I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bitches will bitch!

Övrigt - Blandat

2012-09-08 00:20

Bitches will bitch!

Jag har jobbat med alla sorters människor. Många har varit helt underbara och fantastiska individer. Men en del har verkligen inte varit det. Många som jag har haft problem med har varit tjejer.

Jag vet inte riktigt vad det beror på. Som vuxen, vilket jag gärna vill tro att jag är vid 28 år, har det varit svårt att vara mogen i vissa situationer, ta ansvar för mina handlingar och sen få skit tillbaka. Jag kommer på mig själv med att önska att det kunde vara som på högstadiet. Där du kunde säga "Kom ut så gör vi upp om du vågar, din fitta!" och sen spöa skiten ur personen i fråga.

Det blev alltid bättre efter...nästan. Även om jag hatade att se deras lismande ansikten efter. Höra de skratta onödigt mycket och högt åt nåt dåligt skämt jag just kläckte. Eller svansa efter och härma mig. Jag undrade alltid varför?. Varför kunde du inte bara vara respektfull från början, som jag var mot dig? Varför krävdes det att jag skulle flippa och slå dig? Det kändes så falskt att umgås med dessa personer efter att ha misshandlat de.

Min pappa sa till mig att vissa människor förstår bara stryk men jag hatade det.

Nu är jag som sagt någorlunda vuxen och är ute i arbetslivet. Det dyker ständigt upp omständigheter där jag inser att den här personen fick fan ingen uppfostran hemma. Men det är så komplicerat och jag vet fan inte hur jag ska bemöta det.

Jag har en tjej på mitt jobb som är FETT jävla jobbig. Hon inser att jag är bättre än henne och hatar det. Folk gillar mig på jobbet. Jag hjälper allt och alla och jobbar bra. Hon försöker göra allt för att sabotera. Hennes första steg var att försöka bli vän med alla på jobbet genom att smöra som fan och sen snacka skit om mig. Det fungerade inte. Folk såg igenom det direkt. Hennes andra taktik var att sälla sig till chefen och bitr. chefen. Så fort schemat eller något skulle göras och cheferna sitter med det så skulle hon vara där och hänga, titta, och ge sin synpunkt på saker. Sen började hon bossa mig framför cheferna. Det var skitsaker som jag ändå var på väg att göra. Jag lät det passera. Log, och arbetade vidare. Sen började hon försäljningstävla med mig. Men hon gjorde det så fult. Tog över mina bord när gästerna skulle och tog betalt för det och tog åt sig äran. Sen kom kommentarerna. Bitchiga, dryga, elaka kommentarer sagt med ett leende, som ett skämt, fast ändå inte.

Exempelvis när hon skulle röka så bad hon mig kolla hennes bord i restaurangen. Det vara bara vi som jobbade då och hon fick egentligen inte röka men var så röksugen. Jag var snäll och lät henne göra det. När hon skulle ge mig hennes kassakort så väntade jag medan hon skulle knäppa fast den på mina byxor. Hon fnissar och säger "Haha, du bara står där" , jag skrattar tillbaka och svara "Haha, ja eller hur, du ska ju fästa den". Hon fortsätter skratta och knäpper klart kortet. Börjar gå iväg och säger precis när hon rundar ett hörn och försvinner iväg "Nej, det såg så roligt ut, du bara stod där, som en hund som väntade på sitt koppel"

Jag var inte beredd på den kommentaren. Jag log fortfarande när hon sa det och försvann runt hörnet. Där stod jag, som ett jävla fån. Jag ville springa efter henne och dunka hennes tjackiga fula märsta nylle i marken men kunde inte.

Hennes nya taktik är att gå ut med fel mat till mina gäster så att jag får problem med mina gäster, köket och chefen. Allt stoppas upp. Maten måste göras om i köket vilket stoppar all annan mat. Min chef måste korrigera och ge rabatt. Gästen blir missnöjd och jag får ta den smällen. Självklart är det ingen som har gått ut med den maten, ingen tar på sig det. Köket säger att det var hon. Hon erkänner inte men jag har kommit på henne 5 gånger och lyckats stoppa maten innan efter det.

