I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tatueringsstudio Stockholm

Övrigt - Blandat

2012-04-21 17:21

Tatueringsstudio Stockholm

Tja

Jag har länge funderat på att göra en tatuering. Half-sleeve tatuering på underarmen. Så är jävligt detaljerad. Har tyvärr ingen bild på den.

Jag har skissat upp min idé själv, men men sitter inte ihop så den kan gå runt ett varv runt armen. Så jag undrar om tatuerare tar betalt för att skissa till det? Och vad kan det vara för priser?
Eftersom det är en ganska detaljerad och stor tatuering så undrar jag om någon känner till nån riktigt bra, hygienisk och proffisionell tatueringsstudio?

2012-04-21 17:26
men den sitter inte ihop*

2012-04-21 22:35
Gå till den studion du tänkte gadda dig på och fråga vettja, bara ett förslag! ;)
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2012-04-22 13:14
Men jag känner inte till några studios i Stockholm:) Har bara bott här ett tag

2012-04-22 13:43
google it....
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-04-22 14:01
Det funkar oftast så att du betalar en deposit i samband med att du bokar tid, som sedan dras av från totala summan. Tror knappast du kommer behöva betala extra för att tatueraren ska skissa upp ett givet motiv, om det var så du menade. Det är deras jobb att förverkliga din idé och finns det redan en skiss att utgå från så är det nog en fördel.

Det låter som att du har höga krav på kvalitet och hygien, vilket är bra. Priser brukar då ligga runt 1000-1500 kr i timmen (iaf i Stockholm)

Jag skulle rekommendera King Carlos Tattoo på St Eriksgatan, fast dom har väldigt långa väntetider. Ifall du vill få den gjord inom snar framtid så kan jag rekommendera Infamous Tattoo på Kocksgatan.

Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2012-04-22 15:12
det brukar bli dyrare när den ska "gå runt" iaf. Men det är väll bara att du går till ett bättre ställe och förklarar så kmr det väll inte vara några problem. Kan rekommendera Electric tattoo och finest tattoo.
??? ???

2012-04-22 19:27
Kan också rekommendera Infamous på Kocksgatan.

2012-04-22 19:34
Jag skulle tipsa om ANT Tattoo & Bodypiercing Tyska Brinken 32 i Gamla stan.
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2012-04-22 19:34

2012-04-23 01:34
Aven jag kan rekommendera Infamous, skitduktiga tatuerare dar.. besokt dem tva ggr och kommer garanterat gora om det.
Men en ganska intressant sak kan vara att fa veta vad for stuk det ar pa gaddningen du vill ha gjord? Det blir mkt lattare att rekommendera nagon speciel da..