I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Svettet som meme!

Övrigt - Blandat

2012-03-16 23:49

Svettet som meme!

Jag känner i mitt hjärta att allas vår favoritmedlem här på whoa - Svettet skulle kunna bli ett perfekt internet meme.

Så, kom med idéer på sköna captions som kan pusha honom på sidor såsom http://memegenerator.net och http://memebase.com.

:)

Married to the money, fuck the world, that's adultery

2012-03-16 23:50

2012-03-17 00:00
Ett (ganska dåligt) exempel:

Producent

2012-03-17 00:58
When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold

2012-03-17 01:16
haha fett!

2012-03-17 01:52
Alltså vafan är grejen, har sett den där lirarn dykt upp i några trådar....? Nån hockeyfrilla som sitter pundad o svettig i en soffa?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-03-17 02:23
Det är ett gammalt whoa-skämt. Kommer inte exakt ihåg hur det började, men jag tror att det va nån användare som postade bilden i en gammal bild-tråd, sen blev det en stor grej och en användare med namnet "Svettet" skapades.

2012-03-17 02:26
hehe ok, vilka får man driva med, är det ok att skapa en liknande tråd om vilken emo som helst i bildtråden eller måste det vara nån som inte hör till den inre kretsen i blandat-forumet?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-03-17 02:44
Jag tror inte att Svettet nånsin va en riktigt användare utan att det bara va nån som postade bilden och sen blev det ett skämt. Det har pågått riktigt länge, säkert 5-7 år nu :)

2012-03-17 08:36
Han figurerade på vimmelbilder från bratsfester och han var alltid lika svettig. Folk la ner mycket tid på svettet-spotting genom att scanna igenomt olika hemsidor.
SMÅLAND!
Toastare

2012-03-17 10:47
Finns en ganska ny tråd (några månader) om honom....Som Herr_Berg skriver, han hittades ju på Lidingöbilder, som var en vimmelsida med massa brats från Lidingö (Bland annat Martin Timells son) De satte ju nytt lösenord hela tiden, men det var nån som fick tag i det. Och sen skapade nån en egen avändare "Svettet" med denna unge svettige herre som profilbild.
Ahh, när whoa var på topp!
Jag skyller allt på Emma!
Moderator

2012-03-17 12:09
Haha! Svettet är lika klassisk som apbilden! :)
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2012-03-17 12:19
Aha... Men jag undrar liksom var gränsen för nätmobbningen går, han är väl inte direkt nån offentlig person? Känns som det här är typexemplet på att många här är så jävla "full of it"
Skivsamlare

2012-03-17 12:46
Hahahaha, svettet!! Classic!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

Toastare

2012-03-17 13:41
Han har ett samurajsvärd bakom soffan
www.twitter.com/jimmypistol232
Poet

2012-03-17 14:14
HAHAHA åh love it
What I said, yo!

2012-03-17 14:35
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2012-03-17 15:33
Kul initiativ att hänga ut och göra sig rolig över en snubbe som haft den dåliga smaken att gå på fest trots att ni tycker att han är ful. Fast det är klart, om han är brat så är det väl okej.

Jävla pajasar.

2012-03-17 15:55
JackFalk skrev:
Kul initiativ att hänga ut och göra sig rolig över en snubbe som haft den dåliga smaken att gå på fest trots att ni tycker att han är ful. Fast det är klart, om han är brat så är det väl okej.

Jävla pajasar.

Äh lighten up! Ingen som säger att han är ful, bara lite svettig :)

2012-03-17 16:03
JackFalk

Precis vad jag försökte säga... Det är inte tråden i sig utan den extrema dubbelmoralen när det under alla tider har varit sån "slå inte min kompis" klappa på ryggen-policy i blandat.

Sen ska vi plötsligt alla göra oss lustig över random svettig snubbe i en soffa för att han är från lidingö???

2012-03-17 16:06
Ok ja, jag förstår att det mer är konceptet, grejen, "svettet" ett whoa-fenomen och att ni menar inget illa egentligen...

Men det gör det hela ännu töntigare

2012-03-17 16:09
På ett sätt har ni väl rätt, men samtidigt så är det ett väldigt gammalt skämt som nästan hör till whoa. Sen kan jag också tycka att lägger man ut bilder på sig själv på sidor såsom vimmelbilder så kan man ta lite skit :)

2012-03-17 16:13
Det roliga är ju det att INGEN i bildtrådarna skulle palla en sågning... Facts, finns riktigt mkt härligt material där för emo-memes annars...