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag är fan inte bra på sånt. Det krävs så mycket energi att hata någon och systematisk manipulera och försöka förstöra någons liv. Jag tappar fan intresset direkt. Du är en bitch, vem jag måste jobba med dig.

Jag funderar på att supa ner henne nån kväll och sen typ spöa skiten ur henne eller nåt, jag vet inte, som sagt jag är jävligt dålig på sånt här. Ge mig tips jao.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hangaround

2012-09-08 01:34
Hennes beteende lär inte gå obemärkt förbi era chefer och kollegor, så ta det på ett professionellt sätt..inte direkt gå till chefen och gnäll men hantera det på det "korrekta"sättet,
för som sagt, om hon håller på som du säger så vet andra om det också, allt som kan behövas är just att nån höjer rösten för att cheferna ska agera.
Det gäller bara att inte framställa det som personligt när du tar upp det, det ska vara jobbets bästa du har i åtanke, chefer älskar sån skit.

Att knocka folk funkade på högstadiet för att konsekvensen var praktiskt taget obefintligt, ovärt att torska på misshandel för att nån är dryg på jobbet liksom.
Groupie

2012-09-08 01:48
Försök se det åt andra hållet, varje sak hon gör är en komplimang och bevis på hur underkastad hon känner sig dig. I övrigt så fick du bästa tipset av Tech.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Producent

2012-09-08 04:12
vad ska vi diskutera? fan skaffa en blogg.
Rappare

2012-09-08 09:00
ge henne.. hon förtjänar att bli våldtagen om allt du skrivit stämmer.. no joke..
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed
i wanna live but its hard 2 breathe

2012-09-08 09:17
Förtjänar hon verkligen att bli våldtagen Heavy Indo, eller är det så att du är helt jävla dum i huvudet.

Håller med om Techs tips. Det snällare alternativet är att du försöker snacka ut med henne, typ "tror du det finns något vi kan göra så att det blir lättare att jobbare tillsammans". Fast är hon så tokig som hon verkar lär det väl inte funka.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Redaktionen

2012-09-08 10:00
är inte expert på att hantera idioter men det schyssta är väl att ta det rakt o ärligt med henne, men om hon är så fucked up som du säger så kanske hon bara använder det på något sätt. då är det bäst att gå till chefen direkt.

alternativt att du fokuserar på att få medhåll från dina kollegor o på så sätt pressar henne att styra upp sig

lider med dig niobe! folk är skumma
namaste

2012-09-08 13:00
Hennes nya taktik är att gå ut med fel mat till mina gäster så att jag får problem med mina gäster, köket och chefen. Allt stoppas upp. Maten måste göras om i köket vilket stoppar all annan mat. Min chef måste korrigera och ge rabatt. Gästen blir missnöjd och jag får ta den smällen.

och då säger du bara varför det blev fel. och nästa gång. och nästa gång.
chefen är redan inblandad och han/hon vill veta vad som händer. och cgefen kommer göra ågot åt saken.
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain
Groupie

2012-09-08 14:42

och då säger du bara varför det blev fel. och nästa gång. och nästa gång.
chefen är redan inblandad och han/hon vill veta vad som händer. och cgefen kommer göra ågot åt saken.

Nuff said
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2012-09-08 14:46
Finns många sjuka människor i våran vardag. Det är därför rekommenderat att man har så lite kontakt med omvärlden som möjligt.
jag älskar dig!

2012-09-08 19:24
Fråga henne rakt på sak: vad har du för problem med mig? Och hur tänker du komma över det?
(Där kan du lägga till: utan att jag spöar skiten ur dig)

Sådana efterblivna människor brukar svara att det inte finns något problem.
De är helt enkelt för fega de små kräken.
Bästa sättet att svara då, har för mig alltid varit: bra, då fortsätter jag sköta mitt, och du börjar sköta ditt.
(Här går det också att lägga till: annars spöar jag skiten ur dig)

Vissa människor går det faktiskt inte att prata med, du kan av misstag slå upp en svängdörr i nyllet på henne, en olycka händer ju så lätt.

