I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Husdjursdel?

Övrigt - Blandat

2012-07-28 19:49

Husdjursdel?

Jag har för mig att det fanns förut, eller så blandar jag ihop Whoa med Flashback (Gud förbjude), men jag vill gärna ha en forumdel som behandlar husdjur alternativt hundar. Kanske inte finns så många som har djur men jag skulle mer än gärna prata hundar dagarna i ända eftersom det är ett ämne jag anser mig ha god koll på när det kommer till uppfostring och allt vad det innebär.

Så till er medlemmar på Whoa, är detta något ni saknar?

2012-07-28 19:51
jag saknar vovve...så mycket vet jag.
Rahamadjan av GU-PA!

2012-07-28 20:02
Vad har du haft för hund/djur tidigare? :) Hur såg er relation ut?

2012-07-28 20:53
"Hur såg er relation ut?" Ser kanske konstigt ut men begrunda gärna.

2012-07-29 10:03
hundar <3
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-07-29 11:00
husdjursdel alternativt husdjurstråd vore väl trevligt.
har själv inga husdjur, men jag brukar passa andras hundar och katter, och jag älskar att göra det.
Groupie

2012-07-29 16:54
Conrad är mig alltid hackihälinen och före han var det flera andra. Livsstil och inte ett intresse. :)
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2012-07-29 17:05
Jag är uppväxt med en brun storpudel som hette Freja (inte lejonklippt) och när hon var 12 var vi tvugna att ta bort henne då hon hade höftproblem.
Varje morgon när jag kom ner till köket sprang hon mot mig och hoppa upp och la tassarna om min midja som att hon kramade om mig.
Fantastisk hund och jag saknar henne varje dag!

Nu för tiden brukar jag passa en busig lagotto vid namn Massi!

Skulle så gärna vilja skaffa egen hund snarast men börjar plugga till hösten och känner att jag borde vänta och se hur min framtid ter sig med jobb osv.
Var sugen på en berner sennen men de ser inte så bra ut rent sjukdomsmässigt.
Nu har jag spanat in en barbet som jag tänker att jag skulle vilja ha kortklippt och utan mustach. Verkar vara urhärliga! Å så skööönt att ha en hund som inte fäller.
Dock inte jättevanliga i Sverige.

Vi får se!
Rahamadjan av GU-PA!
Redaktionen

2012-07-30 00:10
påtal om husdjursdelar.. den största dealbreakern för mig när jag är sugen på att skaffa katt är deras könsdelar. hur ska jag kunna njuta av en gosig ansiktskatt när man när som helst kan inse att man gnuggar kind med ett anus? det går liksom inte.

min vanliga ursäkt för att inte ha katt är att jag inte är hemma tillräckligt ofta, men nu vet ni sanningen. närgångna djuranus gör mig väldigt illa till mods.
namaste

2012-07-30 20:28
Kul att fler verkar dela denna, tanke. Vi närmre eftertanke kanske det inte var något ordentligt diskussionsunderlag utan mer ett önskemål till Whoa's gudar. Härliga hundar Rahamadjan!
Poet

2012-07-30 21:32
Ja faktiskt! Har haft nästan allt man kan ha :) Älskar djur! Så underbart vackra och gulliga varelser. Så en djurdel på Whoa vill jag gärna se.

Det djur jag önskar mest, men vet att jag inte kan ha just nu, är självklart hund :) Haft tre hundar under min livstid. Har alltid velat ha hund sen liten, men fick inte av morsan som var rädd för hundar. Så fort jag flyttade hemifrån, 21 års ålder, så skaffade jag hund. Den första hunden, Dahlin eller Dalle som jag kallade honom, var jag bara "värd" till på ett år. Tänkte jag skulle mjukstarta med en lite äldre hund. Han var en Siberian Husky/Boarder Collie, 11 år gammal men så fucking vital!

