|
|
|
|
|
Helt knäckt - relation
Hallå,
Har en liten historia att dela med mig av.
För cirka tre månader sen träffade jag en tjej ute genom en gemensam vän och vi började smsa, detta helt på mitt initiativ. När jag säger smsa så menar jag i princip konstant i kanske två-tre veckors tid; med semiflörtar och andra iakttagelser (detta till trots att hon ganska omgående förklarat att hon hade pojkvän, på distans) det kändes aldrig krystat eller onaturligt, utan snarare tvärtom som att jag känt henne en evighet och att vi kunde göra konversation av allt.
Hon var ganska tveksam till att umgås ensamma, öga mot öga, då hon påstod att hon är stel med nya bekantskaper. Hursomhelst, vi fortsatte messa och även ringa, även här var det jag som främst initierade samtalen, men vi pratade i timmar.
När jag var ute och gick för ett par veckor sedan, ringde jag henne och sa "nu ska vi umgås" varpå hon hesiterade länge, men jag lyckades övertala henne under samtalet, varpå hon till retirerade och klämde ut sig "ja, men kom då förfan!" varpå jag replikerade "jag är utanför"
Efter detta har vi hängt frekvent, diskuterat, fikat, kollat film och serier, visat varandra musik etc etc. Det som hela tiden har slagit mig är att vi har likvärdiga värderingar och exakt samma humor. Hon är den typen som kan gå från humor till allvar i en handrörelse och är i övrigt sjukt lättsam.
På senare tid eskalerade detta till "mys" även här var jag den inledande parten. Det var mest ensidigt från mig, med diverse smekningar i håret, kinder, men hon stoppade mig aldrig och jag kunde se att hon tyckte om det.
Tilläggas bör att jag alltid varit ärlig mot henne, jag har påpekat att "jag kommer bli kär i dig" och att "jag vet att jag kommer få dig" och hon har frågat "när kommer detta ske?" och då har jag alltid gett en tidsangivelse på ett par år. Jag har understrukit att jag inte skämtar om detta, men på ett sätt som får henne att inse att jag inte är psykopat såklart.
Det hela eskalerade vidare och jag hängde där även på småtimmarna, när jag sedan gick hem fick jag ett sms som sa "det känns förjävligt att bara kasta ut dig, men det finns inget annat alternativ just nu" vilket uppfattades som hoppinfriande och gjorde mig barnsligt glad.
Sen denna händelse har jag sovit där ett par gånger, tallat på hud (inget egentligen barnförbjudet, förutom nakna bröst), hon har inte tallat tillbaka, mer än på håret och armar. Hursomhelst var jag noga med att understryka att jag inte är där för att ligga med henne.
Jag berättade slutligen att jag är galen i henne, varpå hon svarade att hon tycker att jag är en grym snubbe som älskar att hänga med, men att hon ju faktiskt har pojkvän som hon är kär i. Vi snackade länge om detta och jag kom fram till att jag inte kan umgås med henne, så vi har raderat varandras nummer och klippt alla band, självfallet jävligt motvilligt, men om jag ska komma över detta kan jag inte hänga med henne.
Förklarade för henne att det är tortyr att hon hänger med någon annan, att det är sjukt att det bara är jag som förstår att vi är gjorda för vandra, vilket är corny sagt med tanke på att vi känt varandra en relativt kort tid. Men det är den första människa jag aldrig velat ändra på eller haft några dubier om. Allting har helt enkelt varit sällsynt naturligt, lättsamt och bara underbart.
Resultatet är att jag bölat fucking konstant sen igår. Jag försöker tänka rationellt, men det är svårt när jag tror att jag träffat "den rätta" men att hon är ouppnåelig. Jag spelar liksom tillbaka hela relationen i huvudet och fattar inte att jag kan ha tolkat allt så jävla fel.
Nu försöker jag koncentrera mig på saker jag ogillar med henne, vilket inte är lätt. Det jag fokuserar på främst är scenariot att om vi hade varit tillsammans, då hade hon "säkert" gjort samma sak med mig som med en annan snubbe, varit tillgänglig för hans smekningar utan att säga ifrån. Detta är mitt huvudspår.
Vad har ni för synpunkter? Jag förstår om ingen pallar läsa :) men jag vet inte var jag ska ta vägen just nu, har någon liknande erfarenheter?
