Fler folk med funktionsnedsättning till arbetsmarknaden
Jag har letat alla jobb som finns, sen kom jag in på olika tidningar och företag som säger att det vill ha fler folk med funktionsnedsättning till arbetsmarknaden. Jag menar vad är de för bullshit? Ska man trycka upp en diagnos i ansiktet på en intervju eller kanske skicka en diagnos istället för personligt brev för de verkar ju vara de dom säger krävs för att vi ska få ett jobb. Jag vill väl känna mig att en diagnos ska inte påverka utan att dom ska se mig som personen som jag är. Jag har fått extra jobb men får aldrig jobba för att folk är bättre än mig eller har bättre rutin, vem är taggad då på att skriva "ja juste jag har adhd kan jag få mer jobb nu?" Inte blir jag någon annan person bara för en diagnos. Eftersom dom redan har visat tydligt att de problem jag har gör att jag inte får jobba mer, vad skulle det ändra med att skriva ut en diagnos? Om det är så sjukt många med funktionsnedsättning som är arbetslösa och har svårare att få jobb, vem vill då nämna att man har det? När det visar tydligt att folk utan får ett jobb. Dom gör det inte lättare för oss att tycka synd om oss själva, dra en snyft historia för att vi ska få någon förtur i kön. Mitt första jobb som jag sökte så var min diagnos ny så jag berättade att jag har adhd och att jag fungerar helt normalt eftersom jag käkar medicin som gör att medicinen påverkar de delar i hjärnan till ett bättre resultat och att jag klarar av stressiga situationer utan problem. Inte har jag fått jobba mer, dom beställer in andra som får jobba mer än jag, så att de tar kanske ett halv år innan jag får jobba igen På en intervju som truckförare råkade jag nämna i telefonen att jag hade det, han svarade "jaha okej.. ehm jag ska ringa lite andra personer också, men är de så att du är intressant så ringer jag upp" direkt tänkte jag "helvete" han ringde upp 10 min efter och sa "föresten vill du komma på intervju" Jag fick komma och de enda vi pratade om var min adhd, fick jag jobbet? Nej inte direkt På mitt andra jobb så fick jag en anställning men han tog bort den för tjejen veckan efter var bättre än jag och hade bättre rutin. Ska jag då säga "jag har adhd" Vad skulle det ändra hans syn på att jag skulle bli mer intressant för företaget? Inte ett skit tanken på att jag redan var dömd att inte vara tillräckligt bra. Så tillbaka till det jag sa i början att media och företag påstår att det vill ha fler folk med funktionsnedsättningar, har bara visat att det är bullshit. För annars hade jag väl haft ett jobb nu? (Inlägget ändrat av LillJ 2011-11-05 11:43:26)
All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix
Nu är jag långtifrån kunnig inom sånna här områden och det här kanske blir lite OT men varför skulle AD/HD vara någon jättemärklig diagnos, varenda unge har ju det nuförtiden. Det har till och med gott så långt att jag stör mig på människor som söker empati och fördelar pga AD/HD diagnos (eller andra liknande diagnoser). Vafan, vi är väl alla människor eller? Fördelar pga vad som helst är så jävla fel......
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Jag har fortfarande inte sagt att det skulle vara märkligt, eller att jag skulle vara märkvärdig. Jag brukar ju oftast avstå från att säga att jag har ADHD, men varför går media och företag ut med att vara så vänliga och vill ha fler personer i företaget med funktionsnedsättning när det inte är så. Om det nu hade varit så varför är det fortfarande att folk med funktionsnedsättning har svårare att få jobb än andra Som du säger vafan , vi alla är människor eller? Då kan företag och media kanske förklara varför det är fler med funktionsnedsättning som är arbetslös än andra, och väljer inte ens att förbättra det när dom säger att de vill det. Jag är tillexempel den som folk väljer bort och tar in andra. Jag tycker inte jag blir behandlad som en normal människa.
Jag menar nog borde jag kunna få arbeta i en klädaffär, som servitris och inte få jobb som städare eller plocka löv för de tycker att vi inte klarar arbetsuppgifterna bra nog. Det finns jobb som är "specifikt" för folk med funktionsnedsättning typ :Städare, plocka skräp, elevassistent.
Soft med ADHD. Du behöver inte alls entra arbetsmarknaden, satsa istället på showbusniess.
