Graffare
2012-12-13 00:41
Homosexualitet, konstruktion eller biologiskt betingat?
Lite lösa tankar och utan att värdera vad som är naturligt eller inte: Jag har funderat lite kring om homosexualitet är biologiskt betingat eller en konstruktion. Så vitt jag vet finns inga klara svar att finna i vetenskapen och därför blir det extra intressant att fundera kring frågan. Personligen lutar jag mot tesen att vår sexualitet är neutral när vi föds och att den konstrueras genom livet. Vilka faktorer i den personliga biografin skulle i så fall kunna väga tyngre än andra? Hur förhåller sig heteronormen till den biologiska fortplantningsprocessen?
My stomach got young dead orphans in it I eat from trash cans at abortion clinics -Jus Allah
Hur förhåller sig heteronormen till den biologiska fortplantningsprocessen? ?... Fortplantning. Det mest konkreta syftet med vår existens om man har "livet efter döden" i åtanke.
Annars är djur såväl som människor kapabla att knulla allt... Normen om hetrosexuell tvåsamhet är ju inte något som hälften ens uppfyller vilket tyder på att det till stor del är en konstruktion men av logiska orsaker.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag har funderat lite kring om homosexualitet är biologiskt betingat eller en konstruktion. Så vitt jag vet finns inga klara svar att finna i vetenskapen och därför blir det extra intressant att fundera kring frågan. Naturen säger sitt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
VRGNHNS: aah fast det där handlar väl mer om dominans?
tex:
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
jag är inte homosexuell, jag är dominant
Det är biologiskt. Såg ett reportage om det på 60 minutes där de hade gjort en enorm studie. Filmat och intervjuat barn på 70-talet för att sedan idag intervjua och filma de igen, som vuxna. Redan i klippen från 70-talet så såg man vilka som skulle visa sig vara homosexuella, faktiskt. Och de var typ 4-5 år gamla i den första intervjun. Samma studie visade också att desto fler äldre bröder man har, desto större chans som kille att man är homosexuell. Fanns ingen förklaring till det, men det fanns ett samband tydligen. Personligen tror jag vi är födda med vår sexuella läggning. Vi är alla "gay" fast bara till olika grad. Majoriteten av oss vet automatiskt vad vi är attraherade av och inte, även om kanske vissa gillar att experimentera mellan könen.
At the gates of Eternity...
jag är inte homosexuell, jag är dominant Haha.
Kan nog handla om dominans men oftast om desperation... Vet inte hur dominant du är när du knullar en flesh-light eller en hund som försöker sätta ett smalben....
Djur och människor vill ibland bara stoppa in den/få nått instoppat osv..
Huruvida visa män dras åt män för de blev ammad av sin pappa eller liknande tänker jag inte uttala mig om...
Personligen tror jag att tom necrofilerna är "naturliga", dragningar åt olika håll förekommer överallt, kanske för att mätta ut den heterosexuella kampen kring fortplantning.
Kristna personer kan nog ge dig mer raka svar om vad som är "naturligt" eller inte annars.
BC99 P29 Beskrev det hela bra.
Kristna personer kan nog ge dig mer raka svar om vad som är "naturligt" eller inte annars. Får spel på överreligiösa, homofobiska människor som förkastar allt som har med vetenskap att göra när man tex diskuterar saker som evolution, men så fort man börjar snacka om homosexualitet, ja då går det bra att börja snacka om vad som är "naturligt" och förlita sig på vetenskap hehe.
Får spel på överreligiösa, homofobiska människor som förkastar allt som har med vetenskap att göra när man tex diskuterar saker som evolution, men så fort man börjar snacka om homosexualitet, ja då går det bra att börja snacka om vad som är "naturligt" och förlita sig på vetenskap hehe. Ja, börja inte... Många är så otroligt "full of it"... De som söker en typ av relation till sin gud på goda grunder men ändå är rätt öppna personer brukar, iaf i frikyrkor, bli belastade med så jvla mkt skuld och härskartekniker att det är löjeväckande...
Det här är min erfarenhet, sen är det jvligt "osnyggt" med personer som går runt och "småpredikar" och är så extremt övertygade om att de har sett "världens sanning".
Det här är alltså inget påhopp på alla kristna men särskilt vad jag har upplevt i min kontakt med folk som är aktiva inom olika frikyrkor.
