|
|
|
|
|
Vad gör jag i den här pissiga situationen?
Fick reda på att mitt ex (vi gjorde slut för någon vecka sen) och en av mina bättre kompisar har skrivit porrsms till varandra nyligen osv. Då var jag tvungen att skriva till henne "vem va det som sa att vi skulle respektera varandra genom att inte ragga på varandras kompisar, som hon sa till mig innan vi gjorde slut. Jag respekterade henne men det gjorde inte hon tydligen.
Hon skrev nyss att hon legat med väldigt många sen vi gjorde slut, jag började störtböla och fick en panikkänsla. Har aldrig känt såhär förut, jag skakar i kroppen, har gråten i halsen, tårar i ögonen, har ingen att umgås med då alla är upptagna, jag känner för första gången i mitt liv att jag inte vill leva mer.
Jag kan inte hantera tanken om att hon ligger med andra, det går bara inte.
Jag vet att jag tjatar om det här men nu har jag verkligen panik. Vad ska jag göra? Jag kommer sitta på rummet hela kvällen och må så jävla piss. Hoppas många svarar, skulle behöva skriva med någon som förhoppningsvis förstår mig.
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Hur gamla är ni?
Vad är det för jävla ruttna kompisar du har som raggar på ditt ex?
Be de fara åt helvete, det kommer bli bättre med tiden.
|
|
|
20 år. Skulle hem till denna polare idag men jag skiter i han nu. Grejen är att jag inte har så många polare att umgås med så jag har svårt att vara sur på någon. Men det där var riktigt svinigt.
|
|
|
hur emotionellt störd kan man vara??
sluta bry dig om allting som inget är. ,låt hon göra vad hon vill och gå din egen väg, skit i henne! du kan inte bli förkrossad över brutna löften eller whatever heller din veka fan.
one deep man! bit ihop och fatta att du har bara dig själv att lita på till 100 %
"life's a garden, dig it."
|
|
|
Kan inte hjälpa hur jag känner tyvärr. Jag sitter och tänker för mig själv varför jag mår så dåligt, jag vill inte ha tillbaka henne, jag saknar henne inte så värst mycket osv. Jag vet inte varför jag känner såhär.
|
Producent
2012-04-27 20:04
|
Du känner så för att du är en svag person. Tror du behöver uppleva lite av världens riktiga fasor och helveten för att få lite perspektiv.
|
|
|
Ja, att jag är svag vet jag redan. Men menar du att man ska bli sårad och besviken för att bli starkare? Måste väl finnas någon annan väg?
|
Producent
2012-04-27 20:38
|
Nix. Vissa ger upp och tar sitt liv, har en del erfarenheter på den fronten kan man lugnt säga. Men att gå runt och tro att allt ska vara så roligt, lyckligt och härligt funkar bara så länge illusionen upprätthålls genom att just allt funkar. Så fort något allvarligt händer och man inte har blivit härdad så blir man istället knäckt. Se alla dina upplevelser i livet som erfarenheter och lär dig ifrån dem. Det du inte ska göra är att sitta och lipa i ett hörn och tycka synd om dig själv för inget gott kommer ut av det. Skit för fan i de där keffa personerna och gör något annat istället för att tänka på dem. Har du svårt för att släppa det, gå in i badrummet och stirra in i spegeln och sen slår du dig själv hårt i ansiktet medan du säger "skärp dig för fan, ryck upp dig din jävla pussy". Efter ett par slag så vaknar du nog till, ;)
//Paz
|
|
|
Tack för svaret. Men struntar nog i spegeln, dragit två öl nu och det funkade hyfsat bra. Det är bara idag jag är ensam så antar att det känns värst idag. Mitt ex sa att hon vill vara kompis med mig eftersom hon fortfarande älskade mig. Jag sa att jag inte vill det på ett bra tag, att jag vill komma över allt först osv.
Men ska försöka se det som något jag kan lära mig av, tack!
|
Producent
2012-04-27 20:43
|
Du fokuserer på fel saker, det halvtomma glaset, se istället möjligheter och det halvfulla glaset. Älta är F E L och det måste du inse för att hantera motgångar.
|
Producent
2012-04-27 20:46
|
Latmasken
Np. Kan rekommendera att du börjar i en fysiskt krävande kampsport. Där får du ur dig mkt aggressioner och blir mkt mer fokuserad då du inte direkt kan stå och tänka på problem medan någon svingar mot dig. Bra träning och självförsvar också. Att få ett rejält kok stryk kan vara en bra sak ibland, haha..
