I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ta ledigt från sommarjobb?

Övrigt - Blandat

2012-05-19 16:30

Ta ledigt från sommarjobb?

Alla mina polare ska till Peace & Love i år, och jag bestämde mig för att följa med så jag har nu köpt en biljett. Grejen är att jag har sommarjobb då, jag vet inte riktigt när jag börjar men jag antar att jag har börjat vid den tiden. Det känns inte så värst bra att ta ledigt en vecka eller några dagar från ett sommarjobb, men nu har jag köpt biljett och jag vill verkligen dit med mina kompisar och ha kul.

Hur säger man till dom på jobbet att man ska vara ledig en vecka/några dagar? Dom kan ju inte tycka det är så jättebra och det känns som att jag kommer få konstiga reaktioner tillbaka. Ska jag säga sanningen eller hitta på något för att det ska låta mindre "oansvarigt"?

2012-05-19 16:49
Var väl jävligt onödigt att köpa en biljett till peace n love om du vet att du ska jobba under den perioden.. Du får väl ringa in och fråga under vilken period du ska jobba och se om det löser sig. Om inte får du säga att du inte kan jobba under den veckan, troligtvis lär dom hitta någon annan som kan jobba den perioden.
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2012-05-19 18:10
... troligtvis så kommer dom hitta nån annan som jobbar resten av tiden. Var förjävla glad att du hittat ett jobb!
Fatta hur mkt folk letar jobb... men visst, vara ung och dum kan vara en ursäkt att inte ta tillvara på det.
Livet är inte en fest som nån sa för en massa år sen, tyvärr.

2012-05-19 23:44
Sjukanmäl dig bara
Fuckin' OG! Shiznahmutherfukk!

2012-05-20 04:01
haha vilken snubbe, anledningen till att du fick jobbet var väl förmodligen på grund av att de riktiga anställda ska på semester.. klart du inte kan fråga om DU kan få semester då.

sjukanmäl dig bara hela veckan, om det inte är nåt nazi jobb där du måste komma med sjukintyg o grejer.
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2012-05-20 04:07
kolla med din chef om hur ditt schema ligger.. får du inte ledigt.. sälj biljetten...
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2012-05-20 12:56
Största chansen om du verkligen vill ha det här jobbet, och t o m kan tänkta dig att jobba längre där än ett sommarjobb, visa chefen att han verkligen är någon du kan räkna med.

Säg samma sak som du säger här, jag vill verkligen ha det här jobbet, alla mina vänner ska åka på en festival dit jag vill mer än någonting annat just nu, jag vill inte orsaka problem för dig så säg till mig det här verkligen inte funkar för er så kommer jag sälja min biljett till festivalen och jobba åt er istället.

Då har du visat honom/henne att du är ärlig, går att räkna med och kommer alltid berätta var du står i saker. Det sista en chef vill är att behöva gå och försöka läsa andras tankar, de vill lägga sin energi på att effektivisera saker.

Om du inte är beredd att tacka nej till festivalen pga jobbet så tycker jag inte du ska ta jobbet, för om du inte verkligen vill ha jobbet, va fan ska du dit och göra? För att överleva, kompis du kommer överleva ändå tro mig.

Det finns ingen lycka i att jaga saker som andra* säger är rätt om du egentligen inte håller med, då försöker du bara göra de nöjda för att kunna acceptera dig själv, utan att egentligen acceptera dig själv.

Det blev lite djupt det här, but its all hiphop, när du gör dina val i livet måste du veta varför du gör dom, när du väl inser det så behöver du inte pengarna blablabla för att bli lycklig, du behöver så klart tillräckligt för mat, husrum, överlevnad helt enkelt.

Om du kan vara ärlig på Riktigt mot dig själv, så kommer du kunna läsa så många människor runt omkring dig som en baggis, och på så sätt få dom att smälta dig om du vill.

* Personer, likaväl som samhället
Moderator

2012-05-20 13:58
Har du fått ett sommarjobb är det ju tänkt att du ska jobba under högsäsongen när den riktiga personalen har semester. Men visst, fråga om du ska jobba den veckan, går det inte att lösa bör du sälja biljetten.
time isn't wasted when you're getting wasted .
Admin

2012-05-21 01:54
Reaction skrev väl det mesta som behöver sägas. Ring och kolla schemat. Sen får du vara flexibel. Du behöver bara ledigt två dagar för festivalen. Åk dit sent på onsdagen eller tidigt på torsdagen. Alternativt att du missar första dagen, kanske får ledigt bara på fredagen (eller kan gå tidigt och komma fram relativt tidigt).

Du lär inte vara den första som frågar om att få vara ledig en dag eller två pga festival. Men se till att vara ute i god tid så att de har nån som kan täcka upp för dig så kommer det nog att lösa sig. Om det inte går får du helt enkelt prioritera vad som är viktigast för dig.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?