Tror det där är ett sätt för religiösa att nyansera debatten. Att som religiös yrka och predika på att det är "moraliskt fel" med homosexualitet för någon som är sekulär, ger ju inget gehör. Därav att de måste börja förlita sig på vetenskap och börja snacka i termer om vad som är naturligt och onaturligt.
Det är med allra största sannolikhet biologiskt. Man har registrerat homosexuellt beteende i över 1500 andra arter. Problemet med synen på sex, sexualitet och vad som är naturligt ligger i hur vi värderar och definierar området. Vi utgår från våra egna normer när vi observerar djur. Om våra normer säger att hanar är på ett visst sätt är det bara det vi tittar på och förkastar allt avvikande som något annat. Vi klär djurs beteende med mänskliga normer och beteende. Hörde om ett exempel där nåt däggdjur (minns inte vilket) observerats. Då en hona och hane nosade lite på varandra tolkades det som parningsbeteende men när två hanar genomförde analt samlag kallades det "sparring", alltså en form av dominansbeteende/lek. Varför? Det var en gammal studie och homosexualitet var inte nåt självklart naturligt då, det var iaf inget som förekom "naturligt" bland andra arter. Enda anledningen att homosexualitet är så stigmatiserat är pga religion och en massa idiotiska regler. Mer specifikt "de stora tre". Inom t ex buddhismen är budskapet "du ska inte ha skadligt sex". Det betyder "ha inte sex som skadar dig eller någon annan". Men om båda är med på det, oavsett kön, så är det inte skadligt. Samurajer - som ju är jävligt manligt och hardcore - sysslade ju frekvent med homosexuellt leverne. De klassades kanske inte som homosexuella men med våra termer så hade de homosexuellt umgänge hela tiden. Och det var ju inte så konstigt. Ett gäng vältränade grabbar glider runt större delen av året, har bara varandra att tillgå och så kommer lusten knackandes på dörren. Lika bra att få den tillfredsställd. Du hjälper mig, jag hjälper dig. Varför hålla igen när du har nån i närheten att gnida dig emot som dessutom är villig att ställa upp eftersom han vet att du gör detsamma?
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Filmat och intervjuat barn på 70-talet för att sedan idag intervjua och filma de igen, som vuxna. Redan i klippen från 70-talet så såg man vilka som skulle visa sig vara homosexuella, faktiskt. Och de var typ 4-5 år gamla i den första intervjun. Enligt studien, kunde man se vilka som var/skulle bli bisexuella också?
Evo : Co-sign.Priyan : Har inget minne om det faktiskt.
Personligen så ligger jag mycket hellre med kvinnor, och det är bara för att dom är mycket intelligentare än män. Män har ju en biologisk instinkt att enbart tänka med snoppen. Sen konstruerar kvinnor sin sexualitet beroende på hur mycket dom använder sin medfödda intelligens. Kvinnor som platina-blonderar sitt hår är till exempel mycket oftare heterosexuella eftersom dom inte är så intelligenta.
Personligen så ligger jag mycket hellre med kvinnor, och det är bara för att dom är mycket intelligentare än män. Män har ju en biologisk instinkt att enbart tänka med snoppen. Sen konstruerar kvinnor sin sexualitet beroende på hur mycket dom använder sin medfödda intelligens. Kvinnor som platina-blonderar sitt hår är till exempel mycket oftare heterosexuella eftersom dom inte är så intelligenta. När ska du själv bli platinablond?
Intressepenisen hårdnar!
När ska du själv bli platinablond? Det ska jag inte. Jag ligger ju med kvinnor! ( obviously )
Okej! Progressivt. Kul också att även lesbiska har fördomar som de modigt står upp för.
Intressepenisen hårdnar!
Okej! Progressivt. Kul också att se att även lesbiska har fördomar som de modigt står upp för. Du är bara sur eftersom du har en snopp!
Så måste det vara.
Intressepenisen hårdnar!
Eller ska man kalla det en intressepenis? ;)
ok den här tråden urartade i en ren trollfest minsann...
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Misery_chick Nog trollar jag och driver. Jag älskar män. Den här diskussionen kändes bara som att åka tillbaka till 1910-talet ( det vill säga när folk trodde homosexualitet var en konstruktion och därmed försökte bota människorna ). Eller så är det jag som inte riktigt kan förstå att människor idag fortfarande funderar över om det är en konstruktion eller inte. Får väl bara inse att det nog är så!