T.ex: Boxning eller Muay Thai.
Du kanske tror att jag skojar med dig men många här på whoa vet precis vad jag pratar om.
//Paz
|
|
|
Antar att jag känner såhär dels för att jag trodde hon var en annan person. Hon grät när jag gjorde slut och hon sa "jag kommer inte gå vidare på hur länge som helst" och hon sa att hon inte kommer ligga med någon på länge eftersom hon sa att hon vill ha mig tillbaka osv, sen nu har hon legat med så många redan. Är nog det som jag stör mig på
|
|
|
Ja jag har hört det förut, och funderat på det ganska mycket så vi får väl se.
|
|
|
Att få ett rejält kok stryk kan vara en bra sak ibland, haha.. latmasken, behöver du hjälp så kan jag spöa skiten ur dig :) näe men ärligt talat, misstag är det bästa man kan lära sig av. fuck böcker och whoatrådar.. vill du växa så ska du gå igenom skiten irl och ta lärdom av det. finns ingen som kan omfamna dig och säga "allt är lugnt nu, gråt inte". du kommer inte ångra att du sett den här.
I'm a different kettle of fish
|
|
|
Jag tycker du ska ringa din kompis och be honom dra åt helvete. Jag tror faktiskt inte du är ledsen, jag tror du är förbannad men trycker ner ilskan med sorg. Skaffa en boxnings-kudde eller nått så du kan lära dig komma i kontakt med ilska. När man vågar vara arg ( på ett konstruktivt sätt såklart ) så blir man oxå en starkare person.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
Konsertbesökare
2012-04-27 23:21
|
Skippa macho snacket, låter töntigt att han ska börja på kampsport för han gjort slut med bruden.
Dissa henne totalt istället, visa henne att hon inte är värd någonting i dina ögon längre. Och bli fan inte polare med henne efter.. inget bra kommer ut från det. Sen går du rakt upp i ansiktet till din polare och frågar varför han raggar på ditt ex som du precis gjort slut med? säg att ni är polare och dedär är bullshit! Broes before hoes!
Btw bira löser allt ;) hahah drick inte för mkt bara:)
|
|
|
Skippa macho snacket, låter töntigt att han ska börja på kampsport för han gjort slut med bruden. men det är ju sant? 1: man mår bättre när man tar ut sin ilska istället för att man håller den inne 2: när man tränar utlöses endorfiner som gör att man mår bättre
|
|
|
3: tycker du det är bättre att han stannar inne och surar/är ledsen + eventuellt dricker eller?
|
|
|
Dissa henne totalt istället, visa henne att hon inte är värd någonting i dina ögon längre Jag gjorde det i början, det var ju därför hon började ligga med massa personer. Hon sa att hon tappade respekten för mig helt eftersom jag bara slutade svara henne. Drömde om henne hela natten, och att jag följde efter henne hela tiden och ville prata med henne men att hon bara gick iväg...
|
|
|
mitt tips är att lyssna på musik.. jag kan specifikt rekommendera z-ro! han är bäst på att förmedla känslan att ensam är stark!
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed i wanna live but its hard 2 breathe
|
|
|
Håller på för fullt, men nej tankarna försvinner inte. Men jag ska försöka skita i det där, trots att det kommer ta ett jävla tag. Finns nog ingen genväg
|
|
|
Äh att börja träna en kampsport är väl fel val egentligen (och ett konstigt tips).. Visst att slå på en sandsäck ett par timmar gör väl gott för alla som håller inne på nåt men det är ju ännu mer destruktivt att bli/vara arg, snubben är ju hjärtekrossad.
Är det motion du vill ha så är det bra att gå och springa några varv. Läste att Plura "störtsköningen" Johansson brukar köpa nåt dyrt till sig själv när han är hängig. Sen är mina misstankar om ditt ex såhär:
* Hon har inte alls legat med massa dudes sedan ni gjort slut, det där säger hon bara för att fucka med ditt huvud. Tjejer gör sånt. * Hela grejen med att "vara polare efteråt för att hon fortfarande älskar dig" är skitsnack, hon vill bara ha bekräftelse att du fortfarande vill ha henne. "Hon sa att hon tappade respekten för mig helt eftersom jag bara slutade svara henne." Nigga please. Hon försöker bara få dig att kämpa hårdare så att hon kan dissa dig igen. Hon leker med dig man.. :)
|
|
|
Det låter vettigt, hon säger att hon har skaffat typ 2 kk's och att det är så hon går vidare. Skulle inte förvåna mig om hon har legat med många, alla äckliga killar dregglar ju över henne hela tiden.
