Frugan fyller 30. Har inga idéer vad jag kan göra :S
Så, min kära fru ska fylla 30 år, precis som rubriken avslöjade. Jag ska dit (Toronto) i en vecka i maj och fira denna magiska ålder. Och jag vill överraska henne med något, men det står helt still. Vill inte heller bara köpa henne någon bullshit, utan jag vill göra ett spektakel typ. Any ideas?Love
At the gates of Eternity...
köpa henne någon bullshit present*
Äta en picnic i en luftballong kanske?
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Moderator
2012-04-01 10:36
Bygg en bro till Alaska! Och sätt ballonger och ledtrådar hela vägen dit! Sen när hon kommer fram har du återskapat dinosaurierna och lärt dig franska och presenterar henne för dem.. sen rider ni på dem i solnedgången och äter glass.
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?
Åh, dinosar hade inte varit fel!
Don't!
Niagara fallen blir det väl? Hur kan du välja att inte åka till niagarafallen. Annars käka i cn tower
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Dundermannen : Jag friade till henne vid Niagarafallen haha. Det ligger bara 2 timmar från Toronto, so been there and done there :) CN Tower samma sak, det är sån corny turistattraktion (jag älskade det självklart eftersom jag var ny i landet då), men hon har ätit där typ 15 gånger i sitt liv hehe :)App : Luftballong verkar inte helt tokigt faktiskt!
Fan vad soft att ha frugan i Toronto, ska du inte flytta ditt? Är det sant att jag kan flytta dit utan att söka uppehållstillstånd? Annars föreslår jag hotellsvit med balkong och champagne , dyrt men soft, och har fördelen mot t.ex. luftballong att upplevelsen inte tar slut, man behöver inte åka hem till verkligheten (förrän nästa dag, och då får man ändå frukost).
Jag bodde där i ca 18 månader, men mitt arbetstillstånd blev inte förnyat. Så jag kom tillbaks hit. Sen har det varit snack om att hon skulle hit och sen att jag skulle flytta dit osv. Men nu har annat kommit upp, bland annat min tv-serie och jag har fått massa stand-up gigs bokade. Så vi får se hur det blir :) Flytta dit och flytta dit, du kan dra dit på något som kallas "Youth Mobility Visa". 18-30 år gammal, svensk medborgare och ostraffad så får du vara där 12-18 månader, bo och jobba utan några problem. Men pga deras ekonomiska läge (USA är deras största exportpartner) så har de blivit striktare med vanliga arbetstillstånd. Därav att jag inte fick stanna kvar där, trots att jag hade jobb osv. Men nu är jag gift med en kanadensiska, så Canadian immigration board can't do shit! ;) Yeah, hotellet har vi redan gjort också haha. Sorry att jag "shut down" alla dina idéer.
Flytta dit! Finns det någon finare present än att du ger upp lite av dina drömmar för att få vara med henne? Sen som 31-årspresent så kan du sitta i full på budweiser, i gårdagens kalsonger och nätbrynja, och vråla "Woman, you ruined my life!" Det är inte en lika fin present, men hon fyller ju inte 30 då, så hon kan inte förvänta sig något lika fancy!
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
Om ni gjort allt det fina så är det bara att gå över till det fula. Ta heroin, det är romantiskt att göra det första gången tillsammans.
Sen som 31-årspresent så kan du sitta i full på budweiser, i gårdagens kalsonger och nätbrynja, och vråla "Woman, you ruined my life!" Det är inte en lika fin present, men hon fyller ju inte 30 då, så hon kan inte förvänta sig något lika fancy! HAHAHAHAHA!
Oavsett vad du gör så lär du köpa något fruktansvärt menlöst och pinsamt att ge henne INNAN den riktiga presenten. Köp en biocheck på 200kr, säg "Grattis på 30-årsdagen! =) =) =)" och verka helt allvarlig. Invänta reaktion.
Sen ger du henne vad du nu kommer fram till, luftballongsresa, dinosaurier eller vad det nu blir. Beroende på hur tät du är så vore en rymdresa något av det grymmaste;
http://www.virgingalactic.com/booking/ (t ex, finns andra företag som erbjuder ungefär samma tjänst också, men har ingen i huvudet)
fallskärmshoppning eller bungy jump? Vad är hon intresserad utav? luftballong lät mysigt
Vi växte upp tillsammans för att sedan splittras för alltid
Hangaround
2012-04-02 18:28
Fallskärm, bungy och ballong låter skitläbbigt tycker jag, men det är för att jag är en MES. Varför inte bara försöka styra en asgrym dag? Maj liksom, hello spring! Picnic i parken, promenera en grym runda, bada, ge er på en ball hinderbana i naturen, ät en riktigt svinpulig 18 rätters på nåt dyrt och gottigt ställe. Och ligg. Ligg som fan.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Toastare
2012-04-02 20:12
Ni kan ha sex
www.twitter.com/jimmypistol232
Roligt, för några dagar sedan läste jag om en tjej som gett sin pojkvän ett fallskärmshopp och under hoppet vecklades inte fallskärmen ut så han dog. Jobbigt för båda. Ge henne inte något hopp! :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Köp henne ett fejk lägg där hon är 25!
my name is xelly smelly
Battlerappare
2012-04-02 23:04
Köp ett nintendo 8-bitar med mario, Done deal.