Trodde han var max 2-3 år gammal första gången jag såg han. Men snubben hade kondition som en häst! Tyvärr väldigt hanilsken :S Men jag blev inte avskräckt för det :)

Så kort efter det blev det en liten valp, Ebony. En liten flicka som jag tänker på varje dag och saknar. Hon var en amstaff/dobermann blandning. Yngst av alla hennes syskon. Hade henne från det hon var tre månader tills hon blev ungefär 2,5 år gammal. Hon såg ut som en valp och blev aldrig särskilt stor. Nästan lite större än en cockerspaniel och hon var så jävla snäll. :) För snäll faktiskt, hon ville leka med allt och alla. Skällde ALDRIG. Förutom på kommando, lärde henne göra :P

Skaffade henne tillsammans med ett ex och när vi splittade, så hade hon aldrig tid för henne. Jag pluggade och jobbade samtidigt :( Bad min syrra, som nyligen hade flyttat till Malmö då, att rasta henne och jag insåg att jag inte kunde ha kvar min hund längre. Jag gav bort henne helt gratis till en familj som har en stor tomt och de älskar henne. Såg hur hon lekte med deras yngsta flicka på tre år och hur snäll och varsam Ebony var mot deras flicka. Jag grät den dagen jag gav bort henne och det tar i hjärtat varje gång man tänker på det. Om jag ska vara ärlig så är jag choked up nu i skrivandets stund. Men jag vet att hon har det bra. Har hälsat på ett par gånger också. Men jag tänker på henne varje dag. Min lilla flicka :'(

Sen den sista hunden är mina föräldrars hund, Hana, men hon är på ett sätt min lilla hund också. Efter att jag flyttat till Malmö från Stockholm, 2004, så hakade syrran på 2006. Mina föräldrar valde att flytta ner strax efter det, men behövde hitta hus. Sommaren 2006 kom de för house hunting och de stannade hos mig. Mitt ex hade sjappat och jag hade kvar Ebony, så min mamma hade överkommit hennes rädsla för hundar vid det här laget, då hon fått stå ut med både Dalle och Ebony hehe. Så hon kände, med bägge barnen utflugna att hon och farsan borde skaffa en liten hund. Bekvämligt nog på en promenad med Ebony, så hittade jag en lapp om en shi-tzu/cavalier spaniel valpar till salu. Två byggnader ifrån där jag bodde. Så vi gick dit, hela familjen, samt mina två småkusiner som hade hakat på morsan och farsan. Och vi valde en liten bedårande skitunge, inte större än marsvin haha :)

Jag fick ta hand om henne de första tre månaderna som valp :) Då morsan och farsan åkte fram och tillbaks till Malmö från Stockholm, upptagna med flytten, så tyckte mina föräldrar att det är bättre att hon är med mig, då hon fortfarande var valp. Och hon blev så fucking kaxig den lilla skitungen haha. Hon trodde hon var så sexig också! Trotsade en hela tiden haha. Men jag fick pli på henne. Samt Ebony brukade disciplinera henne hela tiden. Men Ebony fick också starka moderkänslor för den lilla skiten och beskyddade henne när de var ute mm :) Och de brukade sova tillsammans, så jävla gulligt. Och lagom till att jag lämnade Hana till föräldrarna så hade hon blivit rumsren, gick ordentligt i koppel, åt sin mat osv. Allt det gick åt pipan när morsan och farsan fick tillbaks henna haha. Hon blev så jävla bortskämd av mina föräldrar. Och hon gjorde exakt vad hon ville haha. Skulle äta när morsan och farsan äter. Men roliga är att hon än idag, vid 6 års ålder, inte vågar äta när jag är i närheten fören jag ger tillåtelse hehe. Men hon har faktiskt vuxit upp till en snäll och lydig flicka :) Morsan och farsan bor på en gård långt ut åt helvete, så hon har ordentligt med utrymme att gå loss på. Men hon tror fortfarande att hon är människa och är rädd för andra hundar hehe.

Saknar att ha hund, verkligen men jag vet att jag inte har den tiden just nu.

Var snälla mot era husdjur.

P, L & U
At the gates of Eternity...
Poet

2012-07-30 21:37
Förövrigt så funderar jag på att skaffa en nymfparakit eller någon annan lite mindre papegoja :) Hade en nymfparakit (Juju) när jag var yngre i typ 5 år tills hon dog en dag. Men nu när man är äldre och klokare så hade det varit fett att ha någon att chilla och snacka med :) Hade varit hur fett som helst, bara komma hem, unlock the cage, sätta på lite smooth jazz och jamma lite med fågeln!

