I början av Januari 2014 låstes Whoa. Du kan fortfarande logga in i några månader. Forumen kommer vara tillgängliga på obestämd framtid. Läs Mer »

Rasistisk alkis på bussen

Övrigt - Blandat

2012-03-29 13:35

Rasistisk alkis på bussen

Idag satt jag på bussen mellan Farsta och Högdalen. Några säten bakom mig sitter en svensk alkis med en öl och mumlar rasistiska saker för sig själv. Bla om hur alla invandrare lever på staten, inte har jobb/tar jobb från "riktiga" svenskar, Hitler hade ju helt rätt etc etc etc.
Tråkigt nog fick han mer vatten på sin kvarn av att en svart kille satt i närheten och pratade högt i telefon om hur han skulle skjuta någon i huvudet för att han var sen med en betalning.

Han var i princip den enda "riktiga" svensken på bussen men ingen säger något. Inte jag heller. Jag ville säga något men tvekade, främst för att han såg ut som att han mycket väl skulle kunna haft en kniv undangömd någonstans och dels för att jag inte brukar ge alkisar som mumlar saker uppmärksamhet.
Om det var en "normal" person som suttit och sagt dessa saker är jag ganska säker på att jag faktiskt hade sagt något.
Vad hade ni gjort? Hade ni sagt nåt eller bara ignorerat?
Hur brukar ni göra när såna saker händer? Eller när folk säger något direkt riktat till er?
Om han hade sagt något direkt till mig så hade jag definitivt sagt något tillbaka, men hitills har det aldrig hänt.

Och ja, jag borde verkligen flytta från Högdalen. Jag förstår inte vem som släpper dessa människor lösa och Högdalen kryllar av dem.

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Manager

2012-03-29 14:18
Ja, för alkisar är kända för att bidra till staten och vara duktiga på att arbeta.

Nu är jag vit och passerar lätt för en svenne så jag får väldigt sällan rasistiska påhopp kastade i ansiktet. Jag har fått det mer i mitt hemland än här, haha. Men hursomhaver, jag brukar inte bry mig om vad alkisar raljerar om, deras åsikter brukar inte väga så tungt.
Redline!

2012-03-29 14:20
Hade nog inte gjort nått precis som jag inte gjorde nått när nån 16 åring skrek "små blonda horor" mitt på ljusa dan på bussen i Oslo...

Idioter är oftast ingen idé att diskutera med. Förstår dock både folk som orkar ta striden och de som inte orkar
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-03-30 09:41
Latinaa skrev:
Tråkigt nog fick han mer vatten på sin kvarn av att en svart kille satt i närheten och pratade högt i telefon om hur han skulle skjuta någon i huvudet för att han var sen med en betalning.

Reagerade inte denna snubbe på den rasistiska alkisen? :P
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Poet

2012-03-30 12:24
Ingen idée med alkisar. Jag bad två alkisar att hålla käften på en buss en gång. De var inte rasistiska, bara högljudda och skrämde skiten ur halva bussen. Så när jag bad de att hålla flabben, så blev de helt tysta och började småviska. Dröjde inte länge fören en kvinna kom till bakre delen av bussen där jag stod och sa att de planerar att slå mig när jag väl hoppar av. Då blev jag arg och "gangsta" haha. Och skrek högt till de "Så ni ska slå mig? Snälla försök bara! Försök! Jag kommer slå sönder er bägge två innan ni vet ordet av det!". Så blev det helt knäpptysta. Jag blev så arg att jag hoppade av på den stationen de skulle hoppa av på, vilket inte ens är min egen station, bara för att de hade mage nog att vilja slå mig. Så jag var beredd på fullt slagsmål, men då kom ena alkisen och sträckte fram handen och bad om ursäkt.

Så var det problemet ur världen hehe. Min poäng är den, skit i alkisar. De kan inte skilja sin vänstra hand från sin högra när de är berusade.

At the gates of Eternity...

2012-03-30 15:30
Igår bad min mamma att gå ut o handla lite mat åt henne, för hon orkar inte alltid att bära. Så jag ställde upp och tog bussen till willys i märsta. Hade handlat allt hon ville och väntade på bussen hem.

Då plötsligt dök upp en fylle gubbe och skrek efter mitt namn. Jag tänkte för mig själv hur i helvete vet han min namn. Då började han snacka att han borde ta ett seriöst snack med mig över telefonen och då ville han ha min mobil nr. Jag ville inte vara otrevlig, men jag gav honom en falsk nr, så jag bruka gör mot alkisar som honom.

Han började gräva upp påsen och där log några st stark öl och en mora kniv. "Då är man redo för i kvällen". jag tyckte hela saken var lustigt bara. Då frågade jag honom att hur i helvete visste du mitt namn? Då svarade han: "Jag chansade". Ifrån att han kände igen mig till att han inte visste vad jag hette, fick mig fan skratta åt gubben. I tysthet.

