|
|
|
|
|
vegetarian behöver tips på grymt kött i Stockholm
Hej. Mitt lamm fyller år och är en köttätare som får t-rex att blekna. För att fira så tänkte jag ta ut denna förtjusande varelse på middag. Hen är dock inte så förtjust i grön mat, så dagen till ära så vill jag låta hen få äta det som faller i hens natur: KÖTT. Men, då jag inte ätit kött sedan 2008 så kan ni gissa att jag inte riktigt har koll på vart jag ska släpa min partner.
Därför behöver jag er hjälp. Snela? Stället måste vara fett jävla fresh också.
I love
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
ditt...lamm?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
|
|
|
Älskar hur politisk korrekt du är! ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
haha misery; första jag reagerade på med! wtf lixom :p
vidare behöver jag få veta könet på detta.. boskapsdjur.. för att bättre kunna besvara frågan (läs stilla min nyfikenhet). så TS, e de en hane eller hona?
www.myspace.com/ydetobbe
"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
|
|
|
Kallar hen mitt lamm. Det framgår vidare att hen är min partner. Jag skall alltså inte mata ett stackars lamm med kött, utan min partner. Jag ligger inte djur, så min partner är således människa.
Så. Nu återgår vi vill ämnet. Bra kött på fresh restaurang. Go! :-D
I love
|
|
|
Älskar hur politisk korrekt du är! ;) Hahaha
www.wallyjohnson.se
|
|
|
|
|
|
Jag tycker du ska offra dig själv. Jag har hört att kött från växt-ätare ska vara det bästa!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
AneekDivine skrev: Jag tycker du ska offra dig själv. Jag har hört att kött från växt-ätare ska vara det bästa! Nu tycker jag att du är sjukt onödig och ohjälpsam. Känner du dig rolig nu eller? Vill göra något fint för min partner som tagit sjukt mycket hänsyn till min kost när hen valt ställen vi ska ut på. Nu tänker jag göra detsamma tillbaka. Och då behöver jag hjälp. Så. Skäms!
I love
|
|
|
Restaurang Djuret. Hands down.
That was bullshit, I'd never say no bullshit like that... Glad I don't live none of that bullshit, that shit is absolutely bullshit! Bullshit.
|
|
|
SuneSkunk alltså, det låter ju helt underbart! Tack för förslaget!
I love
|
Producent
2012-05-12 15:35
|
Pubologi
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
|
|
|
haha förlåt. Kunde inte hålla mig :P
Lycka till med lamm-köttet!
|
|
|
|
|
|
det är ett könsneutralt pronomen "det tredje könet"
han/ hon/ hen
|
|
|
BBKing
Förmodligen för att TS inte vill att vi ska veta om det är en hon eller han så blev det en "hen":)
Restaurang Djuret låter ju helt kanon, kollade deras hemsida.:D
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"
|
|
|
Använder du "hen" på riktigt? Vägrar du berätta vilket kön din partner har?
Åhhhhhhh, varför irriterar jag mig så mycket på såna här saker? Sån onödig grej att bli irriterad över men jag kan inte hjälpa det. Skärp dig.
AIK ARSENAL "Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
|
|
|
Lollarn
Det kan ju faktiskt vara så att partnern är intergender ( känner att hen inte tillhör någon av könen och därför vill bli benämnd på det sättet ). Så skärp dig själv! ;)
|
Graffare
2012-05-12 20:39
|
För allt i världen, gå inte till Jensens Bøfhus på Vasagatan... har aldrig varit med om sämre service.
My stomach got young dead orphans in it I eat from trash cans at abortion clinics -Jus Allah
|
Producent
2012-05-12 20:46
|
Museet
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
|
|
|
Du skulle kunna testa nåt på en bra krog. Jag brukar, när tillfälle ges, promota Bishops Arms på Bellmansgatan 12 (ett stenkast från Mariatorget). Där har de GRYMMA halloumiburgare, vilket bör kunna tillfredställa dig, och enligt polare minst lika grymma hamburgare/baconburgare.
Nu kanske folk tänker "hamburgare, på en födelsedag?". Ja, säger jag. Det är inte McDonalds. Extra plus för skön atmosfär och mycket god öl, vilket jag har för mig att Irrationell inte helt och hållet ogillar. Ni kommer få en mycket trevlig kväll.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
|
|
|
Jensens Bofhus
amen synthare då, fyra bögar och en dator
est. 1986
|
|
|
Inte Jensens Boefhus. Det är macdonalds i danska kläder
http://soundcloud.com/80scrackpolo
|
|
|
Kör annars mongolian barbeque.
www.wallyjohnson.se
|
|
|
dundermannen P16
Böfhus är ju sjukt gott. Vet inte vilken restaurang du vart på men där jag käkat har köttet alltid varit perfekt marinerat och tillagat
amen synthare då, fyra bögar och en dator
est. 1986
|
|
|
Linas bar, riktigt bra kötträtter där, ligger vid Fridhemsplan.
Trasig lampa
|
|
|
McDonalds? Max? BK?
Varför frågar du inte ditt får själv? om "det" inte är vegetarian så lär "det" veta vart "det" vill gå!