Förklara hur det är att ha ad/hd och på vilket sätt det skulle vara ett funktionshinder för dig.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Jäg är en mutant. Min funktionsnedsättning påverkar vilka jobb jag får ta. Jag kan inte jobba med folk, kunder fysiskt osv då jag börjar brinna när jag blir det minsta frustrerad och det kan orsaka skada och livsfara för folk och min omgivning i allmänhet. Jag får inte vistas aktivt i brandfarliga miljöer :( fick ha Kemi i skolan ensam i ett speciellt litet klassrum, med en av kommunen utvalv sexbomb till lärarinna som dem ansåg att jag inte kunde bli arg på :D Finns goda sidor till allt
DJ 'Quiksilver' Quik is in tha motherfuckin' house! Straight outta Fonky city of Compton. Yeah I got that funky Jheri curl perm and House shoes on cuz. N thats real.
LillJ skrev: Det finns jobb som är "specifikt" för folk med funktionsnedsättning typ :Städare, plocka skräp, elevassistent.Du glömde modebloggare, politiker och alla positioner inom SJ.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Lerpa : Det jobb som jag jobbar extra på är frukostvärdinna på hotell och servitris på en restaurang. Det jag skrev innan är att jag tar concerta. Medicinen påverkar de delar i hjärnan som jag har problem med det är uppmärksamhet, koncentrationen. Det som gör mig frustrerad för jag tycker själv att jag fungerar bra och jag lär mig mer och mer för varje dag att se mer hålla mig uppmärksam och hålla koncentrationen. Därför jag blir så less att jag inte får jobba, att dom beställer in nya som går jobba mer. Jag antar väl att jag är kanske inte lika snabb att se saker, jag har kanske inte lika lätt att hålla flera bollar i luften. Jag kan fokusera på en sak och göra det bra, men kommer det flera uppgifter på en gång som jag ska göra och instruktioner så har jag svårt att uppfatta eller se vad jag ska börja med för att allt ska bli smidigast. Vilket gör att en person utan funktionsnedsättning kanske har lättare att hitta en metod som är snabb, som kan hålla alla bollar i luften utan att det blir problem. För mig blir det problem och jag tappar fokus ganska fort vilket gör att folk måste påminna mig eller säga saker jag ska göra för att jag ska hamna i fas igen. Jag kan inte jobba kväll eller nätter eftersom då har jag ingen medicin som hjälper min hjärna att förstärka de delar i hjärnan som medicinen gör. På kvällar har jag inga hjälpmedel. Jag blir lätt trött, jag tappar fokus, jag tappar uppmärksamheten, kanske spiller på mig själv och blir stressad. Glömmer bort vem som hade beställt mat först, hålla koll på att plocka undan disk för att fler gäster ska få plats, glömmer bort om någon ville ha bröd. Ser jag en hög i disken så får jag blackout och kan inte komma på en metod eller se ett mönster som många andra kanske gör. Hitta ett sätt så att diskhögen far bort, det har jag även svårt med när jag går på medicinen jag är kanske inte världens snabbaste. Det som jag tror gör att folk väljer bort mig och att jag inte fungerar lika snabbt som alla andra. Jag har tillochmed svårt att skära en annans och få alla bitar att bli lika stora. ADHD för mig har varit väldigt jobbig, innan jag fick medicinen. Jag sov på alla lektioner i högstadiet, jag ljög om läxor som var för svåra för mig. Min läkare förklarade att förut så var det likadant för mig att ta emot information som en mobil med dålig täckning. Man hör bara vissa ord men svårt att koppla vad det är för information. Jag har levt i en dagdröm och svårt att hålla fokus och koncentration. Förut kunde jag köra bil i max 5 minuter sen somnade jag vid ratten för det blev så mkt nya intryck och information som blev för mkt att ta emot för hjärnan. Det är väldigt allvarliga problem. Jag har svårt att ta emot flera instruktioner samtidigt, och svårt att göra flera saker samtidigt.