Allt blev skit när jag blockade upp henne på fb och började skriva med henne och när hon sa allt det där. Då sa hon att hon inte ville att jag skulle blocka henne innan vi har pratat, då frågade jag vad vi skulle prata om men hon har inte svarat. Ska blocka henne igen, det va mycket bättre när vi inte hade kontakt.
|
|
|
Som han ovanför sa.. har redan vart där och jag var som dig visade sig dock vara som han ovanför sa. "Hon sa att hon tappade respekten för mig helt eftersom jag bara slutade svara henne." Nigga please. Hon försöker bara få dig att kämpa hårdare så att hon kan dissa dig igen. Hon leker med dig man.. Jag tror det här stämmer.
Trasig lampa
|
|
|
http://www.futuristicwords.com/2010/12/kill-beatrice/Blocka, släng allt som påminner dig om henne, varje gång du tänker på henne.. gör 20 armhävningar. Låt dig ha en sorgtid, gå vidare. Vara vän med ex är idiotiskt om inte båda ville göra slut osv. Muay thai rekommenderas oxå, det får dig att fokusera på annat.. endorfinerna får en att må sjukt bra! Inse att du plågar dig själv när du tänker på henne hela tiden, även kallat suffering. (ovärt.)
|
|
|
Jag måste säga att jag känner igen mig en del i dig och alla inlägg du gjort. Jag har haft perioder då jag inte haft vänner, och har väl egentligen inga riktiga vänner nu iheller för de flesta är oftast upptagna. Jag har dessutom haft sjukt otur med kärlek och i princip bara träffat killar som varit oseriösa. Jag vet hur det känns att sitta fast i situationer som du gör, då man egentligen bara vill ha en massa personer omkring som bekräftar en som människa, visar att dom vill ha med en ut på grejer och hör av sig.
Det positiva med allt det här är att man egentligen har två val. Det första är att gräva ner sig totalt, se sig själv som misslyckad och ovärdig något bra.
Det andra är att upptäcka att man faktiskt kan ge bekräftelse till sig själv. När jag själv gjorde denna upptäckten så märkte jag oxå att jag är starkare än många människor, eftersom jag kan falla ner men sedan kan ta mig upp snabbare eftersom jag vet att jag alltid har mig själv. De flesta människor som har "lyckliga" förhållanden och tusen vänner omkring sig som ringer dem har i grund och botten aldrig ifrågasatt varifrån de hämtar sin bekräftelse. Såna som suttit i situationer och insett att de är ensamma tvingas på något sätt att inse det här för att inte gå under. Vad som då händer är att man slutar lägga energi på människor som inte ringer, man träffar dem ibland och låter det vara som det är och gör ingen stor grej av det. Samma sak med relationer, man träffar någon och inser att den personen inte vill ge den bekräftelsen man vill ha ( det är inget fel med att be om den ) kanske blir besviken och ledsen, men reser sig upp igen och går vidare. Man slutar helt enkelt att lägga sitt värde i hur andra behandlar en.
Jag tror faktiskt du är en stark människa, för annars hade du inte hamnat i de situationer du gjort, så ta lärdom ifrån allt som händer dig och se att du inte är ensam. Gör dig själv till din bästa vän helt enkelt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
jag känner med dig broder! har själv varit i den sitsen och det är ingen känsla man vill uppleva..
minns själv när jag och min dåvarande backpackade i olika delar av sydamerika och hon dumpade mig när vi linkade upp. precis när jag knappt hade pengar till mat eller boende, när jag inte hade någon lur och kunde ringa nån, det enda jag hade var mig själv och mina tankar. panik var ordet.
men hur svårt det än var så måste man som machete nämnde, ta lärdom av detta och se det som en erfarenhet i bagaget. allt jag hade var en flygbiljett till barcelona och en väska efter att hon dumpat mig. det var den mest påfrestande tiden i mitt liv och jag bestämde mig då att det inte är värt att vara ledsen. det löser sig ALLTID. livet är så, saker händer men man bouncar tillbaka. om du bestämmer dig för nått. det är det som är så fantastiskt. direkt när jag hoppade på planet lärde jag känna en kille på planet som erbjöd mig jobb och bostad för jag verkade skön. han visste inte vad jag hade vart med om eller hur min situation såg ut.
så jag tycker inte du ska deppa, tänk att du har din familj som verkligen bryr sig om dig, och tänk att du har mat på bordet, det enda (inte så lätt kanske) du behöver göra är att gå vidare. du är 20 år, du har hela livet på dig. stay up kid!