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Jag tycker du ska sluta fokusera på det negativa med henne. Se det istället som att du faktiskt fick träffa någon du känner riktigt mycket för, även om det bara var för några månader. Vissa träffar aldrig en sån. Jag tror att när vi blir kära, så blir vi bara påminda om kärleken i oss själva, och när du försöker ogilla henne så försöker du samtidigt ogilla dig själv.
Sen är det nog viktigt att du sörjer det så länge som behövs, istället för att komma över henne så snabbt du kan. Jag kommer aldrig över personer jag en gång varit kär i, men däremot så har jag accepterat att de inte kommer bli han och jag, och jag fine med det.
Sen gillar jag citatet:
Om du älskar någon så släpp taget, om det inte kommer tillbaka så var det inte menat att vara ni två.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
AneekDivine:
Ju mer jag tänker på det nu ser jag henne som jävligt egocentrisk. Hon har pojkvän, men låter mig komma såpass nära att kemisk reaktion utsöndras gentemot henne, samtidigt som lättvindigt kan avfärda den.
Vad är din synpunkt kring den tanken?
Förövrigt fattar jag att jag är ett jävla rikspucko som gav mig in på detta.
|
|
|
Om hon hade ringt dig nu och sagt att hon har gjort slut med killen, hade du då blivit tillsammans med henne?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Lät väl inte direkt som att hon var.. kär i sin nuvarande pojkvän ifall hon sover i samma säng upprepade gånger med en annan kille där ni tar på varandra.
Skulle personligen inte tycka det var acceptabelt.. Förutom det lät det som att ni var bra för varandra, har ingen aning hur man släpper något sånt. Antar att du får låta tiden läka dina sår så att säga.
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
|
|
|
Jag har dessutom beprövat metoden "försök hitta negativa saker och bli arg" allt för många gånger för att ha kommit fram till att det inte fungerat. Då är det bättre att låsa in sig själv med en god vän och käka pizza och godis, titta på 100 kärleksfilmer och böla i en månad. Det kommer kännas bättre när du kommer igenom det. Fly inte från sorgen, de är väl d jag försöker säga.
|
|
|
Du duckade nog en kula, var nöjd med att den inte träffade..!
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
|
|
|
|
|
|
En person som har ofärdig relation när den går in i en ny brukar inte kunna börja den nya relationen helhjärtat och de brukar visa sig senare i relationen. Bara för att någon är härlig att vara med och är en bra person så är det mycket mer än det som måste vara i fas för att funka. Hade hon verkligen gillat dig så hade hon nog inte stannat hos sitt kille, men hade hon verkligen tyckt om honom så hade hon aldrig varit med dig. Det verkar vara en tjej med ostabilt känsloliv och det är VERKLIGEN en utmaning. De två i kombination, att hon har ett ofärdigt förhållande OCH ett ostabilt känsloliv... det verkar inte sunt för dig utan mer en one-way relationship...
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
|
|
|
Tack man.
Du har helt rätt, och du har inspirerat mig och gör att jag kan väga in andra argument i mitt resonerande nu. Uppskattar det verkligen.
|
Moderator
2012-08-01 13:41
|
Du visste vad som gällde och borde därför aldrig tillåtit dig själv att bli kär i henne, du kan inte skylla det på henne för att hon "lät dig komma nära". Att hon inte pillade tillbaka borde du också tagit som ganska starka tecken på att hon inte var sugen på att inleda någonting på samma sätt som du var.
I övrigt har både Aneek och Lepra sagt det som behöver sägas.
I bleed Compton, spit crack and shit chronic Say my name, Mr Bush, say my name Sluta vara otrevliga mot varandra, ni kan få fram poänger ändå
|
|
|
KaptenKrok:
Även du är en vis man, du har naturligtvis helt rätt.
|
|
|
alltså hon verkar vara en rätt kass och ego brud. hon är taskig mot sin kille som hängt med dig på det sätt hon gjort (nu utgår jag kallt från att hon har en "vanlig" relation där det inte är cool att uppmuntra andra dudes och låta dem talla en på brösten), och hon var taskig mot dig som uppmuntrade dig genom att mys-hänga och låta dig ta henne på boobsen och allt vad det nu var. jag får lite intryck av att hon utnyttjat dig för att få bekräftelse, och håller med de andra, hon verkar inte vara någon större förlust.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
|
|
|
Förälskelse är som kokain. Det är kraftiga kemiska grejer som förblindar allt förstånd.