Eller köp sån vinyl boombox som dom hade förr i tiden. :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Dude, för det första... msn-smiley i topicens rubrik?! Sen för det andra: Empire's förslag. Då får du sexytajm.
What I said, yo!
Yes, den MSN-smileyn funkar än! :D
Jag mena en sån här. :)
Jag tycker att vi på allvar stannar upp lite här i tråden och inser hur otroligt grymt mitt tips är.
Ta ut skilsmässa och byta ut henne mot en nyare modell, det lär ju bli ett spektakel.
Battlerappare
2012-04-04 21:38
Sen för det andra: Empire's förslag. Då får du sexytajm.
Dräp en road trip till en vingård Eller liknande...Massachusetts romantik, mys å gänga = win
tut!
Massa ska det stå inte Massachusetts jävla auto correct
tut!
Nu börjar det likna något, Misguided . Bra tips :)UPDATE . Det blir Los Angeles istället för Toronto. Antar att fler har varit i LA än i Toronto? Langa tips :)
Battlerappare
2012-04-10 17:30
Är det bara du och hon?
Ge henne en drömdag. Typ på morgonen får hon frukost i sängen. Tappar upp ett nice bad med ljus och rosor och jazz i bakgrunden, en massage och/eller manikyr, pedikyr (ta inte ansiktsbehandling för direkt efter så är du typ helt glansig och till och med lite finnig) Promenad längst stranden, ni pratar och har det mysigt och du lyssnar utan att avbryta när hon berättar om vilka kvinnor hon ogillar på jobbet (min kille menar att det är sjukt jobbigt och ointressant att lyssna på men vi skiter fan i det). Kom gärna med citat som "that bitch!" och "she sounds ugly, not like you, beautiful ;)"
Avsluta med en klänning och matchande väska som hon ska ha på sig på middagen på en fin restaurang på kvällen. Innan ni drar ut och käkar så har du självklart lagt ut rosor runt sängen och förberett med jordgubbar och champagne som en boss så när ni kommer hem/tillbaka till hotellrummet.
Garanterat sexytajm på den.
Som en extra bonus så kan du ju raka in hennes fejs i bakhuvet eller skriva hennes namn eller nåt.
Och jag vet att din fru är svart så kanske en tid hos frissan eller nåt hon har velat göra. Hårprodukter/kroppsprodukter. Det är väl ungefär samma klimat i toronto som i Sverige så hon behöver återfukta huden ganska mycket inför sommaren så köp nåt ifrån bodyshop. Prata också med hennes tjejkompisar och kolla om de vet om något som hon har velat ha eller velat göra. Om ni bor på hotel i LA kolla med hotellet om de kan fixa lista någonstans många hotell samarbetar med lokala klubbar om ni vill gå ut eller kan till och med ha biljetter till pjäser om hon är inne på sånt.
Hon vill nog bara känna sig speciell och ha din fulla uppmärksamhet så skippa telefonen och apparna under hela dagen.
Butik på webben som har fina kläder som jag tror att hon skulle gilla
http://www.queenswardrobe.com Empire: Amatör
ahh los angeles, känt för sina cyklister och sin mogna avokado. Med hjälp av ett tangentbord hackar du en bankomat för flera hundra dollar, ni cyklar därifrån på en bmx och besegrar en robot sänd från framtiden.
Niobe : Hahaha WTF? Nej men allvarligt, tack :) Vissa av dina tips lät riktigt bra! :)Dundermannen : En av de fetaste filmerna som finns! :)
Spoiler Bara jag som grät (jag var 8 år) som en liten flicka när de sänkte Arnold i lavan i slutet av filmen? :'(
Battlerappare
2012-04-11 07:41
Niobe, pff du har bara dålig smak.
En resa till Paris kommer hon nog att tycka om
Everybody has the right to their own opinions. Never judge somebody based on their wants, needs, desires or feelings. It is what it is. Accept others truths or GSUM
Biologisk : Så jag ska till LA bara för att flyga från LA till Paris? :P
Om du har cash så why not men om du vill överraska henne så kan du bjuda henne på en jätte lyxig resturang i T-dot. Eller så kan du betala en bra konstnär som kan rita en tavla av henne i olja på en vacker linneduk och rama in den så får hon en vacker present, motivet kan vara hon själv eller ni som ett gift par. Det är en vacker present som varar i generationer och som era barn sedan kan få
Everybody has the right to their own opinions. Never judge somebody based on their wants, needs, desires or feelings. It is what it is. Accept others truths or GSUM
Eller så kan du betala en bra konstnär som kan rita en tavla av henne i olja på en vacker linneduk och rama in den så får hon en vacker present, motivet kan vara hon själv eller ni som ett gift par. Hey hey hey! Det var inte en dålig idé!
i got the best ideas