Ser jag honom igen, så tänker jag säga mitt, för jag är sån person som är försiktigt av sig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-03-30 17:34
Statos, jag förstår inte din berättelse, haha det verkar ju vara en skön alkis eller?
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2012-03-30 18:38
Klart att det kan kännas lite hotfullt eller att man blir upprörd, men om man ska vara riktigt ärlig, vad vill du få ut av att säga någonting till honom?

Han är bitter för att hans liv är skit såklart, och i det här fallet riktades väl den bitterheten mot invandrare.

Vad jag vill ha sagt är att den som lider mest av hans situation är han själv, du kan ignorera honom och gå vidare med din dag, han måste leva vidare med sig själv.

Poet

2012-03-30 19:58
Den mörka telefonpratande killen kanske visst hörde, men efter en glimt av var ljudet kom ifrån så kanske han inte kände att det skulle bli någon direkt så att säga "högkvalitativ debatt" med tanke på alkisens uppenbara sinnestillstånd, och det är ungefär så jag skulle reagerat också.

Men blir sådana personer fysiska/hotfulla (både och?) så kan man ju ta ett steg tillbaka för att undvia handgemäng, eller kanske slå h*n på käften om man nu känner för det, besitter mod och fysik för en sådan handling.

mvh / Björn "the fullgubbesmasher" Ranelid
Läs min nya bok Tyst I Klassen! som jag släppte i år. Är du inte läskunnig kan du åtminstone se mig hos Malou i Efter Tio i TV4 varje vardag och höra mig prata gott om den, inte för att jag minns vad den handlade om, skrev den på fyllan trots allt.

2012-03-30 20:18
Ingen idée med alkisar. Jag bad två alkisar att hålla käften på en buss en gång. De var inte rasistiska, bara högljudda och skrämde skiten ur halva bussen. Så när jag bad de att hålla flabben, så blev de helt tysta och började småviska. Dröjde inte länge fören en kvinna kom till bakre delen av bussen där jag stod och sa att de planerar att slå mig när jag väl hoppar av. Då blev jag arg och "gangsta" haha. Och skrek högt till de "Så ni ska slå mig? Snälla försök bara! Försök! Jag kommer slå sönder er bägge två innan ni vet ordet av det!". Så blev det helt knäpptysta. Jag blev så arg att jag hoppade av på den stationen de skulle hoppa av på, vilket inte ens är min egen station, bara för att de hade mage nog att vilja slå mig. Så jag var beredd på fullt slagsmål, men då kom ena alkisen och sträckte fram handen och bad om ursäkt.

Så var det problemet ur världen hehe. Min poäng är den, skit i alkisar. De kan inte skilja sin vänstra hand från sin högra när de är berusade.

cool story bro.

2012-03-30 21:06
BC99 du e king! haha

Latinaa: som octagon sa "Ja, för alkisar är kända för att bidra till staten och vara duktiga på att arbeta" om man nu känner att man vill säga något till han så hade nog denna meningen räckt.

2012-03-30 21:07
btw tror inte den mörkhyade personen brydde sig för folk som hustlar bryr sig oftast varken om politik eller rasism, dem sköter sitt. men detta är ju bara en generalisering. det finns unika fall ;)

Rappare

2012-03-31 09:44
Folk som tar vid sig vad "centrum-alkisarna" gastar om. SHIIIIIIIIIT
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2012-03-31 17:06
Låt honom vara? hur tror du det känns att misslyckat i livet och sen se sitt land blivit förstört av dålig invandrarpolitik.
??? ???
Poet

2012-03-31 18:03
Låt honom vara? hur tror du det känns att misslyckat i livet och sen se sitt land blivit förstört av dålig invandrarpolitik.

Haha ja för det är ju vi invandrare som förstört Sverige?

2012-03-31 20:15
Du kan ju föregå med gott exempel o dra hem till italien, så följer vi andra efter sen (säääkert)

2012-03-31 22:09
Palla bry sig om rassar. Jag är själv rasist mot vissa folkgrupper men vem bryr sig? Så länge man respekterar varandra så bör det vara frid o fröjd
FUN LIGHT!!<br>

2012-03-31 22:29
Jag hade gått fram till honom, pussat honom på kinden och sagt: "kärleken är ett mirakel"

Vad säger du om det "BjörnRanelid"? :P
Poet

2012-03-31 22:51
Palla bry sig om rassar. Jag är själv rasist mot vissa folkgrupper men vem bryr sig? Så länge man respekterar varandra så bör det vara frid o fröjd

Hahaha WTF?