Tror du mer och mer kommer inse att hon nog inte var perfekt ändå allteftersom förälskelsen går ur kroppen.
Då man enbart har TS version av händelserna tycker jag det är förhastat att påstå att tösen skulle vara någon form av fresterska.
|
|
|
Lepra och misery_chick har helt rätt. Kombinera deras två inlägg så får du en formel som förklarar allt:
Taskig mot sin kille (mer eller mindre otrogen mot honom) och taskig mot dig (utnyttjade dig för bekräftelse) = du duckade en kula.
Du vill inte ha en tjej som inte är intresserad av dig så som du är intresserad av henne, hon gillade bara uppmärksamheten hon fick av dig. Det är inte lätt när man är kär i någon, men du måste lämna det bakom dig och istället hitta någon som verkligen vill ha dig.
|
|
|
Taskig mot sin kille (mer eller mindre otrogen mot honom) och taskig mot dig (utnyttjade dig för bekräftelse) = du duckade en kula. förmodligen ligger det sanning i detta skrivet ovan... ...men jag lider med dig i bemärkelsen att obesvarad kärlek svider nåt så oerhört! går igenom en slående lik situation nu och vissa dagar gör man fan inget annat än att sitta och grina. även om det inte hjälper dig på nåt sätt så vet jag (och förmodligen dom flesta) hur det känns. har vart med om en rejäl hjärtekross innan detta och lärde mig iaf att det går över, även om det inte känns så... det vet du förmodligen redan också. ...tiden emellan det att man fick nobben och tills det att man vaknar upp en dag och känner att "fan, im back baby" är näst intill outhärdlig och det är väll bara att försöka överleva. knulla runt och flirta hej vilt ett tag! men jag tycker du gör rätt i att klippa alla band! clean cut is the way to go! hoppas det löser sig till det bästa och att du kommer på fötter fort!
Music makes me feel...
|
|
|
Ang. att klippa alla band...
När någon man så att säga har på g velar och tvekar inför att påbörja en relation så är det allt som oftast samma sak som när någon man befinner sig i en relation med vill "ta en paus", dvs personen är helt enkelt inte särskilt intresserad. Enda sättet att ta reda på om detta är fallet är genom att klippa alla band. Om det verkligen finns ett intresse så kommer personen höra av sig; att fortsätta hänga efter henne/honom leder bara till att det lilla intresse som ändå fanns där tynar bort sakta men säkert.
|
|
|
Tjena! Det är feett bra att du tar ansvar för dina känslor och delar med dig av dom, för håller du det inom dig så kommer du gå runt som en tickande bomb och till slut exploderar det.
Du ska heller inte (enligt vad jag tycker) tänka på det negativa om henne, då kan de bli mixade kenslor och det blir bara fucked.
Jag tycker att du ska se allting positivt, tänk att du har bara träffat henne 3 månader ungefär, tänk om ni hade vart tillsammans i typ 2 år eller ngt det hade ju vart knas. Nu kan du liksom verkligen ta det lugnt med nästa tjej och gå sakta men säkert fram, (om du är ute efter ett långtidsförhållande).
Tänk lite åt de hållet att "jag är inte ledsen för att det vi hade försvann, bara glad att jag fick uppleva det". elelr något.
Hoppas de ja skrivit hjälpt dig nånting :)
ps. du skriver på ett intresserande sätt.
Sho
|
|
|
Tack allihopa.
Det har hjälpt mig ganska mycket, även negativa kommentarer har bringat mig insikt vilket alltid är välkomnande och utvecklande.
Jag har en liten uppdatering på situationen för dom som är intresserade/följer tråden.
Jag träffade tjejens kompis igår på krogen, varpå hon bjöd med mig på öl. Då frågade jag "Är det bara du och jag?" svaret var nej, och hon började rabbla upp folk i hennes sällskap, och självfallet var denna tjej med.
Den här kompisen är insatt i situationen sedan tidigare. Jag svarade snabbt "nej, jag kan inte haka på om hon är med fattar du väl" och svaret jag fick var "hon säger att hon saknar dig hela tiden" vilket gjorde mig glad i min bubbla av narcissism.
Det slutade med att jag övertalades, och tjejen flög över mig och vi satte och snackade på tu man hand, jag var nog ganska trevlig och öppen men noga med att vara återhållsam ändå. Det skall nog tilläggas att hon var ganska förfriskad och ville kyssa mig och hålla på.
