I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Gangnam Style-profetian

Övrigt - Blandat

2012-12-21 07:24

Gangnam Style-profetian

Hallå, alla som hänger runt lite på facebook har säkert sett den här.

Ganska kul.
Undrar bara hur pass äkta det där citatet är egentligen, är en rätt skruttig googlare, men har ändå ägnat ansenliga minuter nu utan att hitta nåt. Är det ett riktigt citat är det ju ett fruktansvärt roligt sammanträffande.

I vilket fall som helst kommer jag hålla tummarna för att Gangnam får en mille idag, hoppas ni alla bidrar med era klick också. Antagligen spränger nordkorea hela världen då.

Ridå

2012-12-21 09:32
Eller om jag formulerar det såhär:

om det skulle dyka upp en film på en katt som spelade piano, så folk då dela den skiten med kommentaren "men ååååh vilken sinnessjukt duktig katt, inte bara att den kan sitta å trycka ner tangenterna, den kan spela melodier. i takt!"

mer fakta å källkritik på internet tack!
Ridå
Moderator

2012-12-21 13:30
Jag fattar inte:/
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?
Moderator

2012-12-21 13:35
Vilken av alla youtubeträffar är den där videon då? Jag vill ju vara med och uppfylla profetian!
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Rappare

2012-12-21 13:48

Hundratusen klick kvar. Det kommer ske.
Moderator

2012-12-21 13:49
Räckte det att jag klickade på länken för att det skulle bli en till?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2012-12-21 14:23
räknaren står ju still. Världen kommer inte gå under eftersom räknaren på gangnam style har låst sig. Typiskt.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Moderator

2012-12-21 23:31
They made it!
Poet

2012-12-21 23:40
Att den corny ass låten fick en miljard views, bevisar bara hur korkade människor är nuförtiden...
At the gates of Eternity...
Moderator

2012-12-21 23:51
BC99, vad menar du?

2012-12-22 00:15
Hade det handlat om någon backstreet boys låt hade jag förstått ditt påstående men Gagnam Style låten är ju skön, får folk att garva och le.
Du hatar väl inte glädje hoppas jag?!
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
Rappare

2012-12-22 03:44
BC99

Skojja inte, Gangnam Style är briljant satir och i förlägningen en oerhört ironisk historia även om du inte kan uppskatta musiken.
Moderator

2012-12-22 09:59
Omen22 skrev:
BC99

Skojja inte, Gangnam Style är briljant satir och i förlägningen en oerhört ironisk historia även om du inte kan uppskatta musiken.

Är det ens satir? Det är väl bara en k-pop hit?

2012-12-22 10:48
Är tydligen en satir över de rika människorna i området Gangnam i Seoul. Fast det är ju rätt svårt att fatta om jag ska vara ärlig. Skitsamma vi överlevde, jag är lättad men ändå lite besviken.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Rappare

2012-12-22 19:16
KaptenKrok

Låten och videon är en parodi på hur överklassen i Gangnam gör av med pengar och på onödiga överdrivna saker och tror att det får dem att se balla ut typ.
Jag tycker videon i sig är väldigt rolig, men det krävde lite bakom kulisserna förklaring jag fattade hur bra det egentligen var. Här är ett bra tvärsnitt:

http://www.theatlantic.com/international/archive/2012/08/gangnam-style-dissected-the-subversive-message-within-south-koreas-music-video-sensation/261462/
Poet

2012-12-23 00:47
Om det är en satir, hats off. Om inte, så håller jag fast vid mitt första yttrande.

2012-12-23 07:44
Roligt att jag läste "gangbang style-profetian" ^^
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-12-23 14:49
Alltså, hans andra musik är ju inte riktigt sådär om man säger så.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2012-12-27 13:20
Att den corny ass låten fick en miljard views, bevisar bara hur korkade människor är nuförtiden...

Största låten 2012! Peoples choice!

2012-12-27 21:22
BC99:

Gangnam Style är en satir. Get your facts straight.
The most important single central fact about a free market is that no exchange takes place unless both parties benefit.

2012-12-27 21:26
Gangnam style, bästa låten någonsin.. true story
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Moderator

2012-12-27 22:14
bilingual skrev:
BC99:

Gangnam Style är en satir. Get your facts straight.

+1 Med tanke på länken som postades här i tråden tidigare så är det verkligen inte en "corny ass song".

2012-12-28 05:23
jag undrar jag om de personer jag ser dansa gangnam style förstår att det är satir..förstod det själv nu såå.ima take em too court!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-12-28 09:24
Gangnam Style är en satir.

Fel! Koreansk pop. That's all.

2012-12-28 10:36
Forward:

Det är ingen som säger att det inte är koreansk pop. Däremot är låten något av ett förlöjligande av den exklusiva stadsdelen Gangnam-gu i Seoul och den attityd som finns bland dess invånare.
The most important single central fact about a free market is that no exchange takes place unless both parties benefit.

2012-12-28 11:40
Däremot är låten något av ett förlöjligande av den exklusiva stadsdelen Gangnam-gu i Seoul och den attityd som finns bland dess invånare.

Fel igen! Inget annat än banal Koreansk "pop" samt gratis reklam för Gangnam och Seoul.

2012-12-28 13:03
Forward:

People who are actually from Gangnam never proclaim that they are—it's only the posers and wannabes that put on these airs and say that they are "Gangnam Style"—so this song is actually poking fun at those kinds of people who are trying so hard to be something that they're not.