2012-04-01 01:29
Lollarn: Saken är att jag är rätt så blyg person. Det kräver mig ett bra tag att lära den person, innan jag kan lita på. Och någon kommer fram till mig utan jag ha inte lärt känna, så undviker jag nuförtiden. Man har varit för snäll och dom som jag hade trott som ha varit snäll mot mig, ha bara utnyttjat mig.
Groupie

2012-04-01 01:34
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2012-04-01 10:02

så länge man respekterar varandra dårå....

asså, va fan!?
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain
Poet

2012-04-01 18:12
AneekDivine
Låter som en inte helt tokig idé, men vill du att din idé ska ses som helt tokfri ska du också ge han/hon min senaste bok; Tyst I Klassen! (mer info om den finns i min forumsignatur), och så ska du helst säga hela låttexten också (vore dessutom tacksam om du också berättade att det var jag som både skrev och framförde skiten), samt en hink brunkräm så deras röda spritmarinerade potatisnäsor förblir ett minne blott.

mvh / Björn "the ideakläcker" Ranelid
Läs min nya bok Tyst I Klassen! som jag släppte i år. Är du inte läskunnig kan du åtminstone se mig hos Malou i Efter Tio i TV4 varje vardag och höra mig prata gott om den, inte för att jag minns vad den handlade om, skrev den på fyllan trots allt.

2012-04-01 18:22
haha... vet inte hur övertygande det kommer vara, men jag tror definitivt att han kommer vilja hoppa av T-banan så snabbt han kan!

2012-04-01 19:57
BC99, Blweria

Jaaaa?? Ser ni nått problem i det?
FUN LIGHT!!<br>
Poet

2012-04-01 22:25
Är det inte lite motsägelsefullt det du sa? :)

2012-04-01 23:19
jag skulle nog också pussat han på kinden och sedan sjungit duppi duppi duppi dupp dupp dupp I Dont need your Loooove, any mooooåååårrre!

42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2012-04-01 23:32
BC99

Nää jag tycker faktiskt inte det. Jag är vädigt fördomsfull/rasistisk mot vissa folkgrupper precis som jag skrev, men det innebär inte att jag på något sätt vill få ut dom ur Sverige eller på annat sätt motarbeta dem.
Jag är ingen SD om vi säger så.
FUN LIGHT!!<br>

2012-04-02 05:34
Lol åt ovanstående kommentar...

Var med om en händelse i bussen där en muslimsk kvinna blev trakasserad av en alkis och dennes partner in crime/flickvän/fru/whatever. Hon hade slöja på sig och det provocerade la honom och han började säga saker som "Vem är det som bestämt att du ska den på dig", "i Sverige gör vi inte si och så" och tyckte han var en så mkt bättre man samtidigt som han tryckte ner den här stackars i stunden ensamma kvinnan som var märkbart upprörd. Jag stod upp och sa till han argt att lägga av och han flippa och fråga om jag ville ha stryk.

Inte så långt efter var jag med om en liknande händelse fast det var en yngre kille som mest verkade berusad för stunden och hade en hel del att säga om den nya moskén i gbg och världens muslimer och jag hade en del att säga tillbaka om hans idiotiska konspirationsteorier. Han blev också rätt hotfull.

Tycker inte att man ska låta dem komma undan med vad som helst, speciellt inte när dem riktar sig mot en eller specifika personer som i första fallet. Snackar dem skit för sig själva så kan man lika gärna ignorera dem, misstänker att dem är vana vid det och provocerar mer för att få social kontakt på det sättet.

2012-04-02 06:10

Nää jag tycker faktiskt inte det. Jag är vädigt fördomsfull/rasistisk mot vissa folkgrupper precis som jag skrev, men det innebär inte att jag på något sätt vill få ut dom ur Sverige eller på annat sätt motarbeta dem.
Jag är ingen SD om vi säger så.

haha wtf.
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Poet

2012-04-02 06:58
Dawg Fatha: På vilket sätt är du rasistiska mot de? En sak att vara lite fördomsfull, det är vi alla. Men att vara rasistisk och sätta det ihop med ordet "respekt" är lite svårt haha.
Poet

2012-04-02 06:58
Tycker inte att man ska låta dem komma undan med vad som helst, speciellt inte när dem riktar sig mot en eller specifika personer som i första fallet.

Dagens ros går till dig, Persia :)

2012-04-02 10:26
Jag tycker det är beundransvärt att en del vågar/orka läxa upp folk som beter sig vedervärdigt mot sin omgivning på allmänna platser etc...

MEN

gör man detta med intentionen att dessa personer kommer att ändra på sig, att det man nu gör kommer orsaka någonting annat än en scen?