Plus jag ska lära den coola låtar, den ska vara på min axel och sånt när jag går till centrum! ;)

2012-07-30 22:09
BC

Jag tror det är en sån här du vill ha:

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2012-07-30 22:17
SÅ FET!!! :D

2012-07-30 22:36
Den är svår att inte älska :D

2012-07-31 14:51
Vad kul med lite läsning! Vet precis hur det är BC! Det är precis sånt här man ska kunna ta upp i min tänka husdjursdel. Din absoluta favorit genom tiderna, med massa text och bilder, alla dina olika, vad du skulle vilja ha, frågor & svar. FInns otroligtm ycket att diskutera på detta område och det är lite tråkigt att det inte redan finns.

Aneek: Underbart!
Moderator

2012-07-31 15:13
Inte för att vara tråkig men jag tror att en tråd räcker till gott och väl faktiskt.

Jag har haft hund och två katter! Fast ena katten var min systers och honom tyckte ingen om.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Poet

2012-07-31 16:18
flummithuve: Tack så mycket, mannen. Att ha husdjur kan vara så givande ibland men samtidigt ett stort ansvar. Och majoriteten av dessa djur existerar pga våra egna egoistiska skäl. Så det minsta vi kan göra är att ta hand om de åtminstone. Ska vi gå lite off-track så har jag många åsikter om djurlagar som jag tycker borde förbättras, men det är en annan diskussion :)

2012-07-31 16:42
KaptenKrok Haha okej, var den elak? Jag tror INTE en tråd räcker. Det är ett såpass brett ämne och att disskutera allt i en tråd skulle bara leda till tappat intresse. Tror inte ens det räcker med en tråd för enbart hundar.

BC: Absolut, är med dig helt och hållet. Skulle kunna diskutera hundar i timmar om det var så :)
Groupie

2012-07-31 17:46
En tanke som jag lekt med i många år sedan jag träffade en är att någon gång fixa en kapvaran. Istället för ett tråkigt vintrinskåp fullt med saker man inte använder eller bara är prydnad så har jag tänkt att bygga in den ena långväggen som ett eget terrarium åt den biffiga rackaren. Jag har haft agamer i 5-6 år nu och är sugen på något större och lite mer utmanande nu. Reptiler är så himla coola att jag knappt kan beskriva det i ord.

Poet

2012-07-31 18:55
Varför inte bara en leguan? :)
Groupie

2012-07-31 23:47
Jag har funderat på de och träffat flera, men jag vill ta steget fullt ut. Leguaner är lite för tråkiga. Det kommer kanske inte bli just en kapvaran, men en varan iaf, möjligtvis taggsvansvaranx2.
Moderator

2012-08-01 09:12
Just det jag har ju faktiskt haft en orm en gång i tiden också. Den var sjukt tråkig förutom när den åt, men då var den ganska skoj eftersom den vägrade äta frusna möss. Jag minns att jag brukade namnge mössen och leka med dem på vägen hem från djuraffären för att sedan med stor spänning släppa ned dem i terrariet och se på när de gick sitt öde till mötes.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Groupie

2012-08-01 13:24
men BC, du är ju den som säger att man ska ta svängarna med en chill fågel t,ex, nog ser du det coola i att ha en dinosaurie i vardagsrummet som du dessutom kan gå ut och gå med OCH är inte lika svårberäknelig som andra djur? :D
Poet

2012-08-01 14:36
Lepra: Jo men jag har haft reptiler innan och det är en helt annan dynamik tycker jämfört med tex en papegoja, hund eller katt.

Plus man kan lära ovanstående djur att bli rumsrena osv, svårt med en drake :)

2012-08-01 16:07
Hur pass "hybrida" är dessa djur? Kapvaran t.ex?
Rappare

2012-08-01 16:30
Har haft tre katter i ~9 år nu och bara för några dagar sedan fått hit den här snyggingen, så kär!

Det är en Galgo (spansk vinthund) som hittats övergiven i just Spanien som valp. Hon är nu sju månader men måste vara runt fem på bilden som för övrigt är från hundhemmet. (Sover inte på tidningar längre) :)

Utan snus i sju dagar försmäktar vi på denna ö! - Pippi
Groupie

2012-08-01 21:08
BC99 P29

Jo det har du rätt i.. Fast nu beror det ju mer på anledningen till djuren, jag har drakar för att jag fascineras av de, inte för att leka med de. De har jag vovven tilll :)

flummithuve

vad menar du?

