Sälja sex

Övrigt - Blandat

Sälja sex

Hej!

Jag tänkte på en sak.
Det är förbjudet att köpa sex, men inte sälja
Man kan få straff för att köpa sex. Men kan man få något slags straff eller något för att sälja? En kompis nämnde att man egentligen ska betala skatt på sålda sextjänster. Stämmer det isåfall? Och kan man bli straffad för det?

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Groupie

2012-04-13 02:25
Lagen är till som skydd för prostituerade och men ändå kunna sätta dit torskarna.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Men måste man inte betala skatt för prostitution, eller andra tjänster?

Lepra skrev:
Lagen är till som skydd för prostituerade och men ändå kunna sätta dit torskarna.

Jävligt skumt sätt att skydda de prostituerade.

Hur tror ni intresset ser ut för män i 20års åldern? ^^
Manager

2012-04-13 09:02
http://www.expressen.se/nyheter/prostituerad-ville-betala-skatt---gick-i-konkurs/

I och med konkursen förlorar hon sin F-skattsedel. - Hon betraktas dock fortfarande som näringsidkare, säger sektionschef Torbjörn Ahlberg, skattemyndigheten i Varberg. - Skillnaden är att kunderna nu ska hålla inne 30 procent av vad de betalar henne i preliminärskatt och redovisa detta för skattemyndigheten. Vilket de knappast kommer att göra.

Jag har själv satt in över 10.000 på banken vid tre separata tillfällen och hävdat att jag är prostituerad när de frågat vart pengarna kommer ifrån och det har satt stopp för frågorna varje gång.
Redline!
Groupie

2012-04-13 09:06
HEHHE jag har länge tänkt på att säga det med

varje gång jag går in på nordea och sätter in cash så frågar kärringarna vart jag fått pengarna ifrån och ibland blir man trött på alla deras följdfrågor så nästa gång dom frågar mig ska jag nog säga att jag sålt sex, haha smart

anyway det med denna svenska lagen är galet

det är som att: Jag skulle äga en godisbutik, jag skulle få sälja allt godis men ingen skulle få lov att köpa det.

makes no sense, förbjud allt eller förbjud inget.
Everybody has the right to their own opinions. Never judge somebody based on their wants, needs, desires or feelings. It is what it is. Accept others truths or GSUM
Jag har själv satt in över 10.000 på banken vid tre separata tillfällen och hävdat att jag är prostituerad när de frågat vart pengarna kommer ifrån och det har satt stopp för frågorna varje gång.

Genialt. Jag gillar'e!
Vi blir aldrig som dom från stan!
Manager

2012-04-13 12:20
Jag kan tillägga att jag två av gångerna blivit tvungen att skriva på baksidan av insättningslappen att jag är prostituerad och att Skatteverket har tagit del av den informationen. Men inte fan har de sagt nåt om att jag måste betala skatt.

Däremot satt det två väldigt fnittriga damer och väntade på mig i ett rum när jag hade ett annat ärende på Skatteverket. Alltså, en var min handläggare...vad den andra kvinnan gjorde där framgick inte.

De tyckte att mitt hår såg bättre ut som jag har det nu kontra mitt leg och betedde sig lite underligt. Som att de läst att jag är prostituerad :P
Redline!
...Som att de läst att du är prostituerad och är sugna på att anlita dig för smutsiga tjänster...

Akta så du inte dras in bara, det kan börja som ett skämt, sluta med att du ligger mellan benen på en läskig tant.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Poet

2012-04-13 14:32
Kommer ihåg hon Rosinha från någon dokumentär, tror det var TV3. Hon kraftigt dum i huvudet måste jag säga.
www.wallyjohnson.se
Groupie

2012-04-13 15:27
Hon som var typ från Cuba och Nigera och sålde Sex med F skattsedel och hade jätte stora hängiga bröst

hon var skön :-D

hon sa: mina söner vet om det och dom har inget emot det osv osv
hon hade handskar hemma och hela kittet för när männen skulle komma över

för henne var sex inget speciellt
bara ett jobb

jobba hemifrån, soft
Everybody has the right to their own opinions. Never judge somebody based on their wants, needs, desires or feelings. It is what it is. Accept others truths or GSUM
Poet

2012-04-13 15:56
Tror hon var från Angola eller Mozambique.

Tyckte hon verkade allmänt förvirrad. Och även om man stundtals stödde hennes poäng, så uttryckte hon sig på ett korkat sätt att man lätt tappade sympati för henne.
www.wallyjohnson.se
Skivsamlare

2012-04-13 16:14
Försökte inte hon stämma Göran Persson sen? Har för mig att argumentet var att han, genom skatten. tjänade pengar på hennes prostitution och således borde dömas för koppleri
fair enough...
Poet

2012-04-13 16:37
Yeah exakt, hon ville press charges för att staten/Göran var hennes pimp.
www.wallyjohnson.se
Kloak skrev:
Försökte inte hon stämma Göran Persson sen? Har för mig att argumentet var att han, genom skatten. tjänade pengar på hennes prostitution och således borde dömas för koppleri

hahaha så jävla bra argument!
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Rappare

2012-04-13 20:26
Biologisk skrev:
det är som att: Jag skulle äga en godisbutik, jag skulle få sälja allt godis men ingen skulle få lov att köpa det.

Om själva prostitutionen skulle illegaliseras på det sättet så hade ett hypotetiskt exempel snarare kunnat vara:

Du tvingas jobba i en godisbutik och sälja godis till människor du inte känner. Du hatar dig själv på grund av ditt slavjobb och funderar mest på att ta livet av dig. Plötsligt kommer polisen och griper dig för att du har sålt godis.

BC99 skrev:
Kommer ihåg hon Rosinha från någon dokumentär, tror det var TV3. Hon kraftigt dum i huvudet måste jag säga.
Varberg represent!
alla ska betala sin tv licens!
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
Om själva prostitutionen skulle illegaliseras på det sättet så hade ett hypotetiskt exempel snarare kunnat vara:

Du tvingas jobba i en narkotikabutik och sälja narkotika till människor du inte känner. Du hatar dig själv på grund av ditt slavjobb och funderar mest på att ta livet av dig. Plötsligt kommer polisen och griper dig för att du har sålt narkotika.

Then I'm with you.

Redaktionen

2012-04-15 00:28

Ja, allt är ju svart eller vitt..... Refererar till scrotums post.

Manel P25
Ja, verkligen. Tycker också att alla andra tv-kanaler skulle börja med samma upplägg som svt. Eller telefonoperatörer. "Det här abonnemanget som finns i ditt hus kan du använda hur du vill om du lovar att du betalar för det. Om du skulle vilja använda ett abonnemang från en annan operatör så går det bra, men du måste fortfarande betala oss eftersom du har en telefon."
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se
Rappare

2012-04-15 12:27
the_real_apa
Godis som godis.
Groupie

2012-04-16 20:25
Lepra skrev:

Jävligt skumt sätt att skydda de prostituerade

Jag tycker det är bra. Det är inte bra när i huvudsak tjejer som blir utnyttjade av olika människor och har andra sociala problem inte vågar söka hjälp för att det är straffbart. Det är ändå torskarna som är problemet, inte de som säljer, som jag ser det.

Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!