I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2013-01-01 21:57

Preppers

För ett par dagar sedan dök det upp en annons i det lokala annonsbladet där en grupp sökte medlemmar för "katastrofberedskap" och nyfiken som jag är så mailade jag direkt och frågade lite om vad för slags katastrofer de förväntade sig.
Jag fick ett förånansvärt nyanserat och sobert svar där man beskrev lite av den rädsla som man kände och jag måste säga att jag gick från att vara lite hånflinande överlägsen till ödmjukhet och förståelse.
Nu händer det ganska ofta när jag väl tar mig tid att lyssna på människor ska erkännas.

Iallafall tänkte jag höra med er om ni förbereder er för någon ännu inte inträffad katastrof och i sådana fall på vilket sätt?

Every man is a born loser. Not every man is a born winner.
Graffare

2013-01-02 00:22
Vi i den rika delen av världen har åtminstone i någon mån redan en inbyggd samhällsberedskap, ser ingen anledning till att spåra ur på individnivå och skapa en livsstil kring frågan. Så nej... i samma stund som jag aktivt börjar förbereda mig för en katastrof så tar mitt liv slut och jag lika gärna kan hänga mig på en gång.
My stomach got young dead orphans in it
I eat from trash cans at abortion clinics
-Jus Allah
Toastare

2013-01-03 13:14
fel stayblack.. finns massa doomsday-preppers som tror att det är staten som kommer fucka oss och förbereder oss för det.
Och om man spanar in doomsday preppers på tv så får man snabbt veta att vi som inte sysslar med det kommer dö rätt snabbt pga brist på mat, vatten osv osv.

jag tror att jag hellre vill dö om det inträffar en svår katastrof att bara några få på jorden överlever..
Jag skyller allt på Emma!