I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Det här med julklappar...

Övrigt - Blandat

   

2012-11-24 12:34

Det här med julklappar...

Så vi är väääldigt många i min familj. Jag har fyra stycken syskon, plus tre halvsyskon som jag ändå är väldigt nära. Sen såklart mina föräldrar. Bara där är vi nio personer. Tre av mina syskon har barn, varav ett av dem har två. Då är vi plötsligt uppe i 13 personer. Sen har jag min flickvän också.

Tidigare har vi köpt presenter till varandra, vi syskon och så, till alla. Men nu när vi är så många så har det blivit väldigt dyrt. Julen sker ju bara en gång per år och allt det där men ja, det är ju inte bara jag som tycker det här börjar bli dyrt av oss. Jag pratade med en polare och han tycker det är galet vi har gjort tidigare. Blir typ som billigast 300kr per person. Om man har tur. 4-5k för julklappar. Nog är det lite väl dyrt. Sen att försöka lista ut något som den andra personen vill ha är inte det lättaste.

Så vi har börjat fundera på hur vi ska göra. Typ någon lottdragning där alla köper till en person i familjen, fast vi är ju ojämt antal, så det går ju inte riktigt. Till föräldrarna är ju självklara, och till barnen hittar man alltid nått.

Hur gör ni där hemma? Och har ni några förslag på hur vi kan göra?