I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2012-08-09 18:07

Roadtrip

Jag och en kompis tänkte dra ut på en roadtrip inom Sverige över en helg eller så.

Har ni något tips på vart man kan dra? Gärna inte allt för långt från Stockholm. Antingen bara nå vackert ställe på landet där man kan campa och softa, eller om det finns något annorlunda, spännande att hitta på.

JMD, Jag Måste Dansa!

2012-08-09 20:18
Ni kan åka till Uppsala det är en go stad! Synd bara att jag åker där ifrån på söndag! Annars kan ni åka ner till örebro och äta en glass för där bor jag!
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2012-08-10 01:21

2012-08-10 11:07
Dra upp till Dalarna! Ta en sväng via Djura och sedan vidare till Rättvik. Helvete vad det är fint där uppe :). Passa på och åk rodel i Rättvik också och ta en promenad ut på långbryggan.
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2012-08-10 15:29
Norra roslagen är väldigt fint. Åk mot Norrtälje och vidare norrut längst kusten.
Älskar denna del av östkusten.
Annars är dalarna och Siljan sjukt vackert. Åk genom tällberg, utsikten är något extra!
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2012-08-10 15:34
gamla vägen mot norrtälje är inte heller illa pinkad (från sthlm dårå). finns massa bodgårdar och skön natur där med. sen är vägarna där helt otroliga att åka på om man till vardags kör i stadsmiljö
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2012-08-10 16:44
Dalarna är sannerligen ett utmärkt resmål för Stockholmare.
Förutom det Brazen nämnt redan slår jag ett slag för ett besök vid Styggforsen i Rättvik när man ändå befinner sig i området.

Sedan vill jag tipsa om lite finkultur i Dalarna.
Nämligen Zorn museet i Mora och Carl Larsson gården, både är väl värda ett besök.

http://www.zorn.se
http://www.clg.se/start.aspx

Ifall man väljer att besöka dessa vore det lämpligt att först besöka Strindberg museet för en bättre helhetsupplevelse. De levde ju och verkade samtidigt samt Carl Larsson o Strindberg var både polare och hade allvarliga beef.

2012-08-16 11:29
Åk ner till Varberg! =) här är det fint, men gör det en helg när det är bra väder
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.

2012-08-16 18:26
Trosa är grymt på sommaren
Dra åt helvete