I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur bryter man sig ur en roll man inte vill spela med i längre?

Övrigt - Blandat

   

2012-07-18 21:57

Hur bryter man sig ur en roll man inte vill spela med i längre?

Haha... det känns sjukt att behöva be om råd om detta eftersom jag skrev att det var en positiv egenskap i tråden "let's introduce ourselfs", men oxå en negativ...

För att komma till saken. Jag satt och surfade lite och insåg att jag är en person som ofta tar rollen som terapeut i mina relationer. Problemet med detta är att jag har insett att jag efter ett tag bryter med dessa eftersom jag känner det tar så otroligt mycket energi, eller att dom bryter med mig när jag får nog och inte vill lyssna mer. Det känns som att jag aldrig riktigt lyckas införskaffa mig relationer där det finns jämbalans med hur mycket jag lyssnar respektive får plats till att prata om mig själv.

Så lösningen på detta borde ju vara att jag bryter mig ur den här rollen som terapeut men jag vet inte riktigt hur. Finns det någon här som har någon liknande erfarenhet av att befinna sig i en roll som man inte längre vill spela med i som den sedan brytit sig ur? Ge gärna tips på hur ni gjorde!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.