2012-08-01 21:50
Hmm, om t.ex en katt är mer hybrid än en annan så är den närmre släkt med t.ex leopard osv. T.ex savannakatter.
Poet

2012-08-01 22:17
Lepra: Jag diggar reptiler också, men jag gillar interaktion. Blir inte samma med reptiler :)
Groupie

2012-08-06 11:37
Kul med en husdjurstråd! Jag är en riktig djurnörd och har jobbat både på hunddagis och djuraffär ett par år, och nu har jag tänkt att utbilda mig till djursjukvårdare. Är uppväxt med djur och har för tillfället hemma tre (bond)katter och två hundar, varav den ena är min. Han är en korthårig Collie på 4/½ år som heter Kingston. Han är typ min bästa vän och förutom att bara hänga i skogen eller hos vänner så har vi sysslat med lite utställning, bruksspår och tävlingslydnad.. Sa jag att jag var lite nördig? ;p Han är jättesnäll och från att han var sååå jävla jobbig när han var yngre haha så har han blivit typ världens enklaste hund, han har hittils funkar med alla hundar både hane och tik och är jätteduktig att ha med överallt trots sin storlek.. Är riktigt sugen på att skaffa en till hund så småningom, fast då en lite mindre ras som jag kan ställa ut och förhoppningsvis tävla lite spår och lydnad med:) Blir med all säkerhet en nätt Engelsk staffordshire bullterrier tik.

Bildbomb:)

Gillar inte paj alls egentligen. Speciellt inte hallonpaj. Blåbärspaj går bra ibland. Men med mycket vaniljsås till. Och helst mer vaniljsås än paj.
Poet

2012-08-06 12:24
....och nu har jag tänkt att utbilda mig till djursjukvårdare.

Hur lång tid tar det? Krav på att komma in osv? Tänkt om allt skiter sig med min karriär som underhållare, så vill jag bli just veterinärsassistent/djursjukvårdare.
Groupie

2012-08-06 12:46
BC99

Utbildningen är på 3 år, och finns på slu. Här finns mer info :)

http://www.slu.se/sv/utbildning/grundniva/djursjukskotare/
Gillar inte paj alls egentligen. Speciellt inte hallonpaj. Blåbärspaj går bra ibland. Men med mycket vaniljsås till. Och helst mer vaniljsås än paj.
Manager

2012-08-06 13:17
Jag är en sån som alltid haft djur omkring mig. Det första som hände när jag kom hem från BB var att min familjs då svarta och ganska elaka bondkatt hoppade upp i min vagn och lade sig bredvid mig för att sova. Katter har alltid funnits i mitt liv, just nu har jag Boris som är 10 år och utekatt.

Jag har dessutom en hund, en 5 år gammal Engelsk staff. Det är min första egna hund (eller ja, delad vårdnad med mitt ex). Innan så har min familj haft två schäfrar. Men det jag gillar med att ha hund är att man lär sig väldigt mycket om sig själv. Allt från att vara social med okända människor (både andra hundägare och folk som tycker att hunden är såååå gullig alt. läskig) till att vara tålmodig med en trotsig liten gris som vägrar att lyssna på vad man säger. Jag har nog blivit en bättre människa på många sätt tack vare min hund.

Det jag märkt på senare tid är att många ser sina djur mer som maskiner än levande typer med egen personlighet, vilja och intressen. Och när det krockar med ägarens personlighet, vilja och intressen så är det hunden som blir straffad. Det där med att försöka förstå sitt djur verkar många skita i utan de vill bara att djuret ska förstå dem. Såna människor lär sig inte så mycket av sina hundar vilket är jävligt synd. Men ja, människor är duktiga på att göra saker som är jävligt synd...
Redline!
Poet

2012-08-06 13:54
Dr.Octagon: Wow! Du verkar ha ändrat inställning till husdjur en hel del, kul att se! :)

Håller med dig i allt du skriver förövrigt. Husdjur är ingen Xbox, soffa eller iPhone. Det är ett liv.
Poet

2012-08-06 13:55
Hallon: Tackar. Ska checka! :)
Groupie

2012-08-06 13:59
Dr.Octagon

Håller med dig om det där om att många ser sina djur som maskiner, och framförallt tävlingsfolk, har träffat på en hel del sånna människor när jag jobbade på djuraffären och på brukshundsklubben . Och nu menar jag inte att detta enbart sker på träningsplan utan i många fall utanför, även när det gäller små valpar. Hunden får inte skälla (typ någonsin), den får inte hoppa, inte titta på andra människor (eller ännu värre, andra hundar!) Den får inte nosa på en fläck för länge och gud nåde om den inte lyssnar första gången vid inkallning. För då är den ouppfostrad. Helst ska den gå vid sidan med ständig ögonkontakt typ från att den föds. Nu drar jag rätt extrema exempel men jag menar hundar (och andra djur) är inte några robotar och har precis som vi olika personligheter och bra alt dåliga dagar.
Manager

2012-08-06 14:02
BC99: Man ska inte tro på allt jag skrivit förr, haha..

Hallonpaj: Nu vet jag ingenting om tävlingsfolk, men just vanliga människor med en hund för sällskap som beter sig som du säger verkar höra till vanligheterna bland hundägare.
Redline!

2012-08-06 15:12
Hallonpaj

Håller med dig om det där om att många ser sina djur som maskiner, och framförallt tävlingsfolk, har träffat på en hel del sånna människor när jag jobbade på djuraffären och på brukshundsklubben . Och nu menar jag inte att detta enbart sker på träningsplan utan i många fall utanför, även när det gäller små valpar. Hunden får inte skälla (typ någonsin), den får inte hoppa, inte titta på andra människor (eller ännu värre, andra hundar!) Den får inte nosa på en fläck för länge och gud nåde om den inte lyssnar första gången vid inkallning. För då är den ouppfostrad. Helst ska den gå vid sidan med ständig ögonkontakt typ från att den föds. Nu drar jag rätt extrema exempel men jag menar hundar (och andra djur) är inte några robotar och har precis som vi olika personligheter och bra alt dåliga dagar.

Vad som är lika skrämmande, är att en hel del vuxna människor behandlar sina barn likadant.

2012-08-06 20:29
Kul att läsa ännu mer, och härlig bildbomb Hallonpaj! Vet inte om ni ser det men hunden på bilden är en Staffe, det är min käraste Baltus på nu 1år och 3månader :)

Försöker mig på att lägga upp en bild på mig Baltus och hans bästis Alice

2012-08-06 20:31
Han kanske ser ut lite mer som en staffe här :D
Poet

2012-08-06 20:39
Riktigt vackra! :)

2012-08-06 20:53
Uppväxt med hund och kommer inte speciellt bra överrens med katter - helt ömsesidigt. Hade dock gärna velat ha en katt eftersom de sköter sig själva lite enklare, med t.ex. toabesök etc. Skulle SÅ gärna vilja ha en hund men jag inser att jag inte kan eftersom jag inte kan åka hem från jobbet på luncher för att gå ut med den (tar lite för lång tid) och kan inte heller ta med hunden till jobbet.. Det kan inte min sambo heller tyvärr.

Känns jävligt fel att skaffa en hund och från början ha premissen om att hunden behöver vara på hunddagis varje dag. Det finns ju superbra sådana, men att det är förutsättningen innan jag ens skaffat hunden tycker jag är helt fel ände att börja i. Får väl helt enkelt vänta tills jag får ett jobb där det funkar att ta med den på, alternativt att något annat händer i livet som gör att man har tid för en nyinflyttad liten vovve. Skulle vilja ha en strävhårig tax, bullterrier eller lagotto!

Har vuxit upp med en strävhårig tax, Robert. Honom fick vi tyvärr avliva när han var runt 13 år pga tumör bakom örat. Då var jag runt 12 år, brukade alltid tänka på honom som min "storebror" (ensambarn som jag är.. hehe). Han var råskön och envis som en tax kan vara.

Ett par år senare skaffade mamma en Jack Russel, en lågställd strävhårig sådan som heter Alice. Hon är 12 år i år och är seriöst den stördaste hund jag träffat (på ett väldigt bra sätt). Hon har aldrig ätit som en hund, ni vet sådär som om de aldrig skulle få mat igen eller sådär matglada som hundar oftast är. Hon äter när hon är hungrig. Kan ge henne en bit oxfilé som hon ratar helt om det är så att hon inte är hungrig just då. Aldrig varit med om tidigare. Dessutom äter hon gräs - och nej, inte för att hon behöver spy. Man kan plocka en näve gräs och mata henne (som man gör med en ko, häst eller liknande) och hon blir helt tokig i det. Jag brukar reta henne och hålla grässtråna lite högre upp än hon når och hon hoppar efter det som om jag höll i godis! Jätteknäppt, haha. Dessutom tror veterinären att hon har ADHD, hahaha. Aldrig hört att ett djur kan ha det med vetrinären sa att hon kunde ha det. Baserat på hennes hyperaktivitet när man leker med henne, ger henne en pipande leksak eller så trots hennes ålder + blåsljud på hjärtat. Hon är vansinnigt söt. Trots att hon är 12 år tror alla som träffar henne för första gången att hon är en valp, ser verkligen inte ut att vara äldre än ett par år men nu börjar man märka för första gången att hennes ålder påverkar henne för hon börjar höra sämre.

Alice brukar vi även kalla för Brallan (en konstig avart av andra smeknamn hon har.. Alice Brallis Brallan). Kan bli konstigt om man kallar henne för Brallan (vilket hon lyssnar till) och någon som inte känner en eller henne hör vad man säger hehe.
Groupie

2012-08-06 21:25
AneekDivine

Så sant, så sant.

flummithuve

Åh så fin din hund är! Är sugen på just den färgen din har, även om det såklart egentligen inte spelar så stor roll. Men tycker dom är oerhört fina.

phatie

Din mammas hund verkar vara väldigt härlig haha:)

2012-08-06 21:49
Lina, dvärgpinscher/chihuahua, 1 år gammal

Zune, Italiensk mastiff drygt 1,5 år gammal om jag minns rätt. han är min absoluta favorit att passa, alltid! Otroligt behagligt temperament, vänlig, lite feg ibland, 60 kilos jättebebis

Farmor portugisisk vattenhund, drygt 1,5 år gammal om jag minns rätt. Jag är ganska kass på att minnas åldern på hundarna jag passar. Hon gillar att plaska i vatten och lera. Hon har ju för övrigt det bästa namnet en hund kan ha. Sjukt kul att stå och ropa på henne, och berätta i sms att "farmor har ätit kattbajs ur kattlådan igen" eller "farmor bits/nafsar när hon blir lekfull annars är hon lugn" osv..

2012-08-06 22:13
så toksöt att man bara vill brista i gråt. tyvärr inte min hund (därav gråten i halsen).

Rahamadjan av GU-PA!
Manager

2012-08-07 11:26
Hallonpaj: Färg spelar viss roll. Min hund är nästan helt svart och han tycker inte det är speciellt kul att gå i solen. Det känns som att en beige hund gillar det mer. Så om du gillar sol så är en beige hund nog att föredra.
Redline!

2012-08-08 17:45
Hallonpaj

Haha ja, hon måstet upplevas :)
Groupie

2012-08-08 19:23
Dr.Octagon
Jasså, har faktiskt aldrig hört talas om att värmetålighet har något samband med vilken färg hundens päls har. Jag tror det är ganska inviduellt överlag och beroende på vilken pälstyp det är, men det är nog inte helt omöjligt med tanke på att man blir lättare varm i svarta kläder :-)
Manager

2012-08-09 11:52
De tål nog värme lika bra, men som du sa så blir man varmare i svarta kläder och det är samma princip för hundarna har jag märkt.
Redline!

2012-08-09 12:40
Det här är Frank! han är min tredje mops och är 1 år om 2 veckor. Det här är under första maj dock så han är bara 8 månader eller något.

Här är vi ute i skogen och leker...

Frank är en väldigt social hund, han är accepterande och lugn. Han har sina perioder där han är "tonåring" han försöker trotsa mig och min sambo och försöker få dominans, men det försvinner ju om något halvår när han slutat ha så mycket hormoner :). Dessutom är han ingenting mot min andra hund Elsa (också mops) när hon var unghund.

Frank rules.