Dopeness P31 är clitta ett annart ord för att snigla(=tjej-olla) ?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Hahaha... Som oftast och vanlig ang. temat i tråden är det kvinnan som har koll. Snigla är det korrekta, clitta finns inte med tanke på vad som syftas. Så glöm det, han vet inte. Som en annan klok kvinna nämnde i tråden, omoget.
Producent
2012-11-21 18:06
Har aldrig hört ordet snigla förut men det är samma sak som att clitta.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Inte hört uttrycket clitta innan men från och med nu är både snigla och clitta de korrekta uttrycken för att 'tjejolla' saker.
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta? - Det släcks.
vafan det är mat.. var glad :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
din snubbe är fet otacksam, jag älskar all mat alla göra, mat är mat thats it inte svårare än så. ligger antagligen en bakomliggande orsak som han säkert inte kommer att berätta om.
Jag och mitt ex var exakt likadana skillnaden var att båda gjorde i princip samma saker som du beskriver. Det sluta alltid i bråk om "hur man egentligen ska göra saker". Tex hur man ska vika en plastpåse eller hur man fyller ett diskställ på bästa sätt.. Nu såhär i efterhand ångrar jag att man var så trångsint i vissa situationer. Jag vet dock ingen lösning på problemet men jag vet hur frustrerande det är att svälja sin stolthet och säga "nu gör vi som du säger". Jag tror att det berodde på att vi tog varandra väldigt för givet och att "maktspelet" bottnade i något annat. Har du funderat på varför han gör som han gör(om du tänker utanför ramen och inte bara på den direkta diskussionen)? Att göra slut är lite väl drastiskt, men om ni pratar om problemet och kanske kommer fram till kompromisser. Som tex att när du lagar mat så är det du som gör det och du gör det på ditt vis!
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
Han har tydliga problem med sitt självförtroende och använder sitt "duktiga jag" stil hemma för att kompesera det.
Det är inte dåligt nog för dig att dumpa honom men detta kan vara början på nåt jobbigare längre fram så ta det med honom snart.
Vissa problem kan låta små i början men kan senare eskalera till allvarliga som inte bara förstör ett förhållande med någons psyke helt å hållet.
Ps.
Sexstrejka
ich lebe fur hiphop
tror han gör det för att trycka ner dig, antingen är han lack för han misstänker otrohet från din sida eller så är du skitsnygg och han vill inte att nån annan ska ta dig ifrån honom! ;)
You are not your fucking Khakis!
Producent
2012-11-22 17:39
Äh, han är van att få saker gjorda på ett speciellt sätt och blir besviken när det inte blir som han har tänkt sig. Han tror att han ska få små köttbullar med lite ströbröd och så blir han besviken när det inte blir som han har tänkt sig, lite omoget. Det är bara att säga nu ska jag laga köttbullar och jag gör det på mitt sätt, om du inte vill ha dem som jag gör dem behöver du inte äta dem eller så gör du egna men säger du någonting om mina köttbullar så kommer jag skalla dig.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
jag har löst matlagningspåpekandena genom att säga att det känns som att han behandlar mig som ett barn när han säger hur jag borde göra, samt förbjudit honom att komma ut i köket när jag lagar mat eller bakar. men sen ligger mycket av vårt problem i att jag är väldigt känslig för tips och sånt. har fått veta att allt jag gör är fel så länge att jag tar tips och sånt lite väl mycket som att han försöker bestämma över mig. vad du behöver göra är att prata med honom och försöka förklara hur djupt sårad du blir av det och hur liten han får dig att känna dig, att han förstör matlagningsnöjet totalt för dig och att han måste släppa sin kontroll när du är i köket och fixar mat. kommunikation är nyckeln till ett fungerande förhållande. så prata med honom. bråkar han eller fortsätter köra över dig så tycker jag att du bör gå vidare och hitta någon bättre som respekterar din förmåga att göra saker på egen hand.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare
2012-11-22 22:59
eru singel nu???
life s a bitch men om hon va fin skulle inte du knulla henne då ?
