller ännu värre, min syster... Men om jag nu skulle trycka ut en knodd eller två, skulle det bli en William, Sebastian eller en Elenor. Gillar namnet Dexter, men skulle tycka det var mindre okej att döpa ungen efter en seriemördare :P haha. (Jag skulle iaf alltid associera namnet med Dexter Morgan.)

Hade jag fått välja helt fritt, hade det blivit något underbart fint som Arwen, Éowyn eller Astien.
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan
Rappare

2011-10-09 18:01
Min pappas gamla raggarkompis döpte sin dotter till Chevrolina, vilket jag tyckte var ganska sött. Jag har även en kusin vid namn Ninja, vilket jag också stendiggar. Tror nog att mina barn också skulle få något utstickande namn. Kan ju inte vara en i mängden, liksom.
Wurrup?

2011-10-09 20:38
Jag har väldigt svårt med namn som Tindra, Engla och Vilda osv...
Har alltid gillat Malcolm och Freja. Men lär inte bli de namnen ändå.

Där jag bor döper man gärna sina barn till Rut, Majken, Ingemar och Bertil.
Det är tydligen hippt.

Min mamma heter Mariana i andranamn hehe.
Rahamadjan av GU-PA!

2011-10-09 20:46
Jag tänker inte skriva vad jag ska döpa min dotter till för då lär folk sno det ;)
Groupie

2011-10-09 22:15
på tal om mariana.. sett på fest:
två bekanta träffar varandra för första gången (båda två i 40-års åldern)
de hälsar som vanligt med att skaka hand och hon presenterar sig som mariana. Då presenterar han sig som "Hasch".. Hon vände då på klacken och gick, därefter pratade hon inte med honom mer på hela kvällen. jag tyckte det var hysteriskt roligt.

Många coola namn som kommer upp.. Men droppa din idé kim ;)

2011-10-10 02:27
Förlåt om jag kommer med ännu ett oseriöst förslag men jag såg ett asskönt namn igår:
Olaf Lightbringer
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2011-10-10 10:09
Optimus Prime.
Don't!

2011-10-10 11:30
hahah, fyfan vad mäktigt att heta optimus
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2011-10-10 11:42
Léon & Linnéa
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-10-10 11:53
flicka leeloo (dock tog min syster det på sin dotter som jag är tokföräldskad i, men iaf)
pojke ganon

ska dock inga barn ha.

2011-10-10 12:10
glömde en jätteviktig poäng btw: jag skulle inte döpa mina barn. ever. namnge dem, sure thing, men inte döpa. religiösa grejer som dop är inte för mig.
Redaktionen

2011-10-10 12:24
Ozak!
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se

2011-10-10 12:28
junkgirl skrev:
glömde en jätteviktig poäng btw: jag skulle inte döpa mina barn. ever. namnge dem, sure thing, men inte döpa. religiösa grejer som dop är inte för mig.

Co-sign!

Och: Optimus Prime vinner! Så bäst ^_^
- Dexter Morgan
Rappare

2011-10-10 12:52
junkgirl skrev:
pojke ganon
Yeah, Ganondorf!
Admin

2011-10-10 12:58
Brazen skrev:

Mjo. Föreställer mig uppropet på lekis eller i ettan:

"Jag heter Waldemar"
"Jag heter Lova"
"Jag heter Julian"
"Jag heter Greta"
"Jag heter Optimus Prime. AUTOBOTS TRANSFORMERA!"
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Redaktionen

2011-10-10 12:59
junkgirl skrev:

Co-signar jag också.
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se

2011-10-10 14:25
Elijah, Noah, Eljakim!

2011-10-10 14:31
ok, det här är så coolt att jag måste skriva in det i tråden:
från scb:s namnsöksida :

Det finns 6 män som har förnamnet Optimus. Av dessa har 2 namnet Optimus som tilltalsnamn.

Det finns 2 män som har förnamnet Prime. Av dessa har 0 namnet Prime som tilltalsnamn.

så... möjligheten kanske finns?

