I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hyra rum i Göteborg, ganska akut

Övrigt - Blandat

2012-08-11 09:51

Hyra rum i Göteborg, ganska akut

Jo, såhär är det. Just nu hyr jag ett rum hos en människa som har börjat dricka alldeles för mycket alkohol pga. depression. Ni kan nog gissa att denne person inte blir så mycket gladare. Det är sån sjuk misär i hela hemmet för personen bryr sig inte om någonting alls längre.
Detta resulterar i att även jag blir sjukt deprimerad och mår jävligt dåligt.

Nu vill jag flytta. Och jag vill flytta fort!

Jag har sökt som en dåre på hela blocket.se, boplats.se och några sidor som google har letat upp åt mig, även kollat runt med mina vänner, men det går inge vidare.

Kära whoavänner, hjälp mig hitta ett rum! Har du ett rum att hyra ut? känner du någon som kanske har ett rum att hyra ut?
Jag har mina egna möbler (säng, bokhylla, staffli, ett tråkigt ikea-bord), köksredskap osv.

Jag, NääNuJävlar, är en 22, snart 23 år gammal dam som studerar konst med inriktning måleri på Domen konstskola som ligger i slottsskogen. Jag planerar att jobba extra under tiden jag pluggar.
Jag är en allmänt lugn och enkel människa och jag är grymt bra på att betala hyran i tid! Jag tänker inte skriva hela min livshistoria här, om ni vill veta något mer så är det bara att fråga. Jag är alltid ärlig och snäll.

Hjälp en syster i nöd! Fred och kärlek.

Redaktionen

2012-08-11 13:07
jag delar denna sida på fejjan iaf!
namaste

2012-08-11 13:32
Åh så fint! Tack!

2012-08-11 14:26
Blocket.se är nog ett bättre alternativ.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Redaktionen

2012-08-11 14:40
douchebag whoasvar.

Jag har sökt som en dåre på hela blocket.se, boplats.se och några sidor som google har letat upp åt mig, även kollat runt med mina vänner, men det går inge vidare.
namaste

2012-08-11 15:30
oj. Så går det när man inte läser hela inlägget. Förlåt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-08-11 15:50
När jag inte hade råd med min lägenhet för nått år sedan så gick jag och ringde på en granne som jag visste nyligen separerat med sin sambo och frågade om han funderade på att hyra ut ett rum, vilket ledde till att jag flyttade in där och hyrde ut min lägenhet. Man får vara lite påhittig om inget annat fungerar :)

2012-08-13 16:44
hahaha personen du bor hos låter som en jag känner, bor ni i biskop? å e de en snubbe du bor hos? haha
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.
Poet

2012-08-13 17:38
Bor inte i Götet och vet inte så mycket om bostadsmarknaden där, men jag önskar dig lycka till.
At the gates of Eternity...

2012-08-13 18:19
TeKoNe, Haha personen hon känner låter som väldigt många i gbg =)

Groupie

2012-08-14 11:20
studentlya.se funkar.

Annars så testa annonstorget vid Marklandsgatan.

Sen är ett tips att kolla med studentkkårerna. Vid masthugget, ke(ä)llmansgatan (studentbostäder) så hyr folk ut till varandra stup i kvarten.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2012-08-15 18:21
Slutet gott, allting gott! :) För tillfället iaf.
Tacka för tipsen göbbar!
Poet

2012-08-15 20:23
Yeah? Löste det sig? :)

2012-08-15 21:16
Typ. Tantkärringen ramlade och bröt höften, och kom till insikt, och ser nu en ljus framtid framför sig. Nu är hon glad igen och har bett om förlåtelse och att hon aldrig mer vill göra detta mot sig själv eller mot någon annan, och absolut inte kattungen vi ska få hit om några månader.
Om allt blir som när jag flyttade in, så behöver jag förhoppningsvis aldrig flytta här ifrån heller, för jag stortrivs när hon är sig själv.
Vilken love story, det här kan jag ju nästan sälja till Hollywood.

Ååh, kärringjävel.
Redaktionen

2012-08-15 21:21
låter ju.... bra
namaste
Poet

2012-08-15 21:25
låter ju.... bra

HAHAHAHHAHAA! Typ min reaktion också haha

2012-08-15 23:03
Haha men det är faktiskt bättre än vad ni tycker det låter!
Poet

2012-08-15 23:10
Jag tycker det är ballt :) Och kul att kärringen came to her senses. Vet själv hur det är att bo med folk man ogillar. Ens hem ska vara en fristad där man ska kunna koppla av från allt bullshit.

Bra att det löste sig :)