Lägenheter i Stockholm

Övrigt - Blandat

Lägenheter i Stockholm

Tjo,
Sitter o stressar över att hitta en lägenhet i Stockholm. Har ett nytt jobb som börjar där i augusti. Blocket och bostaddirekt ger inga napp överhuvudtaget. :/

Bor förtillfället i Finland så mitt sökande underlättas inte av det precis.

Så tänkte kolla om några whoaiter har några tips om andra sätt att gå tillväga, eller t.o.m. vet någon som ska flytta eller hyr ut?

Alla tips mottages av stor glädje! :D

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Har du provat att lägga in en egen annons på blocket? Så gjorde jag och min sambo och nu har vi bott 4 år i en stuga. :)
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
Ahaa,
Jo det ska jag prova göra, måste bara kolla hur man kan sköta betalningen smidigast. Som sagt så bor jag i Finland och saknar de väsentligaste medlena (Svenskt telefonabonnemang, svensk bank, osv.) för betalning. Men ska kolla ifall nån kompis kan hjälpa mej med det.

Tack! :)

Egen annons på Blocket är nog det bästa i din situation.

Önskar dig lycka till!
I love
Ok, sätter det som prio ett då! :)

Tack! :)

Hangaround

2012-06-09 19:39
Både jag & min sambo gjorde så innan vi blev ihop & sen flyttade ihop och båda fick boende tack vare egna annonser på blocket, så kör på och lycka till! :)
you killed the part of me that cares.
Köp en. Bästa alternativet.
Be the change you want to see in the world.
icecream: det är pågrund av såna som dig som det är sån jävla bostadsbrist, ditt jävla as.
dhats: jasså? Trodde mer att det berodde på att Sthlm stad inte bygger några bostäder som matchar antalet människor som flyttar hit varje år. Jag var trött på att hoppa runt var sjätte månad med andra och tredjehandskontrakt. Det ena mer osäkert än det andra, så jag köpte en istället. Har stått med i HSB i snart 30 år. Stockholms stad bostadsförmedling i 12 år och det har inte gett mig någonting. Jag hade förvisso möjlighet att köpa svartkontrakt, men jag var inte intresserad av att betala 350 tusen för en liten tvåa i aspudden.

Mina alternativ för att ha tak över huvudet var att antingen bo på ett härbärge eller köpa en lägenhet och jag valde det senare. Skyll inte på individen, skyll på systemet som inte fungerar.
Be the change you want to see in the world.