Jag informerade henne att hon inte har rätten att säga så till mig - samtidigt som det är väldigt elakt mot hennes pojkvän. Det slutade med att vi hängde till halv fem på morgonen, hon ville att jag skulle övernatta i hennes säng, vilket jag totalvägrade. Hon sa att det kändes tomt utan mig och sade att hon har stalkat mig på twitter och blev ledsen när jag tog bort denna (Detta är måtten jag tar till, jag raderade twitter bara för att hon inte skulle kunna följa mig och viceversa)
Trots denna relapse mår jag bra dagen efter. Ingenting har ändrats, utan hon är med sin snubbe och jag är inte med den kvinnan jag åtrår. Men vafan, det går över eller hur?
|
|
|
åh usch vilken dryg situation, och usch vad bruden beter sig illa, guldstjärna till dig som inte hakade på när hon ville kyssas och ha sig.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
|
|
|
Strongt gjort av dig igår!
Självklart går det över, men det gör det inte mindre jävligt när man är i situationen. För ett år sen dejtade jag en kille som inte alls var över sitt ex, vilket jag nog egentligen visste, men försökte blunda för. Det var känslomässig kamikaze att ge sig in i den relationen, jag blev rådumpad, och var helt förkrossad. Där och då, önskade jag att jag varit förnuftig och inte gett mig in i det alls, men idag hoppas jag att jag är lite klokare, och verkligen har lärt mig av det.
Ge dig aldrig in i en relation där den tidigare inte är riktigt avslutad, om det sen är känslomässigt, eller på riktigt, spelar ingen roll. Det blir aldrig bra i slutändan.
Låter som om tjejen borde göra slut med sin kille, och inte träffa någon förrän hon vet vad, och för vem hon känner något.
Dessutom vet jag alltför väl hur man kan sakna närheten när man har ett distansförhållande, och hur lätt det är att söka den hos någon annan som finns tillgänglig där man själv befinner sig, utan att egentligen känna mindre för sin pojkvän.
|
|
|
vilken äcklig brud
/ Deedz. www.jewoit.se www.youtube.com/user/JewoitEntertainment http://jewoit.tumblr.com/ & http://www.facebook.com/jewoit
|
Moderator
2012-08-05 00:36
|
Fyfan för sånt beteende. Frågan är ju om du ens vill ha henne nu?
Annars så får du ju bara berätta för henne att du kan stimulera henne bättre än hennes nuvarande, på alla sätt. Bara för henne att dumpa killen, och få lite äkta vara istället.
time isn't wasted when you're getting wasted .
|
|
|
Säker på att du inte är bög?
|
Redaktionen
2012-08-05 14:25
|
Von-Simon skrev: Säker på att du inte är bög? för det är bara bögar som har självrespekt och självdisciplin? alla andra skulle drägglat, ylat och kanske fått gnugga penis lite... häftiigt.. så jävla rolig är du
kimmo kanon
|
|
|
Du visste att hon hade pojkvän och fortsatte ändå att pusha mot en "närmare" relation, trots att hon upprepade gånger varit, vad jag förstår, väldigt tveksam.
Ingen av er gjorde rätt. Men att bryta var nog det bästa.
|
|
|
hon e en typisk tjej som vill ha uppmärksamhet.pallar du ge henne all uppmärksamhet hon kräver KANSKE det kan gå. mend et bästa är att slänga henne långt bort i tankarna och aldrig tillåta dom att återvända!
"It is the prohibition that makes anything precious"
-Mark Twain
|
|
|
Du kan ju alltid hoppas att pojkvännen får reda på att hon delat säng med dig, jag hade iaf dumpat min flickvän relativt snabbt för något sånt.
säg vem du är och var du bor så möts vi upp en mot en så ska vi stå om du står för allt du säger i verkligheten... eller håll käften och gå och spela din fuckin xbox loser
|
|
|
Fyfan. Jag känner med dig. Jag vill inte berätta för mycket men jag tror jag förstår hur du känner just nu. Det tog mig, patetiskt eller inte, 10 år att komma över "mitt livs stora kärlek". Det har varit T U N G T och krävt mååånga tårar (I skolan trode folk att jag fått stryk när jag visade mina svullna ögon) Jag försökte också fokusera på det negativa men det är jävligt svårt när det inte finns något. Det som tillslut hamnde på minuslistan var att jag gillade honom mer än vad han gillade mig och att han var 1 cm kortare än mig.. Det som har hjälpt av alla tusen metoder jag prövat är att hitta någon annan. Tappa inte hoppet på att du kan hitta någon annan, som faktiskt är bättre för dig. Jag kan inte lova att det någonsin kommer bi perfekt men man kan komma rätt nära.
|
|
|
Jag känner igen mig jättemycket i tjejens beteende. Jag har inte varit i en relation då jag har hållt på med flera killar samtidigt, men ja, jag har hållt på med flera killar samtidigt.