"har allt i min ryggsäck alltid min rygg täckt."
|
|
|
har inte du lagt upp en tråd. Tjejer & sex?
du har ju själv försökt ligga tydligen... palla bry sig då
|
|
|
Tack för jättebra inlägg och tips. Saken är den att det känns aldrig som att jag kan ta mig upp på benen igen. Det är aldrig något som blir riktigt bra för mig, det kan ta hur lång tid som helst innan jag träffar någon ny kompis eller tjej. Men tack för bra tips, ska läsa era inlägg när jag blir deppig igen.
Måste nu ha ett jävla bra tips. Mitt ex skriver på facebook att hon vill att vi ska vara vänner. Men när jag skrev med henne igår sa hon att hon aldrig tyckte om mig och att jag bara var en liten fas i hennes liv som hon inte bryr sig om mer. Då sa jag att jag fortfarande bryr mig om henne, då sa hon "förlåt menade inte det jag skrev. Självklart tycker jag om dig fortfarande" osv osv.
Som sagt, hon frågade idag om vi skulle vara vänner, och det känns som att jag tappade min stolthet igår när hon fick berätta för mig att hon legat med många och att hon gått vidare osv. Nu vill jag ha tips på vad jag kan skriva till henne som visar att jag inte bryr mig, och så att hon ser att jag inte är besatt av henne osv. Bra tips på vad jag kan skriva
|
|
|
det kan ta hur lång tid som helst innan jag träffar någon ny kompis eller tjej. Det vet du faktiskt inte. Framtiden kan ge dig vilka överaskningar som helst, om du bara är lite öppen för det. Att det aldrig kommer bli riktigt bra för dig kan du inte heller veta, eftersom du inte kan spå framtiden. Varför ska du för övrigt visa att du inte bryr dig? De gör du ju. Säg bara att hon har betytt mycket för dig men att du tappat respekten för henne. Man kan fortfarande ha ett öppet hjärta och vara ödmjuk även om man inte vill fortsätta träffa en person. Det visar oxå mogenhet från dig.
|
|
|
Skriv:
Jag ser igenom ditt skitsnack, jag hör av mig.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
|
|
|
Jo men så har det alltid varit för mig. Jag vet inte hur jag tar kontakt med någon ny, därför väntar jag alltid på att någon tjej ska höra av sig till mig.
Nu är det tredje natten jag inte kan somna för att jag mår så dåligt och bara tänker på mitt ex, jag drömmer om henne hela nätterna och vaknar tidigt på morgonen och är hur deppig som helst..så jobbigt
|
|
|
Tror du behöver uppleva lite av världens riktiga fasor och helveten för att få lite perspektiv. Jag måste säga att det finns sånt som gör att du måste lämna alla som betyder något för dig. Var glad att det bara var en brud som inte är värd att lita på. Be strong man!
Jag har ätit pannkaka!
|
|
|
Ja men det är just det som är så konstigt. Jag litade inte på henne under hela vårt förhållande, jag var ofta deprimerad som jag skrev, hon festade mycket vilket jag inte gillade alls osv. Ändå har hon fått mig att må så förbannat dåligt, att inte kunna sova och att knappt kunna andas när jag tänker på henne. Jag dumpade henne, men hela situationen är som om det var hon som dumpade mig. Hon verkar gladare än nånsin, jag måste supa skallen av mig när det blir för jobbigt för att kunna somna den kvällen. Hur fan blev det så..
|
|
|
fick avsluta mitt i festen idag på grund av att jag började gråta över mitt ex. Jag hade ingen skjuts hem, och min polare skrev till henne som en sista utväg och sa att vi behövde prata eftersom jag va så ledsen osv. Då sa hon att hon var upptagen med någon som hette dennis och att jag skulle få klara mig själv. Så nu sitter jag på mitt rum helt ensam och gråter. Vill verkligen inte leva just nu.
|
|
|
tänk på att det är en tjej av 3,5 miljarder på jorden, ska du verkligen låta henne fucka upp dig sådär?
|
|
|
Kan inte rå för det, jag har aldrig mått så såhär i hela mitt liv, har aldrig gråtit offentligt.
|
Redaktionen
2012-05-01 08:16
|
har du tur så kommer denna människa finnas i din själsliga skattkista utan att rosta sönder.. är det inte så så är det "bara att gå vidare". alltså, låt dig må dåligt. det är lättare sagt än gjort, jag vet.. men livet måste gå vidare. du behöver få nya erfarenheter, vidga dina horisonter lite. tillåt dig själv att fucka upp o ta dig upp igen. du kommer att växa :)
oavsett hur illa du mår så är det bara en i raden av livserfarenheter. eller hur?
