Whoas relationsråd sökes...to tell or not to tell?

Övrigt - Blandat

Whoas relationsråd sökes...to tell or not to tell?

ok ska försöka köra en snabb genomgång...

träffade en tös 2-3 månader innan jag skulle flytta utomlands. Hon e tokgrym på alla sätt och vis och tvärsnygg.
Jag drar iväg på semester och tänker att jag förmodligen gått miste om något som kan bli riktigt bra.
vi snackar lite på fb å lite sms hit å dit....semestern tar slut och jag bor på andra sidan jorden för några år framöver....träffar såklart en annan fjälla på fyllan som jag drar hem å gängar med....vaknar utan ångest och allt e tipp topp tills tösen från Svea inte riktigt vill ge upp det vi hade (om vi nu verkligen hade nåt).

Hon kommer ner på semester efter 2 månader och det är "honeymoon" style konstant och allt är precis lika bra som vi hade det hemma. Jag blir mer å mer kär såklart och nu verkar det som att hon vill flytta hit och testa för att se vart det går.

så till dilemmat.

Ska jag berätta att jag varit med någon annan? det betydde ju aldrig ngt mer än sex...

Var jag ens "otrogen"...vi var ju knappt ihop...?

jag har aldrig varit otrogen mot ngn och det är något jag själv föraktar...och nu e det jag själv som är svinet....ugh!?

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Om det äter upp dig inombords så berätta det. Och säg det som du säger här, att du inte trodde det skulle leda nånvart pga avståndet och att du (därför?) inte var säker på att ni hade nåt ihop. Snarare att det var förlorat.

Det är mycket bättre än bara "jag var full, visste inte vad jag gjorde, betydde inget bla bla bla".
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
precis vad jag också tänkt.....MEN det kan ju också vara så att jag går miste om mitt blivande livs kärlek om hon inte kan hantera det :S
Jag ser faktiskt ingen anledning till varför du måste berätta det om ni aldrig har uttalat att ni varit ihop. Om du däremot känner så mycket skuld att du vill göra det så ser jag heller ingen anledning till varför hon skulle bli sur. Om hon är en bra tjej så fattar hon ju att du gör det för att du vill vara ärlig, och i ett bra förhållande så ska man väl kunna vara ärlig utan att man gör så stor grej av det? Om hon tar illa upp för en sån sak så lär hon bli sur för smågrejer i framtiden oxå, och då bespar du dig bara en jobbig flickvän.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2012-07-19 10:17
Precis som Aneek sa. Om skulden blir för tung att bära berättar du (på det sättet Evolution sa), annars låter du bli eftersom du egentligen inte har någon skyldighet att berätta någonting.

I vilket fall önskar jag dig all lycka med den här tjejen!
I bleed Compton, spit crack and shit chronic
Say my name, Mr Bush, say my name
Sluta vara otrevliga mot varandra, ni kan få fram poänger ändå
Om du har tänkt att det här är ett förhållande som ska vara så är det bäst att du säger det, annars kommer det gnaga på dig från insidan som en råtta som gnager sig ut från magen på en medeltida tortyrfånge.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Skivsamlare

2012-07-19 12:08
nej berätta inte..

Producent

2012-07-19 12:26
Du kanske ska säga något om hon frågar och svara ärligt, annars är det nog bättre att vara tyst.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Med tanke på det Aneek sa så kanske det rent av vore jättebra att berätta. Som ett test. Eftersom du inte uppfattade att ni var tillsammans så har tjejen ingen direkt anledning att brusa upp. Blir hon ändå det så kanske du kan ducka den kulan i god tid...
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Evolution P28

Exakt så jag tänkte :) Se det som ett test!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2012-07-19 16:08
Testa henne!
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
jag har aldrig varit otrogen mot ngn och det är något jag själv föraktar...och nu e det jag själv som är svinet....ugh!?

asså, inte så svårt....du känner dig otrogen, eller hur? berätta inte. hon kommer flippa och sen e det kört.

men ska du vara en ärlig figur så tror jag nog att det är lört ändå.

kör gris-stil och va bara tyst så har du en fin och lång relation att se fram emot:)
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain
Jag tror du känner dig "otrogen" för att du var känslomässigt involverad, trots att ni uttalat inte hade en relation.
Rent teoretiskt sett, tycker inte jag att du har gjort något fel, och jag hade inte velat veta om du var min snubbe.

MEN... om du känner att du kommer att må bättre av det, och att relationen blir mer ärlig, så tycker jag du ska berätta.

