I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kan inte göra slut med min flickvän..

Övrigt - Blandat

   

2012-02-29 13:52

Kan inte göra slut med min flickvän..

Jag har gnällt över mitt förhållande på Whoa alltför mycket känner jag, så jag tänkte lösa det här på egen hand utan att ta hjälp av andra, men ingenting jag har provat har fungerat så nu frågar jag er för sista gången.


Jag har känt ett tag nu att det inte fungerar mellan mig och min flickvän längre. Vi har varit tillsammans över ett halvår och gör inget annat än att tjafsa osv. Anledningen är mestadels pga att jag är så fruktansvärt svartsjuk i alla situationer. En annan anledning är också att hon är populär och känner nästa alla där vi bor, jag är så långt ifrån det som det bara går. Jag har alltid mått ganska dåligt av att ha så svårt att få vänner pga blyghet osv, så jag blir lite deprimerad att se folk skriva till henne hela tiden, att hon alltid hälsar på folk hon känner när vi åker någonstans osv.


Jag har känt ett tag nu att jag inte älskar henne längre. Hon får mig inte att må bra. Jag är oftast deprimerad nu sen jag blev tillsammans med henne. Jag grubblar alltid över något. Det är väldigt konstigt, ibland hoppas jag att hon är otrogen så det blir lättare för mig att göra slut, men ändå grubblar jag så mycket på att hon ska vara det. Helt sjukt


Hur som helst så har jag väldigt svårt att göra slut. Det känns som att jag ska bli ensam och aldrig hitta en flickvän som jag kan prata med om allt (som jag kan göra med min nuvarande tjej) eftersom jag har svårt att lära känna nya människor. Jag vet också att jag skulle bli så deprimerad om vi gick skilda vägar. Men jag vill verkligen göra slut innerst inne, men jag viker mig alltid när hon börjar gråta och ber om ett försök till osv.


Grubblet kommer bli tusen gånger värre nu i sommar, det vet jag, och jag vill inte att min sommar ska bli förstörd pga grubbel, tjafs och svartsjuka. Jag vet att jag måste göra det här.


Men hur kan jag göra slut? Jag vet inte hur jag ska tänka eller nåt för att inte vika mig så fort hon börjar gråta. Så har det blivit varje gång, hade hon inte börjat gråta så hade vi gjort slut för längesen.


Behöver verkligen hjälp, någon som kan ge mig lite tips om att vara en man och göra slut utan att vika sig? Alla tips om tankesätt osv vill jag ha. Tack