2012-03-17 16:14
Nu tycker jag att vi som tycker att detta är kränkande skapar ett event på Facebook där vi lägger upp bilder på oss själva när vi är svettiga i protest mot nätmobbningen!

Ta Svettet Tillbaka!

Alla Svettas!

OM

Detta är en sida för alla som vill att folka ska acceptera andra, du behöver inte själv vara svettig för att gå med utan gå med för att visa ditt stöd.

Beskrivning
Ta tillbaka svettet! sidan syftar till att alla ska få bestämma själva vad de vill göra med sina egna kroppar, svettig, som osvettig - det är inte upp till någon annan att bestämma och framförallt är det inte okej att kränka eller hota någon bara på grund av svett under armarna eller i ansiktet eller någonstans!

Vi bestämmer själva över hur våran kropp ska se ut! Kämpa mot näthat och nätmobbing! Kärlek övervinner hat???

Detta är en kampanj med vilja att RESPEKTERA ALLA MÄNNISKOR.

2012-03-17 16:16
Tillägg:

Detta kan ju givetvis bli en systergrupp till den redan väldigt populära:
http://www.facebook.com/TaHaretTillbaka/info

2012-03-17 16:19
VRGNHNS skrev:
Det roliga är ju det att INGEN i bildtrådarna skulle palla en sågning... Facts, finns riktigt mkt härligt material där för emo-memes annars...

Fast det är ju iofs. inte sant. Har själv blivit sågad där för många år sen av faktiskt precis samma anledning som svettet blivit sågad. Gick inte och grät över det :)

Det känns mest som att den här bilden har sån potential att bli ett meme, har liksom inget med snubben på bilden att göra egentligen.

2012-03-17 16:20
Gogaku skrev:
På ett sätt har ni väl rätt, men samtidigt så är det ett väldigt gammalt skämt som nästan hör till whoa. Sen kan jag också tycka att lägger man ut bilder på sig själv på sidor såsom vimmelbilder så kan man ta lite skit :)

Jag vet liksom folk som har tagit livet av sig för mindre. Men det är klart. Går man på fest med Martin Timells son får man väl skylla sig själv.

2012-03-17 16:23
JackFalk skrev:
Gogaku skrev:

Jag vet liksom folk som har tagit livet av sig för mindre. Men det är klart. Går man på fest med Martin Timells son får man väl skylla sig själv.

Om man är såpass labil så kanske det inte är det bästa att lägga upp bilder på sig själv på internet med den väldigt stora risken att få skit för det. Jag förstår vad du menar, men tycker inte det är så farligt...

2012-03-17 16:24
Gogaku P26

Good for you, men du är ju ingen riktig bildtrådsmänniska egentligen, det handlar om att slänga komplimanger och dubbel trippel-posta mm för att hamna i emo-falangen.

Men i praktiken skiter jag i den här tråden, ifrågasätter bara lite vad som är ok...

2012-03-17 16:26
Gogaku P26

Har han lagt upp den där bilden själv? Finns hur mkt fyllebilder på folk uppe som helst om man letar runt..

2012-03-17 16:28
VRGNHNS skrev:
Gogaku P26

Good for you, men du är ju ingen riktig bildtrådsmänniska egentligen, det handlar om att slänga komplimanger och dubbel trippel-posta mm för att hamna i emo-falangen.

Men i praktiken skiter jag i den här tråden, ifrågasätter bara lite vad som är ok...

Absolut, ser inte riktigt syftet med det längre, kul när man va yngre kanske.

Som sagt, detta är ett gammalt whoa-skämt och inget annat liksom.

2012-03-17 16:30
VRGNHNS skrev:
Gogaku P26

Har han lagt upp den där bilden själv? Finns hur mkt fyllebilder på folk uppe som helst om man letar runt..

Om jag kommer ihåg rätt så fanns det väldigt många bilder på honom som nån hittade när det hela började. Men det va denna som hängde med. Så jag skulle säga ja på den frågan. Kom ihåg att detta va typ 7 år sen.