Dopeness skrev: Clitta hans mat och kolla om han är lika kaxig sen.Heter det inte snigla?
OnT: Jag tror det är ett troll som lever på alla whiteknights reaktioner. Visst detta är ett forum men när denna tråd ligger i top bland heta ämnen, wtf?
Detta är whoa ffs! Bitches ain't shit osv. osv.
If you go platinum it's got nothing to do with luck, it just means a million people are stupid as fuck.
han låter exakt som ett ex till mig. no homo.
Baah.. Samma sak hände mig. Han bad mig laga mat, vilket jag gjorde, det smakade skit, nu lagar jag aldrig mat igen. Eller jo, till mig själv men då blir det alltid bra eftersom att mat enbart är näring för mig. Varken njutning, intressant eller kul. KAN vara därför det smakade skit från början.. Nu håller jag mig till det jag kan och är grym på; tvättning, diskeri och städning. Han lagar maten och visst, det blir inte bra varje gång men det går att äta och jag håller käften och äter, det är tanken som räknas. Och det här med att klaga på mat.. Vad fan, så länge man inte svälter bör man väl vara nöjd..?
Gjorde du efter recept eller spontant? Skriv ner vad du använde dig av och hur, lätt att missa något viktigt. Minns själv när jag missa lägga folie över kyckling i ugn. Alla gör väl missar någongång i köket?
Känner igen mig. Både i dig och i din pojkvän. Jag tror att det är något man får jobba på under hela livet. I början av mitt och killens förhållande så vägrade jag t.ex. använda något som han hade diskat. Egentligen inget fel på hans diskande inser jag nu, men då led jag av starka fobier just när det kom till diskning och diskade t.ex. en tallrik på 2 minuter för att få den blänkande ren utan minsta diskbubbla och smutsfläck på. Denna rädsla har jag dock övervunnit med tiden och påpekar bara något när det är uppenbart att tallriken behöver diskas på nytt. Det andra, med maten är att jag hatar stark mat medan han älskar stark mat. Jag t.ex. har alltid haft en förkärlek till skolmat, medan han nästan aldrig följer ett recept och spär på och dränker maten med krydda så den blir smaklös (enligt mig då). Ok allt är inte oätligt, men mycket. Vår lösning på det har blivit att vi gör två stycken kastruller etc. när vi lagar storkok (exempelvis chili och köttfärssås) för att båda ska få som önskat. Han får ösa på med krydda i sin kastrull och mindre i min. Med utgångspunkt från samma grundrecept. Enda nackdelen är väl att det blir lite extra disk men det är det värt då vi ej hittat något annat sätt att kompromissa på.
Har inte läst igenom alla inlägg, men gör likadant tillbaka när han gör något, och överdriv. Tycker han inte det är kul så kan han ju ta sig en funderare, eller dra. Klarar inte han med att du gör likadant tillbaka så kan han inte förvänta sig att du ska göra det, trots att du säger ifrån.
Producent
2013-01-07 00:08
Haha, "snigla", så jävla bra ord, ^^
Tycker det låter som han har mycket kontrollbehov, men är det något du är villig att leva med eller ta tag i så är det väl inga större problem. Vissa människor är sådana, det är knappast knutet till ett kön kan jag säga. Jag tycker det konstigaste är att man läser så många sådana här trådar på nätet. Har mänskligheten helt slutat kommunicera med varandra?
Every man is a born loser. Not every man is a born winner.
Word Billy. Kommunikation är A och O i alla relationer. Det är när den inte används som skiten uppstår, eller när folk vägrar lyssna. Men om han vägrar lyssna så är det ju bara skippa honom, du har ju trots allt 3,5 miljarder andra snubbar att välja på... Eller ha chansen på rättare sagt.
Jag har ätit pannkaka!