2012-09-08 21:35
att uppmana lite halvt till brott är inte tändande någonstans.

om man sen läser texten så...

Min pappa sa till mig att vissa människor förstår bara stryk men jag hatade det.

-Mark Twain

2012-09-09 11:31
Blweria

Var din kommentar till mig?

2012-09-09 13:12
ta åt dig om du känner för´t...

-Mark Twain

2012-09-09 13:37
I mina ögon är det du som är bitchen. Antagligen i dina kollegors ögon också.

2012-09-09 14:18
mitt förslag är att prata om det som de vuxna människor ni faktiskt är, funkar inte det får ni ha möte med chefen helt enkelt.

vad är det för primitivt snack om att ge stryk?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-09-09 14:30
Vad tror du kommer hända om du konfronterar henne? Kommer hon bara säga "nej det är inte sant" och vägra erkänna något eller kan du få något ur henne ?
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2012-09-09 14:46
Min chef måste korrigera och ge rabatt.

har det inte gått lite väl långt för att diskutera bara bitchen och TS?

chefen måste ju av någon anledning märka att han själv måste ge rabatt för någonting.
på riktigt....kan det inte vara läge DÅ att säga hur fan saker ligger till?
kan förstå att man inte vill skvallra/gola eller vad fan man vill kalla det men man höjer sin röst!
annars kommer det bara stampas på dig och tillslut flippar du och delar ut ett par slag och så står du utan jobb...

hur har man stått upp för sig själv då?

-Mark Twain

2012-09-10 00:15
Lollarn: Det är ju det som är så irriterande. Hon nekar och säger att det måste ha blivit något missförstånd. Hon ber om ursäkt och säger att hon missade det, eller läste fel. Det är svårt att konfrontera någon som inte erkänner någonting.

Conspicuous: Jag har jobbat med en tjej som satte krokben för mig. Jag hade köttknivar i händerna och det hade kunnat sluta riktigt illa. Jag trodde först att jag hade råkat trampa på mitt skosnöre, sen ser jag henne hånle när hon inte tror att jag ser det och så slänger hon ur sig "oj förlåt, jag såg inte dig, gick det bra". Då förstod jag att det var hennes ben jag hade snubblat på. Hon hade alltså gjort det med flit. Jag fattar inte hur det kan gå så långt och vägrar ta det till den nivån. Så galen som hon är så skulle hon nog ta det ännu längre och den sortens galenskap har jag inte tid för. För vad? För att någon är lite bitchig på jobbet. PASS

Bwleria: När det kaosar så vill chefen inte veta vad jag tror var felet. Problemet ska bara lösas och sen inte hända igen. Iom att jag har stenkoll på mina bord så stoppar jag maten innan den går ut. Min chef har sett vid flera tillfällen nu att hon har varit på väg med fel mat och då ser han att jag har koll. Så hennes taktik har slagit tillbaka på henne för hon framstår bara som en retard som inte kan läsa bongar.

Konstigt: Did you just lose a poker game :P

Jag har försökt snacka ut med henne, det jag får ut är, "jo, du vet hur det är, det är mycket och stress, röksugen och jobbiga gäster, sånt kan hända hihi". Hon är sjukt jävla falsk.

Meeeeeeen. Nu behöver jag inte ge henne stryk. Hon ska visst få det av en annan tjej då hon har messat "När ska jag få komma och ta på din tvättbräda" till hennes kille. Ska köpa popcorn och bara njuta av dramat.

2012-09-10 00:17
Omoralisk: Din mamma är en bitch.

2012-09-10 02:00
niobe, så stressigt jobb? beundrasvärt att palla med det!
men...
hon kommer ju ryka. andas bara in och vänta. du vinner ju:)

-Mark Twain

2012-09-10 02:07
känner igen det här med falska kolleger. skönt att man ska byta jobb =)

2012-09-10 16:13
bitches will bitch
Toastare

2012-09-10 17:53
Jag vill få en update efter hon fått stryk. Är så jävla glad att jag jobbar på ett jobb där det är omöjligt att konkurrera. Hon verkar riktigt jobbig i alla fall. Blir som en klassisk film att när du sen får spel så är det ingen annan som märkt det hon gjort, alla ser bara att du är galen. Den ljusa sidan är att de personerna brukar vinna i filmerna i slutändan..
Jag skyller allt på Emma!

