I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Rasistisk alkis på bussen

Övrigt - Blandat

   

2012-03-29 13:35

Rasistisk alkis på bussen

Idag satt jag på bussen mellan Farsta och Högdalen. Några säten bakom mig sitter en svensk alkis med en öl och mumlar rasistiska saker för sig själv. Bla om hur alla invandrare lever på staten, inte har jobb/tar jobb från "riktiga" svenskar, Hitler hade ju helt rätt etc etc etc.
Tråkigt nog fick han mer vatten på sin kvarn av att en svart kille satt i närheten och pratade högt i telefon om hur han skulle skjuta någon i huvudet för att han var sen med en betalning.

Han var i princip den enda "riktiga" svensken på bussen men ingen säger något. Inte jag heller. Jag ville säga något men tvekade, främst för att han såg ut som att han mycket väl skulle kunna haft en kniv undangömd någonstans och dels för att jag inte brukar ge alkisar som mumlar saker uppmärksamhet.
Om det var en "normal" person som suttit och sagt dessa saker är jag ganska säker på att jag faktiskt hade sagt något.
Vad hade ni gjort? Hade ni sagt nåt eller bara ignorerat?
Hur brukar ni göra när såna saker händer? Eller när folk säger något direkt riktat till er?
Om han hade sagt något direkt till mig så hade jag definitivt sagt något tillbaka, men hitills har det aldrig hänt.

Och ja, jag borde verkligen flytta från Högdalen. Jag förstår inte vem som släpper dessa människor lösa och Högdalen kryllar av dem.