Jag tycker du låter helt vanlig. Vem fan kan göra flera saker samtidigt? Eller skära geometriskt perfekta ananaser?
amen synthare då, fyra bögar och en dator est. 1986
Försöker någon här påstå att jag är en av dom där som bara har letat en adhd diagnos bara för att? Så vill jag bara säga att du har fel. Dessutom varför vänder ni allt det här mot mig och påstår att jag inte har något funktionshinder. För de första ville jag inte få fram att tycka synd om mig själv, för de andra ville jag bara få fram att media går ut med att dom vill ha fler med funktionshinder. Då skrev jag på ironi kanske man borde skicka en diagnos som personligt brev istället ellet trycka upp det i ansiktet på en intervju. Just för jag tycker det låter så komiskt "vi vill ha fler med funktionshinder i arbete". Om det nu skulle vara så, kanske inte den största delen som är arbetslös vara personer med funktionshinder. Sen hade dom kanske inte valt bort och beställt in nya eller helst valt dom andra. Jag är inte den personen som vill säga i en intervju "ja juste jag har adhd också, hur ser mina möjligheter nu? blev jag mer intressan?" Jag vill kunna ha en diagnos utan att jag ska säga det på jobbet, eller att jag ska försöka sneaka in det, diagnosen är bara för mig för jag ska kunna utvecklas och lära känna mig själv. Men enligt media och företag tycker dom det är viktigt att man ska berätta att man har det för att då kan företaget hjälpa arbetssituationen och göra det enklare, eller så ska de tydligen vara någon förtur. Vilket inte stämmer. För de första blir de bara besvärligt att försöka tänka i nya banor för företag för en enskilt person, sen så är det ingen förtur. Eftersom det är fler personer utan funktionshinder som får jobb. Psykjunta kom inte hit och försök få mig att tro att jag inte har något funktionshinder när det finns tydliga bevis på att jag har det. Gjort flera tester och utredningar där det faktiskt visar det. Tror du jag hade valt en jävla diagnos för skojj skull? Säg inget eftersom du inte känner mig, vet vem jag är, aldrig sett mig i verkligheten eller träffat mig. Sen är de här inget jag är stolt över, önskade att jag hade kunnat vara utan, dom får ju iaf jobb. Jag tycker bara det är bullshit av media och företag att låta så vänliga tacka och ta emot vill ha fler utvecklingsstörda, autism , asperger, adhd, downs osv.
Tycker inte att du ska påpeka att du har adhd när du söker jobb. ADHD är ju "inne" att ha nu. Tror att jag också har en släng av det.
men hallå DET ÄR JU DE JAG SÄGER.. Seriöst är jag världens otydligste människa?
Om det är så sjukt många med funktionsnedsättning som är arbetslösa och har svårare att få jobb, vem vill då nämna att man har det ? När det visar tydligt att folk utan får ett jobb. Dom gör det inte lättare för oss att tycka synd om oss själva, dra en snyft historia för att vi ska få någon förtur i kön Jag sa att första gången visste jag inte vad det handlade omså jag sa de bara för att dom skulle få veta lite vem jag är och varför jag kanske ibland behöver en push om jag tappar fokus, vilket jag ångrar.
Andra gången råkade jag säga de i telefonen när en kille ringde om arbetsintervju som truckförare på volvo. Han sa "är de något om dig som vi behöver veta? har du några pronblem? deprimerad? sjuk? " jag sa först "nae.. inte direkt" sen sa han "okej" då sa jag "fast jag har adhd men det är inget som påverkar mig som person tanken på att jag får medicin för det så det är ingen skillnad på mig och en "vanlig" person" han ba "jaha...ok...ej vi ska ringa lite andra personer som kanske matchar de vi söker" jag slog typ i väggen efter samtalet för jag fattade inte varför jag ens sa det. Sen ringde han upp efter 5min och frågade om jag ville komma på intervju. Men vi snackade bara om min ADHD, och jag fick inte jobbet heller.
Nu har jag ett annat extra jobb
där jag inte har nämnt något utan jag är bara den jag är för jag känner att jag får ändå aldrig jobba de gångerna jag har nämnt det.
Men just nu så får jag inte jobba så mkt alls på det extra jobbet heller för att de hittar folk med bättre rutin (kanske beror på min adhd som gör det)
Men enligt media så står det glatt och tydligt "Fler jobb till folk med funktionsnedsättning, det är viktigt att man berättar det så folk förstår just dig" Fast i själva verket är de fler som har funktionsnedsättning som är arbetslösa än folk utan funktionsnedsättning. Så jag tycker bara att det är bullshit. För om de nu hade varit så, då hade jag väl haft ett jobb eftersom jag har adhd?
Det jag menar är att jag förstår inte varför media går ut med något sånt där, när det ändå inte stämmer. Sen är det nog ingen som vill skylta med de på en intervju eller något sådant. Man vill väl kunna få ett jobb för den man är, och inte för dom ska ha något facit i hand genom att kolla på en diagnos för de hjälper väl inte mig?
Det gångerna jag har nämnt de har jag bara totalt gjort bort mig och sagt något innan att tänka över vad de finns för konsekvenser osv.
"men hallå DET ÄR JU DE JAG SÄGER.. Seriöst är jag världens otydligste människa? " Du skriver för mycket, för långa inlägg tycker jag. Är nog ett tecken på adhd.
k
LillJ, när jag söker jobb nämner jag aldrig min ADHD. Jag tycker inte att det är relevant när man söker jobb, ifall man råkar ha adhd eller inte. Med tanke på att det finns massa idioter som inte har någon diagnos på papper men som är mycket mer skruvad än vad jag är. Sålänge man är duktig på det man gör så är det skitsamma med diagnoser hit och dit tycker jag.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det är väll rationellt av arbetsgivaren att välja den person som denne tror ska utföra arbetet bäst. Att driva företag är ingen ideel verksamhet så du får nog räkna med att bli utrensad så länge det finns någon som är bättre lämpad för jobbet. Om nu din adhd är så besvärlig vid service-yrken kanske du ska leta dig till en annan bransch? Dessutom säger du att du tar medicin och därigenom fungerar "normalt" så varför ens berätta om din adhd vid en intervju? Vita lögner drar väll så gott som alla vid intervjuer, men tänk bara på att du ska klara av jobbet om du får det.
biffko to di world
LillJ jag förstår din poäng men jag tror det är viktigt att man inte identifierar sig med sin diagnos och går in med tänket att "jag har problem med det och det" vad man än gör. Jag har adhd och rätt stora svårigheter med olika saker men jag äter concerta och ritalin, och jag har aldrig nämnt att jag har adhd när jag börjat på nytt jobb. Jag menar att man kan ha svårigheter med att hålla flera bollar i luften och
ändå inte ha adhd, en "normal" människa kan också vara förvirrad trots att denne är "normal". Och om man som du säger vill bli behandlad som en normal människa så tror jag det är otroligt viktigt att man tänker på sig själv som en sk normal människa och inte att "jag gör det där för jag har ADHD" då sätter man sig själv litegrann i ett annat fack. Och jag tror inte att någon är villig att ta in någon med ADHD för att det just nu är "inne" om man inte har kompetens... missförstå mig inte nu jag syftar inte på dig utan allmänt, söker man ett jobb där man inte har erfarenhet så är jag rätt säker på att man inte får jobbet, och då kan man nog inte skylla på diagnosen. precis som en normal människa, inte kan jag börja jobba på bank om jag inte har nån kunskap om pengar, samhället vill ha fler folk med funktionsnedsättning ut i arbetslivet men då tror jag inte dom menar på att man ska kunna välja och vraka bland jobb man inte har någon erfarenhet av utan då kanske man får börja med ett städjobb eller butiksbiträde eller whatevva precis som en sk normal människa hade fått göra.
Psykjunta kom inte hit och försök få mig att tro att jag inte har något funktionshinder när det finns tydliga bevis på att jag har det. Gjort flera tester och utredningar där det faktiskt visar det. Tror du jag hade valt en jävla diagnos för skojj skull? Säg inget eftersom du inte känner mig, vet vem jag är, aldrig sett mig i verkligheten eller träffat mig. Sen är de här inget jag är stolt över, önskade att jag hade kunnat vara utan, dom får ju iaf jobb .
Som sagt identifiera dig inte med din diagnos, men var däremot medveten om dina svårigheter. Jag hade en period när jag va lite "Vafann det här kan inte jag göra pg.a av min adhd" men helt ärligt det är helt fel tänk det finns inte någon i hela världen som är bäst på allt, OCH det kommer alltid finnas människor som är bättre än dig på någonting och därmed kanske får jobba mer än dig, med eller utan diagnos. Men jag förstår exakt din frustration jag har dock inte suttit i samma sits som dig, och det tror jag beror på att jag har släppt diagnostänket! Detta trots att jag har rätt mycket svårigheter som är väldigt uppenbara för speciellt andra... Du får helt enkelt sluta tänka på att du "borde" få andra jobb för det finns ingen som borde få något, och klarar du inte av vissa jobb får du hoppa över att söka dom. Jag är medveten om att jag inte kommer att klara av att jobba inom vissa yrken och har accepterat det, så är livet lixom. Precis som att det finns jobb som jag med lite rutin skulle kunna bli en jävla klippa på, bara kolla hur många framgångsrika människor inom framförallt kreativa yrken som har adhd weiii!!
oj ok well wall of text så nu avrundar jag och går och skriver en bok istället...heheheh
Gillar inte paj alls egentligen. Speciellt inte hallonpaj. Blåbärspaj går bra ibland. Men med mycket vaniljsås till. Och helst mer vaniljsås än paj.
