|
|
|
Producent
2012-05-31 09:03
|
I dont have to die, to go to heaven.
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Förmodligen för att få likes på Facebook.
Don't!
|
Producent
2012-05-31 11:31
|
Kan ju lungt säga att han ångrar sig efteråt, psykiskt sjuk eller något.
|
|
|
Detta är ju gammalt till att börja med. Eller är det en till snubbe som gjort likadant?
Om det är samma snubbe som det var för någon vecka sedan, så sa han att han gjorde det för att han blev nekad socialbidrag och visste inte hur han skulle överleva.
www.wallyjohnson.se
|
|
|
Och varför han valde just utanför Breiviks rättegång är ju för att han vet att mediarapporteringen är stor, så mycket folk som är där hehe
www.wallyjohnson.se
|
Producent
2012-05-31 16:14
|
ah, okej :)
|
|
|
Det där var utan tvekan det dummaste jag sett i hela mitt liv, fuck, sånt där gör mig så jävla arg. Så ogenomtänkt plan, tror verkligen inte att det gick som han planerade.. Snubben tror att han ska göra som killen i Tunisien och starta en revolution eller nåt, haha faaaaiilll..
AIK ARSENAL "Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
|
|
|
Lollarn: det kallas hopplöshet men det kanske du inte vet nått om.
Min första observation är vilka horsnutar ser tydligt ut som dem skiter i dem första 5 minuter, lär er för helvete o göra ert jobb.
|
|
|
50% hopplöshet - 50% idioti. då slutar det sådär.
AIK ARSENAL "Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
|
|
|
Man får väl fråga sig vad som driver en människa så pass långt? Det är lätt att bara säga att han är galen, men man behöver inte vara galen för att vara desperat.
www.wallyjohnson.se
|
Producent
2012-06-01 18:54
|
Man blir lite irriterad på att poliserna inte ingriper, vem skulle inte göra det om någon brinner?
|
|
|
Man blir lite irriterad på att poliserna inte ingriper, vem skulle inte göra det om någon brinner? Säkerhetsåtgärder? Han skulle ju kunna ha en bomb på sig eller vadsomhelst. Man får ju inte glömma att det är lite speciella omständigheter kring rättegången. Dessutom har dom kanske specifika order eller "standard procedures" som måste följas. Min första reaktion skulle varit att springa fram och släcka elden, men det vore klokare att hålla huvudet kallt och bedöma situationen först. Liiiite väl segt ingripande dock..
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
|
|
|
Tänder man eld på sig själv för att man blivit nekad socialbidrag, då får man fan skylla sig själv. Varför drog han inte av sig tröjan själv? Börjar ropa "Släck mig - det gör ont!" Nehe?! Jag har blivit nekad ekonomiskt bistånd 2 gånger, inte fan har jag satt eld på mig själv för det.
Har man ambitioner att sätta sig själv i brand som något patetiskt försök till att protestera mot socialkontorets beslut, så är det väl för fan bättre att man använder de ambitionerna till något konstruktivt och kreativt, så att du överlever månaden dum-jävel!
Jag blir så sne på såna där idioter.
Jag har ätit pannkaka!
|
|
|
Varför drog han inte av sig tröjan själv? Börjar ropa "Släck mig - det gör ont!" Han skriker " Skjut mig - det gör ont!" Haha om han är död så behöver han ju inte tänka mer på socialbidraget. Vad gäller hans motiv så finns inte så mycket att resonera kring, han är sjuk i huvudet.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
|
|
|
Är du säker isofu? Jag tyckte verkligen att han sa "släck", men visst, jag kan ju ha fel. :P
Jag har ätit pannkaka!
|
|
|
Nu vet jag inte hur det politiska läget ser ut i Norge, men han kanske upplevde att det blivit sämre och sämre?
Tycker det är så lätt att bara säga att han är galen. Säger inte att det inte finns en möjlighet, men återigen, man behöver inte vara sinnesjuk bara för att man är desperat.
www.wallyjohnson.se
|
|
|
Ja det sker ju saker överallt,i fredags var det skottlossning på Töyen centrum i Oslo Det dramat uspelade sig om någon snubbe som inte fick tillräckligt eller inga cash alls som han skulle ha,då blev han lack och sköt. Lite samma sak där,får du inte som du vill så kan du få uppmärksamhet lätt i en desperat situation.
http://www.inminds.co.uk/boycott-israel-2012.php
|
|
|
Tycker det är så lätt att bara säga att han är galen. Säger inte att det inte finns en möjlighet, men återigen, man behöver inte vara sinnesjuk bara för att man är desperat. Ja helt riktigt,samma som jag menade,såg det först nu. Väl talat..skrivet
http://www.inminds.co.uk/boycott-israel-2012.php
|
|
|
Jag undrar mer exakt hur de ska få igenom sin mål. Inläggning på psyket ger ingen socialbidrag... Fast de får förvisso mat och tack över huvudet.
