Enligt vad det verkar syns vit pigmentering olika på olika hy. Sett bilder på nätet där tatueringarna ska vara fler år gamla och där det faktiskt syns att tatueringsfärgen fortfarande är vit.
Verkar råda olika uppfattning och ingen riktigt generell om man googlar. Normalt brukar man kunna få fram det mesta via googling men efter att ha försökt läsa mig till klartext står jag fortfarande med frågetecken.
Jag har idag tatueringar i rött, ljusbrunt, mörkbrunt och svart samt den nu vita. Färgerna har aldrig varit ett problem annars, även om jag har brun hy syns mina röda tatueringar som röda (även om det blir en något mörkare ton pga min bruna pigmentering förstås) men den vita har alltså istället för att bli ljusare, eller inte synas alls, som vore logiskt, blivit mörkbrun.
Blweria: Uppskattar din teori! Men... Nu är det ju som så att ens hudfärgs pigmentering ligger 2 hudlager över tatueringsfärgens färgpigment. Så då borde väl inte underliggande hudlagers färg spela roll, eller? Om det gör det borde det fortfarande, sett ur min logik, vara så att det isf borde bli ljusare eftersom bakgrunden är vit där tatueringen är gjord?
Om man tar ett transparent papper och målar vitt på ett parti. Sen lägger ett transparent över. Och sedan ytterligare ett, och på det målar brunt på hela pappret, så borde väl den del som har den vita grunden under sig inte bli mörkare, eller? Vi förutsätter att det är samma underlag som papperna ligger på och att vi inte har motljus i någon form. Iofs kanske det blir reflektion i hudlagren och man får motljus? Det har jag aldrig reflekterat över i så fall. Hm!..?
whoa.nu - siten där snillen spekulerar... humankind: a big russian roulette, no bullets, instead h.i.v. "behind every beautiful thing, there's been some kind of pain"
|