För övrigt så tycker jag att det där med hen är så jävla larvigt! (men det är en annan diskussion)
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
|
|
|
Ta hen till ett ställe som serverar vilt, då slipper du spendera dina pengar på industrikött.
SMÅLAND!
|
|
|
Texas Longhorn!
"Visst är det vackert.."
|
Skivsamlare
2012-05-14 11:46
|
|
|
|
Åh, vilt är ju en jättebra idé. Då ska du gå till stället som hette Glenfiddisch i Gamla Stan. Heter numera Ardbeg. Ligger på Västerlånggatan 68 (dvs mitt i smeten). Var uppmärksam dock, då stället ser litet ut. Bara en dörr och ett fönster men det är djupt och matsal finns längst in. Det är ett rent och skärt viltställe. Lite tråkigt för dig kanske att det finns typ en veggorätt (men som kyparen - som också var veggo - sa när polarna käkade: "men vad förväntar man sig på ett viltställe"). Den var dock god. Nåt med svamp. Vet inte om den fanns på menyn men om inte så är det bara säga till så styr de nog ihop nåt.
Helt klart bästa idén i den här tråden tror jag.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
|
|
|
Lollarn Vägrar och vägrar. Jag anser att det är irrelevant och låter därför bli. Vidare anser jag inte heller att mitt kön är relevant. Tycker du är löjlig som stör dig på det. Vidare så är du off-topic. Du kan skapa en egen tråd om ditt förakt för att använda könsneutrala utryck.
Alla som tipsat eller ratat Jensens böfhus: Har hört alldeles för mycket dåligt för att gå dit.
Manel För att jag vill överraska hen? Du kan va larvig.
Herr_Berg Bra idé! Tack!
Evolution Tack för båda tipsen!
Tack alla som tipsat! Fortsätt gärna med det! Ni som vill diskutera "hen" får hemskt gärna skriva till mig privat och gärna också förklara varför det är så viktigt att ha kön som en variabel när jag frågar om tips på restaurang.
I love
|
|
|
Djuret!
Be the change you want to see in the world.
|
|
|
Grillbuffé slår det mesta om man gillar mycket starkt och mycket blandat om hon är köttälskare, asiatiska bufféer brukar vara riktigt schyssta, tex mongolian BBQ som nämts. Fast annars så tycker jag du ska fundera mer på vilken restaurang och atmosfär du väljer och att de har ett brett utbud, än att du går någonstans bara för det tipsats om köttet. Kolla upp stället innan, det kan vara smart.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
|
|
|
Sitter och skrattar åt Kloaks bild i min ensamhet, kittlade min skrattnerv rätt ordentligt!
Har en viktig fråga som jag ställer alla vegetarianer jag råkar komma i kontakt med; Äter du fisk/kyckling? Det är tydligen något påhitt, vet alldeles för många vegetarianer som äter fisk/kyckling. Inte så att jag tar illa upp som vegetarian, jag äter allt som från början hade en puls, jag tar illa upp som språkpolis av något slag. Vegetarian borde ju rimligtvis innebära något i stil med "person som äter mat som uteslutande kommer ifrån det vegetabiliska riket", och dit hör väl ändå varken fisk eller kyckling?
Efter att ha utstrålat en herrans massa irrelevans ska jag försöka hjälpa dig på traven. Vid närmare eftertanke är jag ju ingen stockholmare, och har därför oerhört låg kunskap om Stockholms mat. Burger King på Sergels Torg? Annars kanske du skulle kunna vispa ihop lite mat i en hemmamiljö, självklart beroende på dina kulinariska färdigheter. Vet inte hur det är att försöka hitta rådjur i Stockholm, men det är en personlig favorit från djurrikets skafferi. Älg är överskattat, vildsvin är också rätt överskattat. Detta är som säkert noterat är bara kött i vildare form, annars har vi klassiker som oxfilé och fläskfilé i dem flesta mataffärerna.
Känner spontant att jag har lyckats bidra ohemult lite till det som tråden egentligen handlar om, men vad fan förväntas egentligen av någon som inte ens är stockholmare? Bjud på en kebabrulle vetja! Inte från Kladdes Kebab, så har du dessutom fått någon sorts konstruktiv (kanske mer destruktiv?) hjälp från mig.
|
Graffare
2012-05-16 02:11
|
Maggans Gatukök, dom slänger in burgaren i mikron och den är klar på 4 minuter. Have fun.
-
|
|
|
Anenkfali Nej jag äter inte några djur. Men nu handlar inte tråden om det vad jag äter, utan hen äter. Sen slog inte tanken dig att det kanske är lite svårt att laga mat och att den ska bli bra när jag inte tänker smaka på den? :-)
Sen brukar jag inte kalla mig vegetarian men gör det här för att göra det enkelt.
I love
|
|
|
Ska du laga mat hemma utan att smaka av självaste köttet så går det bra med en porterstek, jäkligt lätt att bara följa recept. Kan inte gå fel!
Tack för att du inte äter några djur alls och därmed är vegetarian (även om du inte brukar kalla dig vegetarian), då känns det bra för mig i alla fall. Vet att det är irrelevant, men jag måste fråga alla vegetarianer vad deras växtrike består av.
|