2012-03-17 16:33
Fast nu ahr jag party-poopat sönder skämtet så vi kan gå tillbaka till vanlig ordning med spännande relations-trådar och tips vad man kan göra soliga dagar

;)

Vem vågar göra en tråd med Idol-eddie memes?

2012-03-17 16:36
VRGNHNS & JackFalk
Moraliska skitstövlar är vad ni är! Eller kanske hippies.. Har inte riktigt bestämt mig ännu.
Don't!

2012-03-17 16:36
VRGNHNS skrev:
Fast nu ahr jag party-poopat sönder skämtet så vi kan gå tillbaka till vanlig ordning med spännande relations-trådar och tips vad man kan göra soliga dagar

;)

Eller hur! ;)

2012-03-17 16:46
Mitchy

Irl lol

Känns skönt o bli kallad moralisk i stället för cynisk som omväxling, du kan nog va den första som kallat mig det i hela mitt liv

2012-03-17 17:10
Mitchy

Som en av whoas kanske tre liberaler är jag normalt den hatade degenererade, onda skitstöveln. Det känns jättebra att inneha den högre moraliska marken. Jag tror aldrig att det har hänt förut.

Nu ska jag ut och äta bebisar. Go'kväll.

2012-03-17 18:08
VRGNHNS & JackFalk
Moraliska skitstövlar är vad ni är! Eller kanske hippies.. Har inte riktigt bestämt mig ännu.

bestäm dig inte för hippies är du snäll...
vad har dom någonsin gjort förutom att älska?
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain
Poet

2012-03-17 19:22
Shit vad folk har blivit känsliga nuförtiden

Återgå till att diskutera bullshit på aftonbladets politikdel istället för att vanära Svettets comeback
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2012-03-17 19:54
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2012-03-18 22:02
Återgå till att diskutera bullshit på aftonbladets politikdel istället för att vanära Svettets comeback

HAHAHA
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2012-03-18 22:51
Gogaku skrev:

Sen kan jag också tycka att lägger man ut bilder på sig själv på sidor (...) kan man ta lite skit

m.a.o. kan jag leta upp någon whoa-användare av den fulare sorten (för det finns ju verkligen) på facebook och lägga upp en tråd där jag uppmuntrar till nät-mobbning bara för att "personen la upp bilder på sig själv och får därför skylla sig själv" i princip?

Har någon stekt en moralkaka?? Håller verkligen med VRGNHNS om att dubbelmoralen osar hårt härinne nämligen.

2012-03-18 22:59
Moderator

2012-03-18 23:51
Don't sweat it var bäst.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2012-03-19 09:51

Hehe, Svettet. De var på den tiden innan alla hade lämnat whoa förutom Consciousnesskallarna...

Snart får man väll inte ens skriva "Big L R.I.P" här, han hatade ju bögar och vita..
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL!
KOLLA MIN PROFIL!

2012-03-19 10:26
VRGNHNS

HAH skämtar du?
det här var det roligaste jag läst på länge på whoa.
allvarligt talat du kan ju inte vara allvarlig?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2012-03-19 11:41
Misery_chick

Jag ber om ursäkt om du tog åt dig

2012-03-19 11:51
Mitt sista inlägg var inte menat som sarkastiskt, vill inte kasta nått rampljus på folk från bildtråden heller, mkt möjligt folk där har en enorm självdistans...

Vill man förstå vad jag menar så kan man... två-tre personer har ju bevisligen gjort det... Resten kan fortsätta mobba Svettet och sjunga we shall overcome och samtidigt på något outgrundligt sätt klara av att ta diverse andra trådar i detta forum på allvar...

2012-03-19 13:10
Men det är ju sådär med varenda meme som har en bild på en person. Saker som kommer upp på nätet kan hamna i rullning.

Vi har ju "10 guy " också.

- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2012-03-19 16:15
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
Producent

2012-03-19 23:27
Jag förstår inte vad som skulle göra denna bild till en bra meme-grund, motivera gärna! Jag tycker att den är totalt värdelös (vilket märks på alla exempel som postats hittills).

Blicken och posen säger ju absolut ingenting till att börja med, då är det svårt att komplettera/twista med en eller två textrader.. Finns ju anledningar till att vissa bilder fungerar bra och andra inte!
 https://soundcloud.com/jakkthemixer