kimmo kanon
|
Hangaround
2012-05-01 08:50
|
Snälla, hon verkar bara vilja vara tyken mot dig, göra dig ledsen. Vem fan berättar för sitt ex hur många man legat med sedan det tog slut? Ta inte emot skiten, hon verkar taskig!!!
|
|
|
Ja men tror aldrig jag mått såhär dåligt förut, blir irriterad på mig själv också som måste blocka upp henne hela tiden och skriva och fråga om hon inte bryr sig om mig nåt mer och allt sånt.
Va nära på att få ligga igår, men det är en "kompis" ex så jag ville inte vara elak mot han, trots att han hittat en annan så känns det fel. Grejen var att det va två tjejer som ville ha hem mig, och dom har halvlesbiska båda två så det hade blivit jävligt hett.
Ska börja jobba igen i morgon, så får hoppas att jag får annat att tänka på.
|
|
|
Alla motgångar i livet är egentligen istället nya öppningar.
När du (för det kommer du) stöter på nästa kärlek kommer du vara glad att allt det här hänt och du blev av med henne innan det var för sent.
Dessutom är det här bara bra. Motgångar och liknande bygger upp ett hårt skal. Livet är långt och du kommer garanterat åka på värre dängor innan livet är slut, därför är det bra att du lär dig och blir starkare så du inte bryter ihop längre fram när något allvarligare händer.
/ Deedz. www.jewoit.se www.youtube.com/user/JewoitEntertainment http://jewoit.tumblr.com/ & http://www.facebook.com/jewoit
|
Producent
2012-05-01 21:09
|
Om hon beter sig sådär kanske det inte är något att satsa på ändå? Verkar ju bara omoget. Sedan bör du tänka positivt, lyssna på glad musik och umgås med glada människor, för tankar är energi och du behöver positiv energi nu. Försök meditera och hitta dig själv också. Sedan när du mår bättre igen haffar du en ny tjej och då kommer du glömma den där falska bruden. Stå på dig!
|
|
|
I början kommer känslorna att komma i vågor. Manodepp stylee. Men det som funkar bäst är att acceptera situationen och se det positiva i det hela. Du kan fokusera mycket mer på dig själv och bygga upp allt som fallerat under erat förhållande.För att jag antar att det gjort det, med tanke på att hon verkar vara en riktig bitch. Det är även vår och snart sommar!! Det kommer bli as fett att slippa henne juh :D Acceptera det som hänt och åk iväg någonstans.. Machete sa det . Har du svårt för att släppa det, gå in i badrummet och stirra in i spegeln och sen slår du dig själv hårt i ansiktet medan du säger "skärp dig för fan, ryck upp dig din jävla pussy". Efter ett par slag så vaknar du nog till, ;)
-? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-
|
|
|
Vet inte vad som kan hjälpa dig, men det är däremot bra att du gråter. Du kommer vara ledsen ett tag, men det kommer lätta. Allt löser sig med tiden. Jag personligen är expert på att hålla inne känslor och samla på mig allt skit, det är mycket bättre att gråta ut, bryta ihop och sen bli dig själv igen.
|
|
|
|
Producent
2012-05-02 11:25
|
|
|
|
Ja det kan vara vettigt att gråta ut ett tag över det. Men vafan, var en man. Du blev lite punked av en brud, det händer den bäste. Sätt av lite tid och hata henne INTENSIVT och häng upp dig på alla hennes nackdelar (typ som att hon verkar vara sjukt manipulativ och egocentrisk) så ska du se att om bara några dagar så kommer det kännas bättre.
|
|
|
Jo, ilska funkar säkerligen lika bra. Det viktigaste är att få ut känslorna på något sätt =)
|
|
|
Hur mår du idag?
Du har fått många bra tips här redan, ta dem till dig. Som människa kommer man såra och såras, det är en väsentlig del av livet. Precis som flyktig glädje också är det. Som någon annan sa, du kommer förhoppningsvis att mogna och utvecklas av det här och bli en ännu bättre människa än du var igår.
Nej, det finns inga genvägar och om det hade funnits det så hade vi inte lärt oss nåt, eller hur?
Kanalisera helvetet till energi som du kan lägga på något konstruktivt.
Njut av den härliga sommaren som snart är här, gå vidare med huvudet högt och se all skönhet i livet.
Cause you know there's otha fish in the sea that is...
|