I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kliar sjukt mycket efter att ha solat solarium?

Övrigt - Blandat

2012-01-12 14:07

Kliar sjukt mycket efter att ha solat solarium?

Jag har solat solarium 3 gånger på två veckor ungefär, och det börjat klia nåt så förjävligt på kroppen dom här tre senaste dagarna. Det kliar konstant på hela kroppen och det gör mig galen.

Någon som vet vad fan jag ska göra åt det?

Groupie

2012-01-12 14:14
Låter som soleksem... Jag brukar kunna få det någon gång ibland om jag solat. I dessa lägen är kortisonsalva guld! Finns på apoteket. Kyler ner och både eksemen och kliandet brukar försvinna fort.. Fast,,jag har iof aldrig smörjt in hela kroppen med det hehe. Brukar bara få enstaka partier typ vaderna och bröstkorgen. Annars kan man prova med aloe vera gel också, det brukar kyla ner rätt bra också!
Gillar inte paj alls egentligen. Speciellt inte hallonpaj. Blåbärspaj går bra ibland. Men med mycket vaniljsås till. Och helst mer vaniljsås än paj.

2012-01-12 15:53
Lysmask?
Intressepenisen hårdnar!

2012-01-12 19:18
Hudcancer

2012-01-12 19:36
skabbigt solarium?

eller kanske allergisk mot nåt medel de rengör med?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2012-01-12 19:37
sen har jag ingen koll alls på det där, men är inte tre gånger på två veckor rätt jäkla mycket?

2012-01-12 21:56
nej, tre gånger på två veckor är inte alls mycket,.

Skabb känner du inte av efter två veckor heller.
Soleksem röstar jag för.
kikk ass

2012-01-12 21:59
mollow men i längden är det väl ändå väldigt mycket?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-01-12 22:04
menade skabbigt som i äckligt, inte faktiskt skabbigt ^^

2012-01-13 13:53
I längden ja, men det var ju inte frågan. Antar att personer solar tills man blir brun för att sedan trappa ner för att behålla brännan,.
kikk ass
Toastare

2012-01-13 14:27
Torr, solarium torkar ju ut. Det är årstiden då man behöver smörja in sig.

Och sola inte så mycket. Snyggt nu, fult sen. Räcker med 2 gånger i månaden.
Jag skyller allt på Emma!
Toastare

2012-01-13 14:28
eller snyggt nu är ju en smaksak...

Jag skyller allt på Emma!

2012-01-13 16:53
Jag har solat solarium en gång i mitt liv. Efter det gjorde jag det otroligt dåliga valet att röka lite ganja... Blev superparanoid över att jag blev rödare och rödare och va helt säker på att jag fått cancer. Efter det har jag aldrig solat solarium igen :)
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2012-01-13 19:35
Torr, yes indeed.
Mina torra fläckar pga vintern blev värre av solariumet för en månad sen.. inge mer sen dess. :p