Försöker någon här påstå att jag är en av dom där som bara har letat en adhd diagnos bara för att? Så vill jag bara säga att du har fel. Dessutom varför vänder ni allt det här mot mig och påstår att jag inte har något funktionshinder. Absolut inte. Jag vill bara säga att du inte är så skruvad och konstig som du tror. Jag och ingen annan här tvivlar nog på att du har problem med koncentrationen... men vi som inte har diagnosen är inte några multitasking-maskiner som har koll på allt.
Och som du säger, nämn inte din diagnos så slipper du bli diskriminerad. Företagen hävdar också att de inte bryr sig om utseende men vi vet alla att de flesta som står i kassorna i klädaffärer alltid är lite snyggare än snittet.
Det enda jag ville få fram i denna tråd var att media och företag går ut med "Fler personer med funktionsnedsättning till marknaden"
Jag har försökt skriva här att jag inte har nämnt att jag har adhd den senaste tiden, utan jag har gjort det endast två gånger som jag ångrar. Men efter det har jag aldrig gjort det, utan jag är vilken person som helst.
Men enligt företag och media går det ut med att dom tycker att fler med funktionsnedsättning ska ha jobb, att det är jätte viktigt att man ska berätta det, Jag försökte skriva på ironi i mitt första inlägg
Ska man trycka upp en diagnos i ansiktet på en intervju eller kanske skicka en diagnos istället för personligt brev för de verkar ju vara de dom säger krävs för att vi ska få ett jobb Vem kan påstå att man har tänkt nämna att man har en diagnos när det är tydligt bevisat att det är fler med funktionsnedsättning som är arbetslösa än folk med utan, vad är det då för bullshit att dom vill ha fler i marknaden? Då hade skillnaden inte varit så stor.
Så alltså jag ville inte få tråden vänd mot mig och säga vad jag ska göra och inte göra, eftersom jag redan har lärt mig att jag inte berättar att jag ha det. Jag har gjort det två gånger, men aldrig nå mer.
Tråden skulle handla om hur företag och media uttrycker sig , och jag tycker de låter som dom "särbehandlar" människor med funktionsnedsättning, att det skulle vara någon slags bonus att ha det, när det inte är det.
Jag tycker att service jobb passar mig, men inte de jag jobbar för. Men jag söker bara de jobben för det är de jobben jag trivs med, Jag har aldrig sagt att jag tycker att jag är dålig, men jag har en viss svårigheter. Men jag vill inte att det ska påverka mig att jag inte får jobba så mkt som alla andra. Men de kan ju vara som någon skrev att arbetsgivaren tycker att andra jobbar bättre än mig därför får dom jobba mer. Men då blir det lätt automatiskt (typsikt adhd) att tro att de är fel på mig, just för att alltid känna känslan att man alltid har misslyckats. Så har det varit för mig att enda gången jag kände att jag lyckats de var när jag tog studenten. Skit glad att äntligen har jag visat alla andra och gjort mig stolt. Sen när man kommer ut till vuxenlivet till jobben blir man bara bytt utav andra och jag känner återigen fan jag har misslyckats. Fan jag gör fel, fan är de för fel på mig? Därför blir jag less när jag läser på internet "woho fler med funktionsnedsättning" När det i själva verket inte stämmer. TILL NÅGOT HELT ANNANT - vad är AKTIVITETSERSÄTTNING egentligen? Kan någon förklara hur det går till med aktivitetsersättning? Jag fick förra onsdagen papper från försäkringskassan där jag fick min aktivitetsersättning, för månad mars 2011- juni 2011. Vad jag förstår så får man drygt 6000 i månaden efter skatt att leva på tills man blir 29. Jag skickade hälsointyget och skolintyget i sep och fick jag en slutsumma med rätt mycket pengar för månaderna mars-juni 2011. Hur ser resten av månaderna ut nu? Måste man ansöka varje år? Eller fick jag bara för dom där 3 månaderna och inge mer? Jag har läst och läst och läst på hemsidan papperna, men alltså jag förstår inte instruktionerna eller informationen. Jag ser bara text och en massa ord.
