I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ta ledigt från sommarjobb?

Övrigt - Blandat

   

2012-07-13 20:14

Ta ledigt från sommarjobb?

Ja, så jag sommarjobbar på fabrik, är inne på 6:e veckan och nästa vecka är den delen av fabriken jag arbetar på stängd för service. Hörde dock att andra delar kunde behöva folk under nästa vecka men jag anmälde mig aldrig som intresserad, tror ingen gjorde det, och nu är jag rädd att det är för sent. För vid närmare eftertanke hade jag gärna tagit och jobbat nästa vecka, sommarjobbarna som är lediga nästa vecka, är då obetalda, och jag tar hellre ledigt 3 dagar vecka 32...det är mycket viktigare.

Tror ni man kan gå dit på måndag ändå och kolla om man kan få jobba den veckan, och ta ledigt dessa 3 dagar vecka32 istället eller är det för sent? Vet inte om min chef är där nästa vecka men någon högt uppsatt är ju det.

Om jag inte får jobba nästa vecka, kan jag ändå få ledigt dessa 3 dagar vecka 32 då månne? Vi sommarjobbare har vår sista vecka där v.34

Hoppas att jag gjorde mig någorlunda förstådd iallafall, märker att det blev lite mycket.