I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp med flygrädsla.

Övrigt - Blandat

   

2012-04-09 13:32

Hjälp med flygrädsla.

Hej hopp bullen!
Det är så att i september så ska jag flyga till London för att sedan flyga vidare till Newquay för att gå på Bangface weekender.
Mitt problem är dock att jag är sjukligt rädd för att flyga!!
Jag hade helst sett att vi tog oss dit på något annat sätt, men jag tror inte mina medresenärer är så peppade på det. Jag får alltså dödspanik när jag flyger, hyperventilerar, skakar, tårarna bara sprutar och jag är helt SÄKER på att jag kommer att dö när planet lyfter. Dödsångest.

Det jag undrar nu är om någon har nått bra tips på hur jag kan lindra min rädsla för att flyga fram till september? Finns det nån slags terapi eller kan man få lugnande av sin läkare? funderar på att ta upp denna rädslan med min psykiatriker eller ska jag ta upp det med min husläkare på vårdcentralen? hmm.

Snälla snälla, bara seriösa svar tack då detta verkligen är ett stort problem för mig.

de andra gångerna jag har flygit så har jag druckit mig askalas, men känner inte för att gå askalas från ett flyg för att sen kliva på nästa..

Tack på förhand bullen.

If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language