Clitta hans mat och kolla om han är lika kaxig sen. Ah... Vilken krydda! Funkar så länge hon är ung. Senare o äldre förändras PH värdet och inte gott längre.
bra att TS svarar haha
Tears of Liquor EP https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep
hillbilly skrev: Tycker det låter som han har mycket kontrollbehov, men är det något du är villig att leva med eller ta tag i så är det väl inga större problem. Vissa människor är sådana, det är knappast knutet till ett kön kan jag säga. Jag tycker det konstigaste är att man läser så många sådana här trådar på nätet. Har mänskligheten helt slutat kommunicera med varandra?+1
Okej, nu orkar jag inte läsa igenom hela den här tråden pga SofiaBayo som tycker att en kille som klagar på att det är ostädat är "för skrattretande för att vara sann". Källa: Hollywoodfruar, eller vadå? Se dig lite om i världen.On topic då: jag bara vill inflika att vaaarför klampa runt i en relation där någon står som ett psycho och flåsar en i nacken och pekar och petar och säger åt en hur man ska steka en jävla köttbulle? Om han är bra i sängen och "gullig" så ha honom som KK, för leva ihop med människan verkar ju inte fungera för dig. Inte för honom heller, uppenbarligen, då allt du gör sticker i hans ögon. Så nu står ni där. Han dissar allt du gör och du försöker förgäves leva upp till hans förväntningar. Gotta love förhållanden.
kown F23 Om du tycker att jag borde se Hollywoodfruar för att få lite mer "världs-koll" så är det nog mer synd om dig än om mig.
Om du tycker att jag borde se Hollywoodfruar för att få lite mer "världs-koll" så är det nog mer synd om dig än om mig. Menade väl att du kanske har gett intryck av att vara typen som kollar på liknande och skev verklighetsuppfattning.. .....jag bara vill inflika att vaaarför klampa runt i en relation ..... Eller hur. Man lever bara en gång. Gå vidare.
Forward Nope. Mina källor är verkligheten. Det finns en anledning till att tjejer oftare bränner ut sig; eftersom dom blir inlärda att ha kontroll i sin könsroll redan som små. När detta beteendet finns hos en kille så tycker jag det är komiskt, eftersom det oftare brukar vara tjejer som kontrollerar och vill att killen ska städa och göra en massa saker på "hennes sätt". Snarare är det väl tragiskt/komiskt att killar även börjar få detta beteendet. Det är ett beteende som inte gynnar någon oavsett kön, varken en själv eller relationerna man är i.
För övrigt så börjar jag undra hur många relationer som har spruckit på grund av att folk frågar om råd på internet. De flesta svaren i alla trådar är att man ska dumpa personen, utan att man egentligen fått höra den andra sidan av historian. De flesta tycker inte ens att man borde kommunicera med varandra utan att den andra "bara borde fatta". Det är nästan skrämmande hur folk resonerar kring relationer på internet.
När detta beteendet finns hos en kille så tycker jag det är komiskt, eftersom det oftare brukar vara tjejer som kontrollerar och vill att killen ska städa och göra en massa saker på "hennes sätt". Vad är d för stereotypt, kliché o fördomsfullt...
Who say big man no cry
För övrigt så börjar jag undra hur många relationer som har spruckit på grund av att folk frågar om råd på internet. De flesta svaren i alla trådar är att man ska dumpa personen, utan att man egentligen fått höra den andra sidan av historian. ...fast om personen som får det rådet tänker "ålrajt" och marscherar iväg och dumpar sin partner så är det nog lika bra, värderar man sin partner så lågt att man dumpar för att någon på internet tyckte det var en bra ide så var nog den relationen rätt körd från början.
forward Men lägg av. Jag har inte sagt att det är så för alla. Det finns forskning på att kvinnor har större problem med kontrollbehov än män. Kvinnor bränner oftare ut sig på grund av deras strävan efter att vara perfekta och kontrollerade. Jag påstår inte att det inte händer män, jag påstår bara att tjejer har större problem med det. Det räcker att man går in på en skola och tittar. Man kan se vem som kommer ha problem i framtiden och det är dom som hela tiden bossar med andra barn och blir fröknarnas andra hand, vilket ofta är tjejerna. Min erfarenhet säger även att det är dessa barn som har störst press på sig att vara "duktiga flickor" hemifrån. Det är även ofta dessa tjejer som får problem med ätstörningar. Det är klart killar gråter. Dom är lika känsliga som tjejer är, dom är bara bättre på att dölja det eftersom dom tror att det inte är accepterat. När det gäller kontrollbehov så kan dom ha lika stora problem som tjejer, men ofta lägger vuxna människor en annan sorts press på killar, än vad dom gör på tjejer. Killar kämpar oftare med andra saker och kontrollerar sig själv på ett annat sätt, som också har att göra med könsroller.
