Helt slut efter jobbet

Övrigt - Blandat

Helt slut efter jobbet

Jag har nyligen fått ett jobb, mitt första. Felet är att efter varje gång jag kommer hem från jobbet så orkar jag aldrig träna längre. Jag går upp tidigt på morgonen och slutar vid 5, och jag har ingen ork alls till att träna. Jag gjorde det minst varannan dag förut men nu vill jag bara sova när jag kommer hem.

Och min enkla fråga är hela enkelt om det alltid är så, eller om det har med rutin att göra. Jag har aldrig varit en morgonmänniska, så det är inget som kommer ändras. Brukar ni vara helt slut efter jobbet?

Och till er som tränar efter en hel dags jobb, dricker ni kaffe eller energidryck för att orka eller har ni ork ändå? Jag vill verkligen inte sluta träna, nu när jag äntligen hade kommit igång

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Konsertbesökare

2012-04-24 19:02
man vänjer sig... de första 3 månaderna med heltidsjobb dör man typ. Sen blir det bättre nu när ljuset har kommit. Då orkar man mer efter för att det fortfarande är ljust.
So there you have it...
Jag ville ju köra hårt till sommaren :(

Hangaround

2012-04-24 19:13
ta nåt energitillskott så länge?
har den här, funkar riktigt bra http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/crack-600-g-frost-orange-blast-2
Producent

2012-04-24 19:25
Det är det man gör, knegar, käkar & slaggar. Du får träna när du e ledig.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Moderator

2012-04-24 19:57
Tränar du hemma eller på ett gym? Tränar du på gym är det bara att tvinga dig själv att åka dit istället för hem efter jobbet så kan du få det gjort ändå. Det kan ju vara bra att ha med ett litet mellanmål att käka på väg till gymmet så du inte dör av hunger under tiden.
I bleed Compton, spit crack and shit chronic
Say my name, Mr Bush, say my name
Sluta vara otrevliga mot varandra, ni kan få fram poänger ändå
Tränar hemma, har köpt ett hemmagym som har det mesta. Men jag har ingen ork att börja. Jag sätter mig framför datorn när jag kommer hem och orkar knappt resa mig igen

Det är bara att dra direkt från jobbet till gymmet när du har ångan uppe, och ge sig fan på att du ska dit. Äta gör du efter gymmet, du kan ta någon frukt etc 1 timme innan gymmet. Lyckades med det i 4 månader sen orka jag inte mer då jag fick oregelbundna tider!
Jag ommöblerar dig som knog-itivt beteende, Freud har blivit tapetserare"
Lyssna på din kropp istälet, det betyder att du har tränat tillräckligt.
Du borde skaffa en annan hobby som inte har med träning att göra.
Jag funderar på att börja simma efter jobbet, då simhallen ligger precis bredvid. Om det är bra träning för kalori-förbränning vet jag inte men det är ju alltid nåt.

Moderator

2012-04-24 21:21
Eller bestäm dig för att använda ditt hemgym varje gång du kommer hem. Bara du får in lite rutin på det kommer det inte kännas så jobbigt.
I bleed Compton, spit crack and shit chronic
Say my name, Mr Bush, say my name
Sluta vara otrevliga mot varandra, ni kan få fram poänger ändå
Poet

2012-04-24 21:25
Jag har nyligen fått ett jobb, mitt första. Felet är att efter varje gång jag kommer hem från jobbet så orkar jag aldrig träna längre. Jag går upp tidigt på morgonen och slutar vid 5, och jag har ingen ork alls till att träna. Jag gjorde det minst varannan dag förut men nu vill jag bara sova när jag kommer hem.

Så sjukt stämmer in exakt på mig mer eller mindre. Jag kom hem nyss från ett träningspass (jag sög kraftigt förresten, blev utstrypt hela tiden) och jag ska dessutom tävla om 10 dagar typ. Har inte tränat på en månad pga av sjukdom, har tappat styrka, men precis som du så är jag dödsstrött efter jobb. Roliga är att jag ändå har svårt att sova :(

Ta energidryck och sådant är bara glömma, då kommer jag sova 2-3 timmar per natt.

