I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Norge och sedan utforska världen?

Övrigt - Blandat

2011-12-12 19:40

Norge och sedan utforska världen?

Tänkte se om det finns någon/några som är intresserade av att åka till Norge och arbeta ihop till en stor resa? Är väldigt sugen på att se världen lite och framför allt komma ifrån ett stillastående Sverige.
Bergen, Åhlesund och Trondheim är de städer som lockar mig mest. Har absolut inget intresse för Oslo. Vi ordnar ett boende ihop och hjälps åt i vått och torrt.

Finns det några intresserade?

pistol

2011-12-12 19:47
lockande och kul idé.

men vissta kan det behövas ett litet kapital att påbörja hela resan med..?

"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2011-12-12 23:11
Kör på Mongstad, efterbliven håla några mil utanför Bergen, där hade de iaf gratis boende i små äckliga baracker och matsal med självservering så man behövde inte ha pengar med sig :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-12-13 21:55
Yo, jag har bott i Trondheim snart ett år. Ett bra tips för att kolla boende är

http://www.hybel.no/
http://www.finn.no/

Hittade mitt kollektiv där och trivs väldigt bra med dom jag bor med.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-12-13 22:58
Vad finns det att göra i Mongstad? Lätt att ordna arbete där?

testie

Tack för tipset. Hur är Trondheim som stad? Är det lätt att få jobb där?
pistol
Poet

2011-12-13 23:56
Hade faktiskt hakat på för ca 3 år sedan.

Lycka till, hoppas det går bra :)
At the gates of Eternity...

2011-12-14 02:36
Det beror helt på vad för erfarenhet du har och vad du vill göra antar jag. Jag jobbar inom restaurangbranchen men har inte direkt haft så mycket erfarenhet och skaffade lägenhet och heltids anställning på två dagar.

2011-12-14 19:58
Har planer på att dra till Norge, har släkt i Ski som jag ska försöka spinna vidare till för att få jobb och boende billigt. Men skulle inte vara helt fel med tipsen här men är så jävla rädd för att misslyckas med något eller att man fastnar på plus minus noll läge pågrund av mat/boende kostnader, sen måste jag få en bra inkomst så jag kan hålla kvar lägenheten i Göteborg. Vet vad jag vill jobba med, men vet inte om det är tillräckligt bra lön heller.

2011-12-14 22:19
Orka suga norskballe.
The most important single central fact about a free market is that no exchange takes place unless both parties benefit.
Producent

2011-12-14 22:57
ta med massa smör! så kan du sälja det dyrt på gatan =)
life's a biiatch and then you decide, To do something about it, shit'll only drive you crazy if you allow it