I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Underbar berättelse / Inspirationskälla

Övrigt - Blandat

   

2013-01-03 14:27

Underbar berättelse / Inspirationskälla

Tja,

Jag såg en gripande dokumentär igår om en fantastisk musiker / människa.

Tänkte jag skulle tipsa er om denna då svensk hip hop och dess artisteri inte kanske alltid är det enklaste, och för en artist med integritet är det inte alltid lätt att få den upprättelsen man kanske skulle förtjänat!

Checka skiten, fortsätt göra musik, ge aldrig upp, och glöm inte att din musik skall vara viktigast för dig själv.

"Searching for Sugar Man" heter Dokumentären och finns att ladda ner på diverse ställen.
Musiken finns upplagd på spotify, dessvärre är det bara ett av hans album som finns med där. Det finns vissa låtar från hans första album i soundtrack albumet, dessvärre är det inte alla.

Filmen inspirerade mig otroligt även fast jag inte pysslar med musik, det går inte att inte bli berörd av denna historia.

Frid ut!

PS. Om det skulle vara någon som har någon kännedom om hur jag kan få tag på hans två album på Vinyl, hör av er!