Bullen hjälp mig :(
www.wallyjohnson.se
ät ordentligt
Poet

2012-04-24 22:32
Tical: Oh trust me, I do. Och jag har flera kilo gainer och proteindrinkar hemma också för maximal återhämtning.

Fast i mitt fall så är det kanske för att jag inte får tillräckligt med sömn :(
www.wallyjohnson.se
En del vänjer sig, andra inte. Jag vande mig aldrig helt under fyra år. Man kanske kommer hem vid sex-tiden. Ska man hinna träna måste man antingen vända i dörren eller ta med kläder till jobbet. Visst, det går att lösa och är inte det största problemet. Det jag saknade mest var ork. När jag kom hem ville jag oftast bara sova.

Lösningen hade varit att lägga mig tidigare, vid 23-tiden eller så. Men det skulle innebära kanske 3-4 timmars fritid och tid för återhämtning/avslappning per dygn. Istället började jag tumma på sömnen och var trött på dagarna. Försökte föreslå mer flex för chefen, att jag skulle få börja vid 11-12 på dagarna och jobba till 19-20 då jag trivdes som bäst på kvällarna (optimal tid för återhämtning för mig) men det gick inte.

För mig löste det sig när jag ändå bestämde mig för att börja plugga igen. En av faktorerna som fick mig att återgå till skolan var just att jag inte trivdes med den här regelbundenheten (en faktor av många, men dock någorlunda betydande). Livet känns helt enkelt tråkigt när man måste anpassa sig till tiderna som råder i samhället. Det är inte "äta, jobba, sova" som är problemet, det är att "jobba" alltid måste ske från morgon till eftermiddag trots att det inte passar en hel del människor. Kanske blir det bättre när man blir äldre?
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Groupie

2012-04-25 20:23
Det är det man gör, knegar, käkar & slaggar. Du får träna när du e ledig.

Sad but true

Jag gick från att träna dagligen till att bara träna på helgerna pga av jobbet.
Suger fett med bara ca 4 timmar fritid per dygn. Sen går det massa extra tid på att åka hem och äta i mellan, (det går inte att träna hungrig och det blir för dyrt att äta på stan hela tiden, jag tycker inte tillskott räcker).
Så det blir oftast bara träning på helgen. Varav 1 av dagarna är man oftast bakis så då pallar man fan inte träna hårt/inte alls.
Nu äntligen för första gången efter 3 månader i morgon kommer vi in i lågsäsong och jag jobbar halvdagar och kan jag börja träna igen. Men tjänar fett lite cash.
Har gått ner ca 4 kilo sen jag la av att träna dagligen vilket är skittråkigt.

Är svårt det där, hamnade i samma sits själv. Praktik 3 dagar och skola 2 dagar i veckan, löste det med att träna efter skolan och på helgen istället.
Men, kommer måsta köra efter jobbet nu när jag får lärlingsplats.. får se hur det går. Senast så satt jag och gäspade och pressade mig själv att köra iaf, gick betydligt mkt sämre pga tröttheten.. får bli bättre på käka på eftermiddagen och få i mig kaffe.

som Gucci Mane alltid säger till mig, all Grind..No sleep 24 hourz
DJ 'Quiksilver' Quik is in tha motherfuckin' house! Straight outta Fonky city of Compton. Yeah I got that funky Jheri curl perm and House shoes on cuz. N thats real.
disciplin.

Går upp kvart i fem. Är på jobbet sex. Slutar runt fem. Tränar. Träffar goda vänner, åker hem och sover.

Allt handlar om dina egna begränsningar.
Be the change you want to see in the world.
Fuck va sjukt, det här stämmer in exakt på mig.
Jag tränade fan 13-14 pass i veckan när jag var arbetslös (2,5 månad sen) nu tränar jag typ 2-3 gånger i veckan för att jag är så jävla trött från att vakna 05.45 och komma hem runt 17-18.
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "