I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Husdjursdel?

Övrigt - Blandat

Manager

2012-08-09 13:12
Här är vi ute i skogen och leker...

Och så sitter Frank som en staty och stirrar :D

Redline!

2012-08-09 13:15
Ja, han måste ju posa för kameran ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Manager

2012-08-09 13:38
På tal om det. Bruno brukade alltid älska att posa framför kameran, men på senare tid har han börjat vrida huvudet bort så fort man tar fram en lur eller kamera.

Min teori är att han lärt sig att det kan blixtra till, vilket borde vara minst lika obehagligt för en hund som en människa.

Men det är trist, nu får man knappt några bra bilder på honom längre :/
Redline!

2012-08-10 09:34
Ja, Elsa, min andra hund är likadan. Hon har lärt sig att det är jobbigt med blixt så hon tittar alltid bort. Har kanske 2-3 bra bilder på henne och har försökt fota henne i 7 års tid.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-09-03 12:36
En sån vill jag ha....

2012-09-03 20:16
Hallonpaj : Tack! Det är ju lite jobb med dom som du säkert känner till men det är det helt klart värt! Inget för den med dåligt tålamod dock! :)

Fan vilka härliga bilder ni har allihopa! Mer sånt!

Aneek : Haha, vilken björn! Stenhård ju! Verkar lite stel i kläder dock. Gullig i tröjan, men är den så jävla nödvändig inomhus? :D

2012-09-13 20:17
I Tisdags var vi på ED/HD-röntgen hos självaste Björn Audell! Hela hans biologiska familj var där, inklusive hans morfar. 8 staffar = full fart! Fick ett direkt utlåtande som löd: Han kommer aldrig ha problem med varken armbågar eller höfter. Väldigt skönt att höra men vi väntar fortfarande med spänning på de officiella resultaten.

Han fick även beröm för att vara en riktigt fin staffe och verkade vara en "riktigt bra hane", och sånt är ju alltid kul att höra! :)

2 bilder från fotograferingen som ägde rum innan röntgen.

2012-09-13 20:17
Alltså glömmer hurfan man lyckas få upp bilder!? eller tar det bara lite tid?

2012-09-13 20:28

Sådärja, förlåt för onödiga postar. Detta är iaf han innan röntgen :)
Groupie

2012-09-14 11:05
flummithuve: Han är sååå fin. Kul att höra att det ser bra ut. Måste ba fråga, du menar inte Lars Audell? Han är ju typ kändis när det gäller röntgen haha. Förutom att det är såå värt att gå hos honom så är han helt fantastisk med hundarna när man kommer dit. Ingen stress och opersonliga besök som hos många andra veterinärer
Gillar inte paj alls egentligen. Speciellt inte hallonpaj. Blåbärspaj går bra ibland. Men med mycket vaniljsås till. Och helst mer vaniljsås än paj.
Producent

2012-09-14 12:31
sköna doggz, grym livsglädje-utstrålning på den senaste. dom där ser alltid så "redo" ut :)

jag har en berger des pyrenees (aka pyreneeisk vallhund) på tre bast. väldigt pigg och glad och peppad och energisk och påhittig och dessutom väldigt vaktig och tjurskallig. kort och gott mycket krävande. men så länge man håller honom nöjd är det en jävligt fin hund på alla sätt!

https://soundcloud.com/jakkthemixer

2012-09-14 13:31
hallonpaj: haha, givetvis menar jag Lars Audell :-) Jo han är ju en av skaparna utav den röntgenmetoden om jag inte är helt ute o cyklar :-). han tackar så hjärtligt :-D

jakkhammer: haha visst är han redo :-) alltid överlycklig dessutom :-P fan vad häftig hund du har. den kan inte vara allt för vanlig i Sverige? :-)

2012-09-14 13:46

degmode!

duschmode!

Rädda en ko, ät en vegetarian!
Groupie

2012-09-17 14:23
BC99
Lepra: Jag diggar reptiler också, men jag gillar interaktion. Blir inte samma med reptiler :)

Det är klart, men jag har hund också och vi får en till på lördag, så nu har vi 2 ödlor och 2 vovvar :)
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2012-09-20 19:18
Störtskön Boxer! En staffes bästa vän! :) Hunden min fick förresten resultatet idag! 0 / AB. Så nu är jag glad!

2012-09-21 17:50
PontyOne; Duschmoden verkar inte så populär ;D

2012-09-21 18:55
Hon är grym :) haha nej dusch är väl inte hennes favoritsyssla..
Rädda en ko, ät en vegetarian!
Toastare

2012-09-21 22:06
Jag har (med min pojkvän) två stycken Cornish rex katter. Ronja (den lila/vita), som är 4 år och Tuss (svartsköldpadda) som är 2 år. Cornish rex är den perfekta katten för hundmänniskor ;) De fäller inte vilket jag älskar och har silkeslen vågig päls (har bara underhår) De älskar värme och sover i sängen, sover för det mesta på nån filt eller i solen eller i ens knä. Väldigt sociala, ska alltid vara med och "pratar" massor. Sjukt grymma katter!

Ronja & Tuss

Ronja

Tuss (som bebis)

Och i augusti så blev vi ägare till en greyhoundtik på 1,5 år som heter Doris. Hon är adopterad från Irland där hon lämnades till ett dogpound då hon avsaknade jaktinstikt och därför inte startade på kapplöpningsbanan. Hon har bott i jourhem här i Sverige sen april, så vi gled vidare då hon redan vant sig vid att vara inomhus, kissa utomhus osv. Hon är världens bästa hund. Så himla lugn, snäll och som man säger om greys "världens snabbaste soffpotatis" Sjukt kul att se henne blomma ut mer och mer.
Det som är roligt med greyhounds är att alla registreras i ett speciellt register och har så gjorts sen sent 1700-tal. Så jag kan gå in och söka på henne och hitta hela hennes stamtavla ända bak till 1780-nånting. Jag kan se avkommor, se vilka lopp de sprungit, se vilken tid, vilken plats osv. till och med vilken startbox de startat i. Vissa finns även foto eller om målat porträtt.

Jag skyller allt på Emma!
Toastare

2012-09-21 22:08
kapplöpningsgreyhounds är det som registreras... och alla är tatuerade i bägge öronen för registreringen.

2012-09-22 18:44
Bounty: FIna djur! Vi har även en Siames kom jag på när jag såg era katter :) Kan tänka mig att de är rätt lika då även Siameskatter beter sig lite som hundar. Han älskar t.ex apport och är den som tröttnar sist på det.

Toastare

2012-09-22 20:26
flummithuve, tack! Ja det är nog rätt lika siameser i sättet. De gillar också att apportera och Ronja kan "sitt". Nu sitter jag i tv-soffan och har Doris på ena sidan och Ronja & Tuss på andra sidan sovandes :)

2012-09-22 20:50
BountyBoo, Fyfan va coolt med hela rastavlan! Släktforskning ;D

2013-08-02 13:11
Den här lilla raringen har jag fått äran att ha som inneboende över helgen <3