- PSY

Kan du bara erkänna att du har fel, din lilla människa?
Producent

2012-12-28 13:08
burned 2 gånger :D det roliga är att han kommer hålla kvar vid sitt.

2012-12-28 13:17

Nämen ojsan. so this song is actually poking fun at those kinds of people who are trying so hard to be something that they're not. Duuhh...

burned 2 gånger :D det roliga är att han kommer hålla kvar vid sitt.

Hahahaha.... Nänä, kommer aldrig hända. Småaktiga rassar har man ju sett o hört tidigare...
Producent

2012-12-28 13:37
face it.

2012-12-28 14:04
Suck it
Poet

2012-12-28 14:05
Bilingual: Lägg ner attityden innan jag får dig bannad... kompis ;)

Bara för att det är satir så betyder det inte att den är bra för det. It's still corny.
Skivsamlare

2012-12-28 17:46
bilingual skrev:
Forward:

People who are actually from Gangnam never proclaim that they are—it's only the posers and wannabes that put on these airs and say that they are "Gangnam Style"—so this song is actually poking fun at those kinds of people who are trying so hard to be something that they're not.

- PSY

Ja och tror du fjortisarna och medelålders soccer moms förstår detta? Det är precis som Rusiaks hiphopper. Småkidsen förstod inte att han drev med hiphopen.

2012-12-28 18:18
BC99:

Att andra gillar låten betyder inte att de är korkade heller. Lägg ner den överlägsna attityden, please.

E_NO_LA P30

Inte ens delar av whoa verkar förstå det. Too bad. Men vem fan bryr sig? Big deal om människor tror att låten är något annat än vad den egentligen är.
Poet

2012-12-28 18:46
Bilingual: Fair enough. Men jag sa redan innan din dryga kommentar, "hats off" om det är en satir.
Skivsamlare

2012-12-28 19:02
bilingual skrev:

E_NO_LA P30

Inte ens delar av whoa verkar förstå det. Too bad. Men vem fan bryr sig? Big deal om människor tror att låten är något annat än vad den egentligen är.

Om låten uppfattas på ett helt annat sätt än artisten tänkte kan det bli fel. Bästa exempel på detta är born in the USA som är riktigt pinsamt.

Men är det jätte-jätte-super-viktigt? Nä och det tror jag inte någon här tycker heller. Varför är du så otrevlig föresten?

2012-12-28 21:10
E_NO_LA P30:

"Om låten uppfattas på ett helt annat sätt än artisten tänkte kan det bli fel."

Det blir alltså "fel" i meningen att det blir "riktigt pinsamt"? Jag ser inte problemet.

2012-12-28 21:44
äh skärp er gangnam är inte mer satir än botten anna..och det är ok? låter exakt som dj alligator när man var liten för tusan..skärpning..dö

2012-12-28 22:20
Damn! Är Thomas Rusiaks hip hopper ironi? Jag var nog en av kidsen som inte fattade det. Nu älskar jag låten ännu mer dock :D
Poet

2012-12-28 22:35
Inte för att vara sån, men jämför vi verkligen The Boss med PSY?
Skivsamlare

2012-12-29 02:51
bilingual skrev:

Det blir alltså "fel" i meningen att det blir "riktigt pinsamt"? Jag ser inte problemet.

Du ser inte ett problem med att en publik misstolkar en text som i vissa fall är en direkt förolämpning emot artisten? Nu är inte gagnam style något som man bör ta för seriöst så här spelar det ingen större roll men i andra fall som t.ex. Smashing pumpkins disarm blir det värre. Den låten är en personlig uppgörelse med en hemsk barndom men vissa tror att låten handlar om abortmotstånd.

BC
Nej ush! Det var bara ett exempel på en låt som många inte alls fattat poängen med.

2012-12-29 14:23
E_NO_LA P30:

Det blir "värre" i den meningen att det är jobbigt för artisten på ett personligt plan när publiken misstolkar dennes låt. Menar du på fullaste allvar att det här är ett problem?
Skivsamlare

2012-12-29 16:21
Uppenbarligen ett problem för vissa artister och jag klandrar dem inte. Vad är det som är svårt att förstå?

2012-12-29 18:51
E_NO_LA P30:

Om artister känner sig "kränkta" därför att människor tolkar deras låtar på "fel" sätt så är det inget problem värt namnet. Man får tolka konst och musik på vad sätt man vill, utan att du sitter och beklagar dig över hur "pinsamt" och "jobbigt" det blir för de stackars artisterna.
Poet

2012-12-31 12:30
BC99 skrev:

Älskar dig du besparade mig en bitter post
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2012-12-31 13:39
oppoppoppoppoppopp

2012-12-31 14:43
oppoppoppoppoppopp

gnamstaaa!
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2012-12-31 15:28
heeeeeey sexy gnamsta!
Battlerappare

2012-12-31 23:04
Åhhh jag minns när hiphopper kom och alla var så otroligt jävla sura!
Ironi kommer alltid vara svårt

2013-01-02 18:13
Nu tidens YMCA där alla kan den lätta lilla dansstegen. Videon fick inte alla dessa views på grund av att låten är bra men på grund att den är underhållande för fulla människor och barn.
Inte min typ av musik men man kan inte låta bli att dras med den på fest!
Peace och hoppas inte gubben hade rätt om dansande hästarna haha