I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kärlek och känslor

Övrigt - Blandat

   

2012-03-19 09:24

Kärlek och känslor

Min teori är:

Man kan inte stänga av känslor, däremot så kan man trycka bort ner dem så pass långt ner att man inte känner dem längre.

Om känslorna har runnit av en och man verkligen inte tryckt ner dem så tror inte jag det var riktig kärlek utan en kortvarig förälskelse.
När man älskar någon så gör man det resten av sitt liv, vare sig man vill det eller inte. Man kan inte sluta älska någon som man en gång verkligen har älskat. Man kan däremot påstå att man har slutat göra det, eftersom man tryckt bort känslorna.

Om man bygger sin kärlek på att den måste vara besvarad och leva upp till de krav och behov man har så är det inte heller riktig kärlek, det låter mer som ett väldigt omoget och egoistiskt sätt att se på kärlek ( då jag anser att den inte handlar om att få sina behov mötta, utan vad man själv har att ge till någon )

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.