Känns som de som ofta gör det är lite ute efter att "pick a fight" att visa vad som är rätt etc... Personer som beter sig så här är som någon tidigare skrev ofta socialt utslagna på ett eller annat sätt om dock så endast för stunden och att läxa upp en alkis/whatever brukar inte alltid vara så fruktsamt...

Om vi tar det lite längre så är jag väldigt imponerad av folk som verkligen har civilkurage och ställer sig upp för folk de inte känner osv just för att de ser att någon far illa... Synd att det kan sluta så extremt illa bara...

Poet

2012-04-02 11:22
gör man detta med intentionen att dessa personer kommer att ändra på sig, att det man nu gör kommer orsaka någonting annat än en scen?

So what? Man kan inte låta dessa personer få spelrum. Kniper man igen så uppfattar dessa idioter det som om att folk håller med de. Sluta fega och säg ifrån.

2012-04-02 13:11
So what? Man kan inte låta dessa personer få spelrum. Kniper man igen så uppfattar dessa idioter det som om att folk håller med de. Sluta fega och säg ifrån.

Menar väl att det känns rätt poänglöst att försöka sätta någon stackars Quijote-figur som slåss mot sina väderkvarnar på plats... Jag förstår ändå vad du menar med att visa att vissa saker inte är ok... Tycker dock att fyllon som vräker ur sig saker inte är speciellt mkt att ta notis om.

Poet

2012-04-02 13:35
Menar väl att det känns rätt poänglöst att försöka sätta någon stackars Quijote-figur som slåss mot sina väderkvarnar på plats...

Hahahaha så ball referens :) Nej men det håller jag med om, skrev det även i tråden längre upp att vissa bör bara ignoreras. Men ibland måste man säga ifrån liksom.

2012-04-02 20:23
BC99

På vilket sätt är du rasistiska mot de?

Genom att jag ogillar dem och ser även ner på dem. Underviker även att beblanda mig med dem. Det är det jag kallar att vara rasistisk. Eller vad är din definition av rasist?
FUN LIGHT!!<br>
Poet

2012-04-02 21:30
Dawg: Då undrar jag på vilket plan som du respekterar de?

2012-04-02 23:19
Precis som jag skrev tidigare så respekterar jag att dessa människor finns och att dom har minns lika mkt rätt att leva och finnas som någon annan!

Förstår inte vad du hakar upp dig på?
FUN LIGHT!!<br>
Poet

2012-04-03 08:01
För du kan inte säga att du respekterar de när du säger att du ser ner på de, ogillar de och inte vill beblanda dig med de.
Hangaround

2012-04-03 11:37
Och ja, jag borde verkligen flytta från Högdalen. Jag förstår inte vem som släpper dessa människor lösa och Högdalen kryllar av dem.

Vem ska göra vad menar du?

2012-04-03 11:41
Klart man inte säger ifrån om någon beter sig illa, man vill ju inte bli Kortedalad.
Boyz n the wood

2012-04-04 07:38
eller sjöboad/klippad

2012-04-04 18:10
Dawg_fatha bra att någon fattar. Är ni så jävla trångsynta att ni bara tror det är svenskar som är rasister ? Min uppfattning är att invandrare är mer rasister en svenskar? Man hör tex om att alla araber hatar kurder. Alla juggar hatar varandra?
asiater gillar inte svarta etc. Men i eran värld kanske bara vita hatar alla?
??? ???

2012-04-04 18:27
Dawg_fatha F22

jag tror du ACCEPTERAR att andra som du ogillar finns.
respekt, däremot, verkar inte vara något du doktorerat i iaf:)
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2012-04-04 19:20
MtotheJ

Vad har hänt i Sjöbo? Klippad blir man väl om man campar bland toknazister, vad har det med civilkurage att göra?
Boyz n the wood
Poet

2012-04-04 19:46
ItalianStallion: Vart har någon sagt att rasism är enbart något vita kan vara? Visa vart i tråden det har sagts. Inte? Nej exakt, skäms och var tyst nu.

Arttack: Han syftar på Gerard Gbeyo som blev knivhuggen till döds i Klippan, av några nynazister. Killen låg döende i ett buskage, mitt i centrala klippan i 15 timmar utan att någon ingrep. Riktigt sorglig historia att läsa om

http://www.kb.se/nyheter/brott_mordet_klippan.html

Rappare

2012-04-04 19:49
Det är rasistiskt att säga att "invandrare är mer rasister än svenskar".

2012-04-04 20:33
BC99

Fyfan vad bull. Stryker Klippan från platser att semestra i.
Boyz n the wood
Poet

2012-04-04 21:27
Scrotum: Rasistiskt vet jag inte om det är, utan bara ett tecken på att vi alla, oavsett etnicitet, kan vara rasister.

Arttack: Illa kvickt!

2012-04-05 03:00
Än en gång kommer Italian"stallion" in och skämmer ut sig själv.