Du får väga för och nackdelarna mot varandra.
Vilket är värst, att ha ett samvete som gnager (hur mkt gnager det?)
eller är det värst att eventuellt förlora henne?

jag kan tycka att att berätta för henne i syfte att "testa henne" är en rätt rutten sak att göra.
Okej om du vill starta eventuellt förhållande utan att känna att du på något plan varit oärlig, så att du vill att hon har koll på allt i er situation inklusive det där innan du startar upp något, isåfall så för all del snacka med henne om det, men att börja hålla på och testa reaktioner och ha sig ser iallafall jag som rätt skevt, lite att leka runt med hennes känslor för att DU ska vinna något på det, jag hade inte uppskattat sånt tänk om jag var hon.

sen undrar jag lite, du säger att ni "träffades i 2-3 månader" innan du åkte, hur pass seriöst var det?
finns det en chans/risk att hon uppattat er som något av ett par?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
en sak jag jag reagerar på är att du skriver "vi var ju knappt ihop"
VAR ni ihop?
misery chick

nu menade inte jag att han skulle göra det enbart som ett test, utan jag skrev det med tanke på att han skrev att han var rädd för att berätta något eftersom han inte vill förstöra förhållandet. Ett sunt förhållande ska väl kunna hålla att man berättar saker för varandra? Min punkt var att han inte enbart ska dra slutsatsen att han har förstört allting ifall han skulle berätta och hon bestämmer sig för att inte fortsätta förhållandet pågrund av en sån sak, eftersom det inte låter som en stor grej.
aneek

och jag utgick heller inte enbart från vad du skrev, men fick lite den vibben mot slutet av tråden och ville kommentera det, var inte bara du som nämnde eller antydde saker om att "testa" henne
aha. Då ville jag bara förklara vad jag menade så det inte tolkas fel :)
och visst, i ett förhållande ska man kunna berätta saker för varandra, men det innebär ju inte att vad som helst är cool bara för att man är rak med att man gjort det.
jag har lite svårt att avgöra var jag står i hur okej det han gjorde var och hur lugnt han kan vänta sig att hon ska ta det, för jag känner mig inte riktigt klar över vilken relation de faktiskt hade/har.
Poet

2012-07-20 15:11
Jag ser faktiskt ingen anledning till varför du måste berätta det om ni aldrig har uttalat att ni varit ihop.

/Tråd.
www.wallyjohnson.se
BC99 P29

Fast vet vi att de aldrig uttalat har varit ihop?
"vi var ju knappt ihop" känner jag kan tolkas lite hur som helst.
Poet

2012-07-20 16:15
Såpass? Ok, men då får vi invänta svar innan Whoa-Tribunalen kommer med en dom.
www.wallyjohnson.se
Poet

2012-07-20 16:16
Hehe :P
www.wallyjohnson.se
Känns onödigt att berätta.. Om ni inte var ihop så var ni inte ihop.. Skulle du vilja veta vilka hon hade legat med innan? Förstör inte en bra grej + ända anledningen till att du ska berätta är av egoistiska själ. O ingen gillar en egoist? :p
my name is xelly smelly
Det är ju väldigt otydligt vilken relation ni hade och kanske har ni också tolkat det olika. Jag läser dock in underförstått av oron i första inlägget att vilseipannkakan kanske ändå känner att det var lite seriöst eller att det i alla fall kan ha uppfattats så av motparten och därav det dåliga samvetet... men jag läser kanske in för mycket.

Problemet är väl att folk är ganska dåliga på att snacka om sina relationer och så. Om ni inte uttalat haft ett förhållande innefattande att inte träffa andra har ju inget fel skett rent formellt. Men om ni haft en relation där ni umgåtts väldigt mycket och liksom börjat bygga upp något tror jag ändå att många underförstått skulle tolka det som att man inte springer och träffar andra samtidigt... Så frågan är väl helt enkelt hur "relationen" såg ut i Sverige och vad han sa till tjejen innan han drog utomlands?

Apropå tester hit och dit så tycker jag det är ett osympatiskt beteende att berätta saker som ett test. Dessutom säger det ju ganska lite. Det är klart att någon som får den här information kan bli ledsen eller arg även om inte vilseipannkakan har gjort fel ur sitt perspektiv. Så funkar känslor. Så rätt uselt test på det sättet då.

//NickeMannen
I'm back!

NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
sorry har inte haft internet på några dagar!

tack så grymt mkt för alla svar :)

det var väl början till en relation men eftersom vi båda har haft långa förhållanden innan så ville vi liksom inte stressa fram något utan ta det väldigt varsamt.

så nej vi var inte "formellt sett" tillsammans, även om vi båda kände att det var något bra på gång.

Jag har alltid kört med öppna kort i alla förhållanden, men eftersom vi inte är i ett förhållande "än" (fingers crossed) så tänker jag inte nämna det. På något smått trasigt sätt så önskar jag nog att hon varit med någon annan och att vi på något sätt lekt klart och att vi nu ska satsa på allvar.

men men, den som lever får se :) tack Whoa!!!
Det låter som ett bra beslut. Invänta och se vad som händer. Det kan ju faktiskt vara så att hon oxå varit med andra, det vet du ju faktiskt inte.

Det låter för övrigt som att du verkligen verkar gilla den här tjejen, eftersom du är så mån om att inte göra fel. Det är väldigt fint av dig! Är det meningen att ni två ska vara så kommer det bli så, och då kan du inte göra fel :) Det låter flummigt, men jag tror faktiskt det är så.