|
|
|
|
|
Berlin
Ska dra till Berlin för första gången om 3 veckor, nån som vet nått schysst men ändå billigt boende? Och om ni har några andra schyssta tips om staden? Ska va där 1 vecka
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
hojta här med, ska också dit om 2 veckor med gussen, men ska bara stanna i 2 dagar :P men billigt är fortf bra!
|
Producent
2012-07-03 20:27
|
|
Hangaround
2012-07-05 00:37
|
Ska också dit 2-3 veckor :) Blir 5 eller 6 gången jag är där nu.... Mina spontana tips är: Billigt boende finnes bl.a. här: Pfefferbett. Där har jag bott, sjukt nära tunnelbanan och ligger i ett av mina absoluta favoritområden i Berlin. Det kostar runt 9 euro för en natt i det största rummen, den är nyligen renoverat & riktigt fräscht. Sjukt soft personal, jävligt roliga. När jag bodde där hade de även 4 datorer med gratis internet. Klubbar du bör besöka är väl klassikerna Watergate, Berghain, Tresor - om du gillar techno... Dra förbi Bar 25 som är en fet utomhusklubb. Typ precis bredvid så ligger även något reggea-ställe som jag tror också är en utomhusklubb.. Har inte varit där men hört folk som tipsat om det. Alla dessa, förutom Tresor, ligger hyffsat nära varandra... Om du bor på det vandrarhem jag tipsade om så bor du i princip granne med världens bästa ställe som heter White Trash Fast Food, lite längre ner på gatan (åt det håll som Alexanderplatz ligger) som ser ut som en kinesisk restaurang typ. Det är det inte. De har klubb på lördagar som är asfet, en tatueringsstudio och om man inte vill klubba kan man sitta på ovanvåningen (marknivå) och dricka bärs bara... Älskar det stället. Ett annat sjukt nice ställe ligger verkligen precis bredvid detta vandrarhem som heter Yesterday. Riktigt fett "sista glaset för natten"-ställe med riktigt knasig inredning. Väldigt litet men chill. Annars:Mauerpark i Prenzlauerberg har en fet marknad varje söndag, tror jag. Glid runt där och fynda. UFO-kebab i Prenzlauerberg har den bästa haloumi im brot du någonsin kommer kunna äta. Massa feta second hand-butiker i Prenzlauerberg, mellan Mauerpark och vandrarhemmet jag tipsade om. Bästa nattkäket om du är på Watergate hittar du några meter bort, på andra sidan av den lilla "parken"... minns ej namnet men det är röda skyltar och ligger rätt nära tunnelbanan där. Bästa restaurangerna: Transit och Mirchi, googla det. Aldrig ätit så bra mat i hela mitt liv som jag gjort på dessa två restauranger. Mirchi finns på flera ställen, Transit finns både i stadsdelen Mitte och i Friedrichshain. Ha det så kul :)
you killed the part of me that cares.
|
|
|
berghain & görlitzer bahnhof
URSKOGEN
|
|
|
Tack för tipsen! Har bokat ett hotell, citadines berlin ska ligga centralt vid Kurfurstendamm, var nu det ligger, det är iaf ett lägenhets hotell där man har eget kök, mikro, kylskåp osv. Resan, tur o retur, hotell 6 nätter, 4tusen kr, jävligt bra pris, tycker jag.. Ska lätt kolla upp dom där restaurangerna och det där kinesiska stället.
|
|
|
"Livliga White Trash, en tatueringsstudio, amerikansk diner och bar inredd som en traditionell kinarestaurang, är knappast en hemlighet men väl värt ett besök."
|
|
|
You are not your fucking Khakis!
|
|
|
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
|
|
|
Att hyra cykel tyckte jag och sambon var perfekt. Lagom stor stad att glida runt i då. Klyshigt men vi älskar kreuzberg. Massa härliga uteserveringar i östra delen av området. Revbenen på Hannibal på oranienstrasse är to die for. I kreuzberg händer alltid nån gatufestival eller liknande dessutom. Är du intresserad av öl och mikrobryggerier så kan du besöka bl.a trevliga http://Hops and barleyKolla in KaDeWes delikatess, brandenburger tor, checkpoint charlie och allt det där vanliga turistiga :) har hört att tv tornet faktiskt ska vara rätt fett
Fried little fishies
|
|
|
Tack så mkt för tipsen!! :) har kollat på att hyra cykel faktiskt
|
|
|
Tänkte boka in mig på Odyssee Hostel i Friedrichshain. Någon som har koll på området och sådär? Är det vettigt?
|
|
|
Hur är det med parkering i området förresten? Hade varit gött att hitta något billigt ställe att förvara bilen på.
|
|
|
Kul att när jag var helt inne i Berlin för ca 10-12 år sedan, så var det inte endaste jävel som brydde sig haha. Alla bara snackade om fattiga London, nu när man själv inte har tid att åka dit längre, så är plötsligt alla helt besatta av Berlin :P Känner mig som han undergroundhuvudet som hittat en guldklimp till artist som ingen bryr sig om, men så fort artisten blowat, så har plötsligt ALLA lyssnat på han sen urminnes tider :P
Nej men skämtåsido, Berlin är en riktigt fet stad :) Hoppas du får det ball!
www.wallyjohnson.se
|
|
|
För tolv år sedan brydde jag mig inte så mycket om varken Berlin eller London ;)
|
|
|
Berlin va riktigt nice, bodde vid olivaer platz, precis vid Kurfurstendamm.
|
Producent
2012-08-16 08:22
|
Jag har varit tysk hela mitt liv.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
|