I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

vart kan man skriva sig?

Övrigt - Blandat

2011-10-18 17:19

vart kan man skriva sig?

jag har sen ett tag tillbaka ingenstans att bo och har därför inte någonstans att skriva mig. mitt namn står inte kvar där jag är Skriven och har ingen möjlighet att få min post därifrån. har inte varit några problem förrän jag skulle skriva in mig på ams.

skatteverket sa att det enda jag kan göra är postbox eller snacka med ett medborgarkontor. postbox har jag inte råd med och medborgarkontoret sa nej. så nu undrar jag om nån har nåt tips. måste vara skriven i botkyrka och har ingen polare jag kan skriva mig hos där. det måste ju finnas nåt sätt? och jag litar inte på vad myndigheter säger så...

2011-10-18 22:12
Antar att dina föräldrar inte bor i Botkyrka?
Men någonsans sover du väl? Var någonstans hamnar din post just nu?

2011-10-18 22:53
Post är borgligt!

Nä allvar då, du behöver inte vara skriven på den adressen du uppger för arbetsförnedringen. så uppge falsk adress eller någon du känner men inte får skriva dig hos. Sen begär du bara att få mess innan du ska dit och puchar för mail kontakt (om du har tillgång till data)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2011-10-18 22:57
Kan man inte göra som när man har kreditanmärkning eller vad det heter och låta någon gå i god för en?

2011-10-19 00:22
En bekant till mig fick skriva sig på kyrkans adress, kolla med dem om det finns någon i närheten.

2011-10-19 01:57
Snickra ihop en egen brevlåda och sätt upp på t-centralen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-10-19 15:13
måste man inte vara med i svenska kyrkan för att skriva sig där?

jag fick inte för varken ams eller soc, måate ha en adress. dom nästintill skrattade åt mig när jag förklarade min situation.

2011-10-19 15:16
Som nån skrev tidigare så e kyrkan ditt alternativ , gå in på deras kontor & förklara hur de e så ska de inte va några problem , jesus will watch you ;)

2011-10-19 15:50
som sagt måste man inte va medlem då?

2011-10-19 15:55
Nej de tror jag inte , annars bli medlem?

2011-10-19 16:13
nej har gått ur och vill inte stödja dom

2011-10-20 02:42
...men nu är du snart deras bitch.

2011-10-20 10:34
Vad fan gnäller du för. se vad jag skrev och kör. enda anledningen till att du behöver adress är för att dom ska skicka brev om nästa möte.

2011-10-20 16:37
jag är väl medveten om att dom flesta som jobbar där skapar sina egna regler och kan lika väl säga nej. det hände men va ska man göra?

2011-10-21 15:30
Då går du dit en annan dag, skriver in dig igen och hoppas på en annan person. Eller bara direkt ber om en annan handläggare. Men ifall du inte har en enda jävel i botkyrka du kan skriva dig hos, vad fan gör de så viktigt att hänga där? Botkyrka subitex kranen bor eller?
Toastare

2011-10-21 23:08
Om du ändå är i kontakt med soc och de vet att du är hemlös. Borde de då inte kunna ge dig pengar till att betala en postbox?
Vet ju inte hur gammal du är eller varför det måste vara Botkyrka (ofta så vill ju gärna arbetsförmedlingen t.ex att du ska vara flyttbar för att kunna ta jobb=få lön=i bästa fall få en bostad så det verkar knepigt att du inte kan bosätta dig någon annanstans)
Jag skyller allt på Emma!