diagnos duktig-tjejer är väl snarare tysta och alltidalltidalltid till lags än bossiga små skvallerbyttor.
Misery_chick skrev: För övrigt så börjar jag undra hur många relationer som har spruckit på grund av att folk frågar om råd på internet. De flesta svaren i alla trådar är att man ska dumpa personen, utan att man egentligen fått höra den andra sidan av historian. ...fast om personen som får det rådet tänker "ålrajt" och marscherar iväg och dumpar sin partner så är det nog lika bra, värderar man sin partner så lågt att man dumpar för att någon på internet tyckte det var en bra ide så var nog den relationen rätt körd från början.Både och. Man ska inte underskatta behovet av bekräftelse och att göra som alla andra säger. Folk överlag skulle må bättre av att lyssna lite mer på sitt eget hjärta, än på andras åsikter. I grund och botten så flyr man ju ifrån sig själv när man inte ens försöker ta samtalet och bara dumpar personen.
Men å andra sidan har du rätt. Om en person dumpat mig på grund av orsaker som vi inte ens satt oss ner och diskuterat ordentligt och på grund av ideer som den fått av okända människor på internet, så hade jag nog själv inte känt att det var en särskilt värd relation att satsa på.
.. Utvecklingen har alltså inte nåt långt alls mellan kvinnor och män.. Står fortfarande o stampar på samma ställe.
Misery_chick skrev: diagnos duktig-tjejer är väl snarare tysta och alltidalltidalltid till lags än bossiga små skvallerbyttor.Nope. Snarare tvärtom. En kontrollerande person som vill att saker ska vara perfekta hela tiden, har åsikter om allt.
Forward skrev: .. Utvecklingen har alltså inte nåt långt alls mellan kvinnor och män.. Står fortfarande o stampar på samma ställe. Personligen så tycker jag det finns mycket kvar för människor att se i sig själv. Jag har jättemånga mönster som jag fått sen uppfostran om hur jag borde vara. Jag tror inte jag är ensam om det i heller.
Man ska inte underskatta behovet av bekräftelse Som bebis, barn är det behovet livsavgörande. Kan lätt bli skevt om höga bekräftelsebehov kvarstår i vuxen ålder och speciellt med egna barn.Starka bekräftelsebehov i vuxen ålder blir oftast galet. Förbannat jobbig typ blir det oftast.
SofiaBayo vad baserar du det där på? jag tror inte det stämmer.
Jag har jättemånga mönster som jag fått sen uppfostran om hur jag borde vara. Jag tror inte jag är ensam om det i heller. Det har alla! Som nyfödd är vi som en oskriven bok och hoppas man har tur och får "bra" föräldrar. Och som vuxen är det dags att släppa taget och gå vidare eller vänta inte med att lägga sig på soffan hos terapeuten
Misery_chick skrev: SofiaBayo vad baserar du det där på? jag tror inte det stämmer.Jag har själv dom tendenserna, har kompisar med dom tendenserna, har en hel generation av kvinnor i min släkt med dom tendenserna vilket också lett till att jag har läst en hel del böcker om det.
Men sen finns det säkert variationer i hur det yttrar sig. De flickor som inte gör så mycket väsen av sig och ofta lyder kan vara extremt nedtryckta och arga, samtidigt som andra kan vara väldigt trygga och litar på att andra klarar saker själv. Sedan kan högljudda tjejer som alltid har åsikter och ska bossa vara extremt rädda för att tappa kontrollen, medans andra gör det för att dom har en bra självkänsla.