2012-09-10 17:56
Niobe nu blev jag helt plaskvåt av allt vatten du häller på min kvarn. :(
Toastare

2012-09-10 18:58
Omoralisk, glöm inte att torka dig bakom öronen bara.. jävligt vått där va?
Jag skyller allt på Emma!

2012-09-10 19:06
Klart det blir vått där med, hur tänker du egentligen?
Battlerappare

2012-09-10 19:12
Niobe for president

Hangaround

2012-09-11 01:34
eeh, med Niobe som president lär det bli krig, fatta hon på ett EUtoppmöte *spöa frankrikes president för han luktar ost*
kaos i tell you, kaos.

2012-09-11 05:42
eeh, med Niobe som president lär det bli krig, fatta hon på ett EUtoppmöte *spöa frankrikes president för han luktar ost*

Big deal, det är Frankrike! Vad ska de göra, förlora ett krig?
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.

2012-09-13 02:06
Jag vet hur du löser det här!

Då jag har varit bartender i 4år och servitör/hovmästare i snart 3år så vet jag PRECIS vad för typ av människa du har att göra med;) låter mycket som att hon framför allt är en fucking bitch och har problem med sig själv och den sociala biten.

jag vet att detta låter fett standard men allt hänger egentligen på att du måste säga ifrån Direkt när hon gör nått som du inte vill. sätt din gräns.
skapa din egna aktoritet som INGEN kan sätta sig på!
vet att det är extra svårt när ni båda är kvinnor (inget illa menat men så är det, punkt slut.) va inte blyg för att ryta till! denna bransch kräver det ibland!
plus att det kommer kännas bättre efter också!

Men ett enkelt tips om du vill sluta fred är att till exempel att göra en tjänst till henne utan att hon ber om det (kanske framma ett av hennes bords desserer samt duka dessert bestick och vattna) utan att sätta henne på plats, endast nämna till henne när hon är ensam diskret att du gjort detta!
på så sätt kommer hon till insikt att du vill henne inget illa utan är där förr att göra ditt jobb och ta hand om gästerna.
Du vet kärlek föder kärlek!!

Men du måste få henne att förstå att hon inte kan bossa med dig! jätte viktigt att du inte låter det gå obemärkt förbi!! även om det är små skit grejjer.

Ett annat tillvägagångs sätt är att du pratar ihop dig med hovmästaren inför kvällen och ser tillsammans till att lite lätt fucka upp hennes station under kvällen (endast en kväll) så hon sitter i skiten på nånting som hon ska klara av egentligen!
på så sätt kan det hända att hon kliver ner från sin häst och inser att hon inte är "DA BOMB".

Annars få du köra på gammalt hederligt hårt mot hårt och ta till alla knep..
bilbomb, långvarigt intag av laxeringsmedel, uttnytjande av allergier, personliga påhopp, fysiska metoder, ELLER MIN FAVORIT: se till att spotta henne på ryggen nån gång när du går bakom henne och sedan när kvällen är slut säga: du, jag såg en gäst spotta dig på ryggen ikväll och sedan kom han till mig och beklaga sig över din kassa service, ville inte säga nått tidigare men du kanske borde tvätta din stjorta!, bryt upp hennes skåp och släng allt ombyte osv, hångla meningslöst med hennes snubbe etc etc..

tycker du verkar vara en alert och soft katt så jag tror du grejjar det här, skriv gärna sen hur det gick!

Lycka till!

2012-09-13 09:36
Shit vad vi har det bra i Sverige alltså. Största problemet är; hon ba, o han ba, amen ba... Ev. problem med medmänniskor gör man upp på plats och direkt.

Jaha, vilken dum pappa. Skicka hit han så ska han få stryk. Verkar vara allt han lärt dig. Lärde han inte att ta tag i saker direkt, vänta inte till imorgon om du kan göra det idag osv. etc. m.m.