Jag fungerar så att jag inte vill ha en relation då jag vill vara fri att kunna göra vad jag vill, när jag vill - men det är klart att man får känslor för vissa ändå, och jag tycker inte att det är något fel med det, det är så det blir. Dock är jag ALLTID väldigt rak mot folk. Jag har aldrig låtsas som att jag vill något jag inte vill.
Eftersom jag är mer åt hennes håll till sättet jag är så vill jag typ försvara henne, för jag tror jag kanske förstår lite hur hon tänker. Folk kastar ur sig att hon är ett svin och fucked up och bara vill ha uppmärksamhet, men det funkar inte alltid så. Det är inte alltid så enkelt. Hon har en pojkvän som hon antagligen byggt upp en ganska stark kärleksrelation med, liksom. Det ÄR svårt att bara kasta bort sådant även om man träffar någon annan man kanske egentligen känner starkare (eller mer passionerat) för. Jag minns inte om du skrev hur länge de varit ihop, men om det är ett par år så kan det ta fett med tid innan man klarar av/vill bryta. Han är antagligen en stor trygghet för henne, men kanske inte lika rolig som du. Det jag menar är: du är ny och därför mer spännande.
Jag tycker däremot inte att det är okej någonstans att hon beter sig sådär mot sin kille. Om du verkligen vill ha henne (om det inte är försent, så att säga) så tycker jag att du ska ställa ett ultimatum. "Det är mig eller honom", liksom. Och om du skulle göra så och det går vägen, så skulle jag dock avråda dig från att inleda en relation med henne direkt. De flesta behöver vara singlar iaf någon månad eller tre för att kunna slappna av i en ny relation och vara tillfreds i den positionen. Och är hon som jag behöver hon D E F I N I T I V T lite space innan hon ändrar dig till pojkvän på fejan liksom.
|
|
|
Ps. Är bakfull och trött som ett as, så jag bara skrev på. Om någon mening ser fucked up ut så vet du varför.
|
|
|
Ps 2. Jag menar inte att jag är 100% övertygad om att hon är som mig, men försökte bara ge dig en annan vinkel. Antar att du förstår.
|
Toastare
2012-08-25 15:08
|
Har ingen postat en bilde än med "Welcome to the friendzone"?
1. Du börjar tidigt med att skriva att hon har pojkvän på distans. Ridå.
Jag skyller allt på Emma!
|
|
|
irrator skrev: har någon liknande erfarenheter? Jag har varit den andra parten i en näst intill identisk situation. I mitt fall så bröt vi upp, för att sedan försonas, för att sedan bryta upp igen, för att sedan försöka vara enbart vänner. Jag ångrar fortfarande djupt att jag aldrig vågade bryta mig loss från mitt dåvarande förhållande för att ta del av något som kanske skulle få mig att känna starkare än jag någonsin kommer göra igen. I efterhand har det till och med känts jobbigt att tänka att jag kanske inte ens är kär i hen längre, som om jag missat mitt livs chans.
|
|
|
Jag stör mig på att människor säger "han/ hon är inte värd dina tårar". Man sörjer inte relationer för att tårarna är något som man skulle ge till personen, man sörjer eftersom det är något man ger till sig själv.
Alldeles för många människor verkar ha liten förståelse över hur viktigt det är att leva ut sorgen. Oavsett om det var en lång relation, eller en kort romans som kanske betydde jättemycket för en. Sorg som aldrig blir till tårar fryser fast och kan skapa problem hela livet ut om man aldrig bearbetar det.
|
|
|
Let the music play, I just wanna dance the night away. In i dimman min vän, forgive and let go. Det finns fler fina fiskar, det gäller bara ha tålamod så med tiden glömmer du den där stora som smet och får en ny mycket finare.
Äger dig som staten
|