LillJ 6000+ i månaden kan omöjligt stämma! Man får ut ~3000:-/månaden (är inte 100%, för dom verkar ha ändrat reglerna igen och nu ska man fylla i den där satans lappen på ett annat vis, men runt den summan iaf..) och that's about it. Gå till F-kassan och prata med dom där så hjälper dom dig fylla i den. För jag antar att du är inskriven hos AMS och allt det där? (Man måste ha varit inskriven i tre månader, innan man kan få någon ersättning.) För att hålla topic lite mer, förstår jag hur du menar LillJ. Nu har jag personligen inte sett sådana artiklar i media, men det låter skumt att arbetsgivare skulle vilja ha in fler med funktionsnedsättningar. Hade jag varit arbetsgivare, hade jag väl gått efter den personen som kan utföra jobbet bäst. Men hade jag fått hjälp från, exempelvis, AMS och f-kassan och gör upp en "deal" att man hjälpe personen med funktionsnedsättningen ut i arbetslivet, är ju det en annan sak. Min läkare sa att han kunde ha ett möte med mig och min handläggare på AMS, om jag ville, för att hjälpa mig ut och så. Tydligen hjälper AMS till lite mer när man har en diagnos och en läkare som backar upp en. Då fungerar det ungefär så här: Du har ett möte med läkaren och handläggaren, där ni diskuterar vilket yrke som skulle passa dig och hur du kan må bättre av att jobba osv. Sen hjälper AMS dig att hitta ett arbete, och dom går in och gör en "deal" men arbetsgivaren. Exempelvis att dom (antar att det egentligen är f-kassan men..) betalar en del av lönen, att du arbetar deltid eller dylikt. Mest för att du ska få en fot in, sen, efter ett tag, ifall det går bra för dig och du känner att du kan börja jobba mer ska det gå över till en ordentlig anställning. Fast nu när jag skriver ner det och ser det svart på vitt, känns det så jävla fas 3... Fast kanske lite bättre? Haha, fuck do I know ^_^
"If I had a heart, it might be breaking right now" - Dexter Morgan
Brazen - i juni skickade jag en förfrågan, i augusti efter fick jag bekräftelse att det har tagit emot min förfrågan och en påminnelse i september att jag behöver skicka in hälsointyg och skolintyg. Nu i november (skrev fel i tidigare inlägget) har jag fått min ersättning. Jag fick för månaderna mars - juni 2011 vilket var en slutsumma på drygt 29.000 efter skatt 20.972 kr det skattade på drygt 8.000 kr (om jag minns siffrorna rätt hur de var före skatt). Så jag är inskriven försäkringskassan och aldrig haft något med AMS att göra. Det stod i papperet att man får drygt 7.000 kr i månaden efter skatt blir de lite drygt 6.000 (jag använder drygt för jag minns inte de tre sista siffrorna i huvudet just nu) Det enda jag undrade var hur ser det ut nu fram över? Får man bara för de tre månaderna eller kommer jag få pengar nu per månad tills jag blir 29.
LillJ, är du sjukskriven eller går du i skolan också eller hur ser det ut? Måste vara en annan sorts ersättning du får. Hör med dom på f-kassan :)
"If I had a heart, it might be breaking right now" - Dexter Morgan
At the gates of Eternity...
När vi ändå är inne på halfbaked känns det här klippet också relevant
Ber admin ta bort detta.. Tack whoa dudes.
Be de att bort hela tråden while you're at it. Du har hittat lösningen på det du undrar över liksom. Now go out there and be somebody! :)
At the gates of Eternity...
Sök jobb där de behöver en älskvärd kreativ personlighet med extrem fingertoppskänsla istället för att fokusera på de "negativa" aspekterna av "funktionshindret" (om man nu tycker att det är en nackdel att man har svårt att sitta stilla i en box och fylla i formulär 9h/dag kan man väl knapra "medicin" för det).
Sorry, orkade inte ta mig genom tråden - allt har säkert sagts.
Redaktionen
2011-11-09 00:15
Aktivitetsstöd: du har möjlighet att få betalt för att utvecklas inom valfritt område. Tyvärr insåg jag inte att den möjligheten fanns förrän jag redan hade fyllt 30 och upp över öronen i studielån.
PAC-MAN - true.. Det jag sökte för var förlängd skolomgång. Jag fick betalt för 3 månaderna mars-juni 2011. Det finns 4 olika aktivitetsstöd. Som ska hjälpa en med utbildning,kurser, hjälpa en med ett stöd som man kan få tlls man hittar ett jobb.