I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Möte med chefen

Övrigt - Blandat

   

2012-03-01 21:20

Möte med chefen

Såhär ligger det till, jag pluggar på universitet och har arbetat på ett ganska stort företag varje sommar i snart 3 år. Arbetet gäller alltså endast under sommarn när jag har ledigt från pluggandet. Häromdagen ringde dock en av mina chefer och erbjöd mig ett vikariat under sommaren för hennes position (finns några till som har samma level av "chefgrad").

Hon sa att de som sökt den tjänsten ansågs inte vara lämpade och de tycker att jag är det. Självklart sa jag att det låter väldigt intressant och att jag kan tänka mig att ta det erbjudandet.

Nu över till min fråga, hon ringde idag och sa att hon och den högsta chefen gärna ville träffa mig imorgon. Så jag gav ett klockslag och mötet blev spikat. Nu undrar jag vad de vill få ut av mötet imorgon? kommer jag att bli ställd en massa frågor, typ som en anställningsintervju? kan jag ta upp lönefrågan?

Vill vara mer förberedd på morgondagen, är det normalt att man ställer intervjuliknande frågor till någon som redan jobbar för företaget. Att de frågar mig betyder ju att de redan anser att jag är lämpad för arbetet och således borde man inte behöva ställa frågor? om jag inte svarar de som förväntas, tar man tillbaks erbjudandet då?

Massa funderingar och rörigt skrivet, sorry

och vem fan är du?