EJ krav på erfarenhet ( arbetsförmedlingen )

Övrigt - Blandat

EJ krav på erfarenhet ( arbetsförmedlingen )

Jag som säkert många andra är arbetslös, Då man hänger ibland på platsbanken (arbetsförmedlingens sökmotor för jobb )

Men något som börjar göra mig lite irriterad är att när jag söker så klickar jag i, i vilket län jag söker i och sen EJ krav på erfaranhet..

Då kommer det upp x antal jobb.. men mer än hälften av dom är det krav på..

Någon mer än jag som lagt märke till det ???
eller har jag bara fattat EJ krav på erfarenhet fel ?? sjukt cp trött på det iaf !! //freddson

Let's kick it !!
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Ja det är ju krav som t.ex. att du måste ha ett körkort eller en utbildning men du behöver inte ha erfarenhet från yrket sedan innan.. det är väl "ej krav på erfarenhet"..:)
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Jo det hajjar jag !

men sen har det kommit upp vi säger..exempel : lager * så står det , krav: har jobbat inom lager innan typ. fattar bara inte varför det ligger på ej krav på erfarenhet då.

jag kanske bara stör mig väldigt lätt på det. men endå !^^
Let's kick it !!
Producent

2012-04-17 00:01
sök jobben ändå!

arbetsgivare vill ju helst anställa folk med erfarenhet av liknande arbete, det säger ju sig självt, men det betyder inte att det är absolut omöjligt att få jobbet utan erfarenhet.
skriv ett genomarbetat och peppat personligt brev som visar på att du passar bra för jobbet ändå, även om ditt cv inte är smockfullt

http://www.youtube.com/watch?v=7abtH0-rs7w
arbetsförnedringen!
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
ahh I see! Ja då har jag ingen aning:o låter konstigt, hatar platsbanken och arbetsförmedlingen så att.
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Jo, jag söker ju hela tiden. skiter i någon gång har man väl tur å får ett svar / jobb !

jo, har varit inne på af några månader nu.. å det är bara skit i mitt tycke. å man ska få penga stöd efter tre månader.. pff.. krångel krångel !
Let's kick it !!
Groupie

2012-04-17 15:40
Annars är ju ett tips att söka jobb hos bemanningsföretag istället, tyckte det var betydligt lättare att få jobb så.
MUSIC IS MY DRUG, NOT ENTIRELY BUT I MEAN.. HEY!
jo många har sagt det, men har också hört att det är ett jävla daltande fram å tillbaka på jobb. att går man genom ett bemanningsföretag så blir man nästan aldrig fast anställd typ. jag vet dock inte mycket men bara hört. men ska kika runt :)
Let's kick it !!
Man kan inte räkna med fastanställning som ung idag ändå. Visstid och deltid är vad man kan räkna med som ung, det är keffa tider. Bara att kämpa på och se glad ut.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Groupie

2012-04-17 20:59
Fastanställning är ju inget man kan räkna med någonstans. Provanställningen är iaf i typ 6 månader och sköter man sig och gör ett bra jobb så har man ju goda chanser.
MUSIC IS MY DRUG, NOT ENTIRELY BUT I MEAN.. HEY!
Groupie

2012-04-17 21:06
Jag fullständigt avskyr bemanningsföretag då det bara utnyttjar folk hur fan i helvete de vill och att arbetsförnedringen sponsrar deras existens är ännu sjukare. Hela grundtanken med bemmaningsföretag är ju slit och släng mentallitett. Fast arbete hos ngn av de ska vara att de har permanent behov och ett specifikt uppdrag att fylla. Att söka jobb som fönsterputsare eller ngt genom bemanningsföretag är ett sätt för de som beställer personal att använda dig vid toppar och slänga bort dig när de minskar, arbetstrygghet? jo jävlar ja..

OT: räkna med att varje jobb som kräver erfarenhet kommer anställa folk som har det. Snackade med en arbetsförnedrare och ssa att i snitt så är det 100-200 sökande per jobb de har. Lycka till utan erfarenhet.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
rav P23
Kimhari P19

jo det är väl sant !

Lepra : asså lite små erfarenhet har jag väl här och där. men det flesta är ej vitt.
och idagens läge så är väl en erfarenhet på ett år inom en viss sak inte värd ett piss..

får väl sätta sig vid skolbänken igen.. suger fett å antar att det inte hjälper heller!
Let's kick it !!
Jag har minimal arbetslivserfarenhet, har sökt två jobb genom platsbanken i mitt liv, har fått båda och jobbar nu inom just det område jag vill jobba. Så ge inte upp, för mig var det löjligt enkelt.
SMÅLAND!
Herr_Berg: Alla kan inte bo i Småland. Ni är kända för att ha fler jobb än arbetskraft.

MtotheJ skrev:
Herr_Berg: Alla kan inte bo i Småland. Ni är kända för att ha fler jobb än arbetskraft.
Då är det la dags att flytta hit då? :P
SMÅLAND!