2011-10-10 16:45

Evolution skrev:
Brazen skrev:

Mjo. Föreställer mig uppropet på lekis eller i ettan:

"Jag heter Waldemar"
"Jag heter Lova"
"Jag heter Julian"
"Jag heter Greta"
"Jag heter Optimus Prime. AUTOBOTS TRANSFORMERA!"

Den ungen skulle få en stående ovation av mig :p
- Dexter Morgan

2011-10-10 16:59
Man FÅR döpa sitt barn till Hulken.
Just sayin...
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2011-10-10 19:52
Amindra, James och Jackie-li..
det e bara att vända ryggen till o avlägsna sig..

2011-10-10 19:59
men palla å heta nått så konstigt namn då? taskigt mot barnen ju.

jag skulle döpa ungen till Luke, å sedan spendera hela mitt föräldraskap på
"Luke, I am your father"-humor...

//Yde - för luke e ju ändå ett namn :P
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2011-10-10 20:17
äschdå. min lillasyster är en av de där människorna som är ensamma i hela landet med sitt namn. visst får hon kommentarer ibland men när man träffat henne eller snackat om henne ett par gånger brukar folk vara helcoola med hennes namn. (och hon är alltså inte bara ensam med en stavning, ingen annan heter samma ens med annan stavning, jag kollar regelbundet på scb:s sida ^^)

folk tror oftast att barn kommer att få mer skit än de får om de har skumma namn. de flesta vänjer sig vid ett konstigt namn jättefort. (själv heter jag som 254 andra, så mitt namn är rätt ovanligt också, men inte unikt i landet som syrrans)

2011-10-10 20:26
Bjäär skrev:
men palla å heta nått så konstigt namn då? taskigt mot barnen ju.

jag skulle döpa ungen till Luke, å sedan spendera hela mitt föräldraskap på
"Luke, I am your father"-humor...

//Yde - för luke e ju ändå ett namn :P

Man ska ju ha två killar och två tjejer också, döpa dom till Anna, Ken, Sky och Walker. Det blir så fint när man ropar på dom/rabblar upp dom i den ordningen :)
- Dexter Morgan

2011-10-10 20:33
man kan ju göra som joel spångberg som var superAIK:are och gav sina första fyra barn initialerna AIK (innan hans fru insåg vad han hade gjort och gav de två yngsta andra namn, han kallade dem B-laget)

2011-10-10 20:34
Jason.
Fint.
kort.
perfekt.
Rappare

2011-10-10 21:00
junkgirl
Du måste bara berätta vad din syster heter.
Battlerappare

2011-10-10 21:28
Megatron bara för att inte vara som alla andra.
Grining jävel får heta starscream.

Rappare

2011-10-10 22:06
Groupie

2011-10-10 22:15
scrotum skrev:
junkgirl
Du måste bara berätta vad din syster heter.

Såg precis att någon döpt sin dotter till Vinterljus, hah, helt sjukt att man får döpa sina barn till såna saker..
Rappare

2011-10-10 22:45
Amoure skrev:
Såg precis att någon döpt sin dotter till Vinterljus, hah, helt sjukt att man får döpa sina barn till såna saker..
Vintra är ju annars ganska fint. Tror jag.

2011-10-10 23:44
Skulle lätt döpa en unge till Chili
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."

2011-10-11 00:50
Eller varför inte Whoa? Hey yo whoa!

2011-10-11 06:44
Mina barn heter Leia och Else, korta och enkla namn.

Jag har en syssling som heter "Russin" i mellannamn, efter en sketch med galenskaparna där en präst läser upp en inköpslista under ett dop.
SMÅLAND!
Rappare

2011-10-11 09:26
Mina barn ska heta Deff och Keff. I den ordningen.
Admin

2011-10-11 10:51
Jag vill verkligen bunta ihop era barn i samma klass och läsa klasslistorna om sisådär 10 år.