Vad baserar du själv din åsikt på?
Forward skrev: Jag har jättemånga mönster som jag fått sen uppfostran om hur jag borde vara. Jag tror inte jag är ensam om det i heller. Det har alla! Som nyfödd är vi som en oskriven bok och hoppas man har tur och får "bra" föräldrar. Och som vuxen är det dags att släppa taget och gå vidare eller vänta inte med att lägga sig på soffan hos terapeutenJa, jag tror att alla människor hade mått bra av självrannsakan och terapi. Inte bara dom som mår sämst.
jag tror att alla människor hade mått bra av självrannsakan och terapi. Inte bara dom som mår sämst. Eller hur. Kan ev. vara svårt hitta "bra" terapeuten men finns bra, många. Alla människor är som oskriven bok vid födseln. Helt tomma sidor, bara sätta igång att forma. Det är så lätt egentligen. Vilken idiot som helst kan ju skaffa barn men sen då... Så många trasiga satar därute p g a idioter till föräldrar.
Forward skrev: jag tror att alla människor hade mått bra av självrannsakan och terapi. Inte bara dom som mår sämst. Eller hur. Kan ev. vara svårt hitta "bra" terapeuten men finns bra, många. Alla människor är som oskriven bok vid födseln. Helt tomma sidor, bara sätta igång att forma. Det är så lätt egentligen. Vilken idiot som helst kan ju skaffa barn men sen då... Så många trasiga satar därute p g a idioter till föräldrar. Fast jag vet inte riktigt om jag tror på det där att vi är tomma blad. Jag tror vi föds med en viss personlighet, och att hur föräldrarna och andra vuxna handskas med personligheten, plus de upplevelser vi har, avgör om vi blir harmoniska och trygga eller inte.
Men det var ett jävla gnällande i tråden. Snubben kan väl laga sin jävla mat själv då för helvete, så kan du softa framför tvn istället. Passar det inte så kan dom väl fan göra't själv.
Wurrup?
Fast jag vet inte riktigt om jag tror på det där att vi är tomma blad. Jag tror vi föds med en viss personlighet, Tro o tro. It's a fact. Men klart vi föds med ett arv o vidare med yttre påverkan osv. m.m.... Duuhhh.. Jag har jobbat i period inom psykiatrin, socialnämnd och tjänst. Om du visste hur mkt trasigt i människor som föreligger kring uppväxten. Eller på ren svenska, idiotiska föräldrar.
Vad är det som gör att denna tråd är i liv? Har hon fortfarande problem eller? Tro mig.. whoa är kanske en av sveriges sämsta relationsforum. Du kan inte fråga folk på internet vad du ska göra, för det spelar ingenroll vad vi säger du är fortfarande kvar. ÄR du för feg för att säga ifrån, är du för feg för att kasta maten i golvet och be han laga matsatan själv så är inte han rätt kille för dig. Han utnyttjar dig han njuter av det och troligen är de för att han är en värdelös människa själv som vänder ryggen mot sin mamma så fort blir ett litet hinder för honom. Klipp bandet mellan er, lev livet, och låt han få sitta i en soffa och pilla navel-ludd. Det är hans framtid inte din.
All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix
Det mest komiska är att hon som skrev tråden har inte skrivit ett enda inlägg till om det, varför måste forward och sofiabayo hålla denna tråd i liv? Skicka mail till varandra.. så onödigt att ha gamla tråder i liv
All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix
LillJ skrev: Det mest komiska är att hon som skrev tråden har inte skrivit ett enda inlägg till om det, varför måste forward och sofiabayo hålla denna tråd i liv? Skicka mail till varandra.. så onödigt att ha gamla tråder i livJag hade faktiskt inte tänkt skriva mer, så nu är du själv en av de som håller tråden vid liv haha.... :)
För övrigt så är det intressant och roligt att diskutera saker som går lite off-topic så länge man är trevliga mot varandra. Jag ser inget fel med det. Try it! ;)