Jag har ätit pannkaka!
|
|
|
Fast de får förvisso mat och tack över huvudet. Vilket kan betyda allt för vissa människor. Shit if you live in an old project, a new jail might not be that bad- Chris Rock
www.wallyjohnson.se
|
|
|
Tack-tack. Skulle såklart stå "tak".
Vad tycker du då BC? Skulle du gjort samma sak, eller vilken väg skulle du tagit?
Jag har ätit pannkaka!
|
|
|
Vet tydligt att jag sett notiser i tidningar genom åren om människor som gjort brott endast för att få hamna i fängelse för att få mat o tack över huvudet.
|
|
|
Man får väl fråga sig vad som driver en människa så pass långt? Det är lätt att bara säga att han är galen, men man behöver inte vara galen för att vara desperat. det är väldigt sant
I'm a different kettle of fish
|
|
|
Milk: Nu är vi ju alla så pass olika för förändringar i våra liv. Jag kan hantera sorg på ett sätt, du på ett annat. Vem vet vad han gått igenom? Han kanske torskade jobbet, frugan stuckit med barnen, han är fast med en lya som kostar honom för mycket och pengarna börjar ta slut. Han blir nekad A-kassa försöker med soss, men de nekar han också. Han skickar ansökan efter ansökan och får avslag efter avslag.
Om en man sätter eld på sig själv och dessutom skriker "skjut mig", så är det uppenbart att han var redo att dö för att få fram en poäng. Vad den poängen nu är, återstår att se. Men att per automatik anta att han är en idiot/psykiskt sjuk tycker jag är ett väldigt drastiskt och simpelt antagande där man inte riktigt vill gräva djupare i situationen.
www.wallyjohnson.se
|
|
|
Du missade frågan. Jag undrade vad DU skulle gjort. :P
Det är klart, som sagt så är vi alla olika. Men innan jag tar mitt egna liv för att det suger så pass hårt, så kommer jag begå en stor mängd brott för att överleva.
Främst brott som inte skadar någon privat individ, men t.ex råna en bank eller något närliggande.
Jag har ätit pannkaka!
|
|
|
Milk: Jag hade inte begått självmord, nej. Men det var just det som var min poäng med att vi alla reagerar olika på sorg och kris. Jag hade personligen inte pallat med ett kriminellt liv, så den banan hade jag gått, medan du hade kunnat tänka dig.
Men om jag hade grävt ner mig så pass djupt och kände att jag inte hade velat leva längre, så hade jag också sett till att min död hade lett till någon sorts förändring. Nu spekulerar jag vilt då det kan finnas 1 miljon anledningar till varför han gjorde som han gjorde. Men om det nu finns så många anledningar, varför begränsar sig folk bara till att han skulle vara en idiot eller sinnessjuk?
"Jag förstår inte den här människans handlingar, ja men då måste han vara sinnessjuk." Det är riktigt nedvärderande att stämpla någon som sinnessjuk. Så fort man kallar någon för galen/sinnessjuk så är den människans trovärdighet som bortblåst.
www.wallyjohnson.se
|
|
|
Du skriver bra saker BC, du får puckon som mig att inse att jag faktiskt använde fel ord. Jag vet faktiskt inte vad jag ska svara. "Man behandlar andra som man själv blivit behandlad." - I guess.
Jag har ätit pannkaka!
|
|
|
Pucko är du långt ifrån so go easy on your self hehe :) Samhället har programmerat oss på det här sättet.
Jag har försökt att googla mer på den här händelsen, men det enda jag hittar är massa främlingsfientliga bloggar som använder den här händelsen till sin fördel att sprida sin propaganda. Ganska lustigt eftersom det skedde utanför en rättegång för där man åtalar en helvit, norsk terrorist. Men enligt dessa bloggar så är det mannen som satte sig själv på eld som är idiot/sinnessjuk, inte Breivik :/
www.wallyjohnson.se
|
|
|
Som normalstörd vill jag drista mig till att påstå att både Självbrännaren och Breivik på olika sätt är mer störda än genomsnittet.
Vi blir aldrig som dom från stan!
|
|
|
Cripplarn: Om man begår de handlingar Breivik gjorde (vilket innebär att man dödar och skadar andra) så är det en tydlig störning där man saknar empati. Killen som satte fyr på sig själv, hade förmodligen bara som intention att dö/skada sig själv.
www.wallyjohnson.se
|